Gå til innhold

andre med jacuzzi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

vi har kjøpt oss Jacuzzi, jippiiii!!

Men nå lurer jeg litt på..

finnes det andre barnefamilier som har?

Hvilke regler har dere?

Jeg tenker at vi må skylle kroppen først, dersom vi er svette/lenge siden vi dusjet og lignende... at barna alltid må spørre før de tar seg ett bad, ingen seksuell aktivitet (mtp. han på 17 :P), ikke mat og drikke oppi uten at vi voksne er tilstede..

noe annet vi bør tenke på? vi skal selvfølgelig ha lås på, slik at de minste ikke kommer seg oppi uten tilsyn..

Anonymkode: df666...32c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man dusjer selvsagt før og etter. 
Hos oss får barna ikke lov til å ha med venner i bad uten at det er spesielt avtalt på forhånd. Det blir helt djevelsk møkkete vann når noen som ikke pleier å bruke den typen bad setter seg der en halvtime. Hudceller og kroppsfett så det holder! 
Dermed er venner med kun når vi planlegger å bytte ut vannet. 

Hos oss er mat og drikke bannlyst i utebadet. Det bidrar også til å ødelegge vannkvaliteten. Dvs, vi voksne tar noen ganger med oss litt når vi er alene. 

Hva slags rensesystem har dere? 

Skrevet

4 minutter siden, Juniper skrev:

Man dusjer selvsagt før og etter. 
Hos oss får barna ikke lov til å ha med venner i bad uten at det er spesielt avtalt på forhånd. Det blir helt djevelsk møkkete vann når noen som ikke pleier å bruke den typen bad setter seg der en halvtime. Hudceller og kroppsfett så det holder! 
Dermed er venner med kun når vi planlegger å bytte ut vannet. 

Hos oss er mat og drikke bannlyst i utebadet. Det bidrar også til å ødelegge vannkvaliteten. Dvs, vi voksne tar noen ganger med oss litt når vi er alene. 

Hva slags rensesystem har dere? 

takk for svar :)    da har vi regler klare!!

usikker på rensesystemet, da vi ikke har fått badet enda, og kjøpet var litt impulsivt.. men noe havsaltgreier var det sankk om..

Skrevet

Hvilken leverandør er det?

Du må regne med å vaske filtre og bytte vann litt ofte i starten. Det løsner alltid en haug av ting fra huden når man starter å bruke jacuzzi. Luftmassasje, varmt vann og kjemikalier gjør sitt. Det kan bli temmelig grått og uappetittlig. 

Har hørt at de med havsalt er bra, selv har vi en veldig enkel og billig en, men den er temmelig energiøkonomisk og enkel å gjøre reint. 

Det bør være elektronikkforbud der, forresten. Ikke fordi man kan drukne telefoner og sånt, men fordi det er utrolig godt med et sted man kan trekke seg tilbake til og se hverandre. Få tid til hverandre. 

Skrevet
1 minutt siden, Juniper skrev:

Hvilken leverandør er det?

Du må regne med å vaske filtre og bytte vann litt ofte i starten. Det løsner alltid en haug av ting fra huden når man starter å bruke jacuzzi. Luftmassasje, varmt vann og kjemikalier gjør sitt. Det kan bli temmelig grått og uappetittlig. 

Har hørt at de med havsalt er bra, selv har vi en veldig enkel og billig en, men den er temmelig energiøkonomisk og enkel å gjøre reint. 

Det bør være elektronikkforbud der, forresten. Ikke fordi man kan drukne telefoner og sånt, men fordi det er utrolig godt med et sted man kan trekke seg tilbake til og se hverandre. Få tid til hverandre. 

polarbad, artic spa..

ja.. det må man sikkert regne med..  æsj, men dette merker mann på vannet da??  hvor ofte bytter dere vann??

takker for dette tipset! :) det var jo liksom det som er meningen.. komme seg brt fra skjermene og prate sammen :P

Skrevet

ingen lading av mobil når man er i vannet. altså skjøteledning, med laderen i, og mobilen i hånden. Da dette kan føre til død..

Skrevet
10 minutter siden, Linaa skrev:

ingen lading av mobil når man er i vannet. altså skjøteledning, med laderen i, og mobilen i hånden. Da dette kan føre til død..

uff.. skummelt!! 

Skrevet

Arctic Spa er en veldig bra leverandør. Vi drømte om de nokså lenge, før vi kjøpte noe helt annet til 1/4 av prisen som har gjort jobben greit. Du får sikkert grundig oppfølging på rensing og sånt der. 

Vi bytter vel vann rundt hver 3.-5. uke. Litt avhengig av bruk og sånt. Normalt er vi i badet 4 kvelder i uka, pluss at ungene bruker det noen kvelder. Vi vasker filtre sånn at de holder lenger. Kjøpte med litt kjemikalier fra leverandør i starten, men har gått over til å bruke noen jeg kjøper i Sverige i stede. Det blir mye billigere. 

Hvis du har en av de med saltrensesystem er den mye mer avansert enn det jeg har, derfor er det best at du spør leverandøren. 

Skrevet
1 minutt siden, Juniper skrev:

Arctic Spa er en veldig bra leverandør. Vi drømte om de nokså lenge, før vi kjøpte noe helt annet til 1/4 av prisen som har gjort jobben greit. Du får sikkert grundig oppfølging på rensing og sånt der. 

Vi bytter vel vann rundt hver 3.-5. uke. Litt avhengig av bruk og sånt. Normalt er vi i badet 4 kvelder i uka, pluss at ungene bruker det noen kvelder. Vi vasker filtre sånn at de holder lenger. Kjøpte med litt kjemikalier fra leverandør i starten, men har gått over til å bruke noen jeg kjøper i Sverige i stede. Det blir mye billigere. 

Hvis du har en av de med saltrensesystem er den mye mer avansert enn det jeg har, derfor er det best at du spør leverandøren. 

ok :) leverandøren sa at de pleide å bytte vann ca. to til tre ganger i året, så mulig vi har ett bedre rensesystem, ja.. han brukte det neste hver dag, sa han...  eller så var han bare en luring "selger".. vi får se.. vi gleder oss ivertfall til å ta det i bruk!

Skrevet

Kos dere masse med det! 
Og gratulerer! 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ok :) leverandøren sa at de pleide å bytte vann ca. to til tre ganger i året, så mulig vi har ett bedre rensesystem, ja.. han brukte det neste hver dag, sa han...  eller så var han bare en luring "selger".. vi får se.. vi gleder oss ivertfall til å ta det i bruk!

I forhold til bytte av vann, så synes jeg det blir så ekkelt når ungene har hatt med seg noen. Derfor bytter jeg heller enn å kjøre kjemisk rensing til vannet ser reint ut igjen. Vil få ut gørra. Kan også bli ekkelt når vi har vært vekk en uke og ingen har satt i klor. 
Men det er problemer som arctic spa trolig ikke har. De har jo temmelig god kontroll på tingene. 
(I motsettning til de vi handlet hos)

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei..

vi har kjøpt oss Jacuzzi, jippiiii!!

Men nå lurer jeg litt på..

finnes det andre barnefamilier som har?

Hvilke regler har dere?

Jeg tenker at vi må skylle kroppen først, dersom vi er svette/lenge siden vi dusjet og lignende... at barna alltid må spørre før de tar seg ett bad, ingen seksuell aktivitet (mtp. han på 17 :P), ikke mat og drikke oppi uten at vi voksne er tilstede..

noe annet vi bør tenke på? vi skal selvfølgelig ha lås på, slik at de minste ikke kommer seg oppi uten tilsyn..

I alt av karbad/baseng med eller uten bobler så skal kropper grundig kroppsvaskes. Ellers blir både svømmebaseng og mindre enheter "bakteriebomber" og smittekilder for både uvi og luftveisinfeksjoner. Man verken tisser eller har sex i baseng eller mindre enheter som en jacuzzi. 

Følg leverandørens anbefalinger av renseprodukter og ha "lokk" på når den ikke er i bruk. Husk at både hunder, katter og små barn kan klyve opp og drukne. 

Jacizzi ser ut til å bli "de nye trampolinene", :sukk: 

Anonymkode: 0fd83...888

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alt av karbad/baseng med eller uten bobler så skal kropper grundig kroppsvaskes først. Ellers blir både svømmebaseng og mindre enheter "bakteriebomber" og smittekilder for både uvi og luftveisinfeksjoner. Man verken tisser eller har sex i baseng eller mindre enheter som en jacuzzi. 

Følg leverandørens anbefalinger av renseprodukter og ha "lokk" på når den ikke er i bruk. Husk at både hunder, katter og små barn kan klyve opp og drukne. 

Jacizzi ser ut til å bli "de nye trampolinene", :sukk: 

Lagt til FØRST i første setning. 

Skrevet
7 minutter siden, Juniper skrev:

Kos dere masse med det! 
Og gratulerer! 

Tusen takk for det :) 

Skrevet

Har hatt i noen år, og skjønner ikke det enkelte skriver om skittent vann og hyppige bytter av vann. Klorsystem med ozon, klorer etter hver gangs bruk og vaske filtre ca en gang pr mnd. Skifter vann 1-2gg pr år av rutine, men har aldri sett vannet skittent. Unntak når barna har fått herje og dratt inn mye gress osv, men da tar jeg en sveip med håven + skyller filter så er det like fint. Alltid krystallrent vann... (Men bruker heller litt for mye enn litt for lite klor)

Anonymkode: 3df41...eef

Skrevet

Viktig å informere både store og små at knust glass kan ødelegge dyser osv, og at man til nød kan ha et plastglass ved siden av. Er sikkert fort gjort å glemme seg både når man er 17 år og 37 år om dette.... Finnes foresten fine nok vinglass i plast som man kan ha ved siden av. 

Anonymkode: a4566...d6a

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt i noen år, og skjønner ikke det enkelte skriver om skittent vann og hyppige bytter av vann. Klorsystem med ozon, klorer etter hver gangs bruk og vaske filtre ca en gang pr mnd. Skifter vann 1-2gg pr år av rutine, men har aldri sett vannet skittent. Unntak når barna har fått herje og dratt inn mye gress osv, men da tar jeg en sveip med håven + skyller filter så er det like fint. Alltid krystallrent vann... (Men bruker heller litt for mye enn litt for lite klor)

Anonymkode: 3df41...eef

Som sagt kjøpte vi en litt enklere model, og bruker den ofte. 
Har hatt den i ca 6 år nå. 
Leverandøren har ikke vært særlig behjelpelig med ting som var defekt helt fra starten, men vi fikk skikk på den. Gubben er nevenyttig. Det er derfor jeg presiserer at de dyrere modellene har bedre rensesystemer, og at man trolig ikke har de problemene der. På den annen side, med tanke på at vi betalte 30.000,- og at den omtrent ikke bruker strøm (bortsett fra når jeg bytter vannet) så er jeg godt fornøyd med å jobbe litt ekstra med vask og rens. Jeg hadde ikke budsjett til å bruke 100.000 - 200.000 på et sånt utebad. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...