AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #21 Skrevet 4. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvus man bruker 50000 i året på at ungene skal på aktiviteter bør man lære dem at de må velge noe, ikke alt. Anonymkode: 06304...9ac Eller så kan det være at man synes det er en grei prioritering og foretrekker det framfor feks oppussing og dyre biler. Folk er forskjellige. Selv ligget vi ganske greit på SIFOs standard, tror jeg. Ser vi kun på en enkelt måned ligger forbruket ofte godt under, men når vi regner inn ekstrautgifter og årlige regninger, kommer vi omtrent ut på standardsummen likevel. Anonymkode: 310ca...374 2
Lammelåret Skrevet 4. september 2017 #22 Skrevet 4. september 2017 8 timer siden, Million skrev: Jeg bruker mer enn det SIFO oppgir som gjennomsnitt på matbudsjett, men jeg vet godt hvorfor og hva det er. I min husholdning er vi to personer. En kvinne på 50 (meg) og en nesten voksen sønn på 17. Han spiser som en voksen, og iflg. SIFOs ref. budsjett skal vi bruke rundt 5050 i mat. Det hadde vi nesten gjort også, om det ikke var for brusen jeg drikker. Mitt budsjett ender opp på 6000, da inkludert daglig drikking av Pepsi Max. De øvrige postene vet jeg ikke hvordan vi ligger an helt. Vi har ikke bil, så det bruker vi ingenting på. Transport består av månedskort (350) til gutten som drar til skolen hver dag, samt en og annen enkeltbillett til meg når jeg skal noe andre plasser i byen. Det er vel ikke mer enn 400-450 kr i transport i mnd. Klær har jeg ikke regnet ut gjennomsnittet vårt på. Hva er "personlig pleie"? Det står "Personlig pleie 1100". Er det frisør? I så fall vet jeg ikke hva gjennomsnittet vårt er, for jeg klipper meg hjemme og guttungen er det faren hans som tar til frisør og betaler klipp for. Jeg vet ikke hva det koster (vi er skilt). Personlig pleie er vel alt fra sjampo, dusjsåpe, bind og body lotion? Står det ikke er bemerkning med forklaring?
moho Skrevet 4. september 2017 #23 Skrevet 4. september 2017 Samlet bruker vi nok ganske nøyaktig eller litt over de 18000,- som SIFO mener en voksen og et barn bruker, men vi fordeler postene litt annerledes enn dem.
Million Skrevet 4. september 2017 #24 Skrevet 4. september 2017 17 minutter siden, Lammelåret skrev: Personlig pleie er vel alt fra sjampo, dusjsåpe, bind og body lotion? Står det ikke er bemerkning med forklaring? Javel, men det inkluderer jeg i matbudsjettet. Alt som kjøpes på dagligvarebutikken går innunder det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå