AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Som i overskriften :-) har lagt min elsk på disse vottene, vil gjerne strikke likt mønster i lue. Noen forslag? Anonymkode: 8e978...402
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Det ser mer ut som en kjøpevott enn en hjemmestrikket/håndstrikket vott. Da er det ikke lov å kopiere. (Beskyttet av opphavsrett). Anonymkode: a5e1a...4a1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ser mer ut som en kjøpevott enn en hjemmestrikket/håndstrikket vott. Da er det ikke lov å kopiere. (Beskyttet av opphavsrett). Anonymkode: a5e1a...4a1 Nei men nå tenkte jeg kansje noen hadde oppskrift på noe lignende, finnes nok mange varianter Anonymkode: 8e978...402
Minlillesky Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det ser mer ut som en kjøpevott enn en hjemmestrikket/håndstrikket vott. Da er det ikke lov å kopiere. (Beskyttet av opphavsrett). Anonymkode: a5e1a...4a1 Du kan kopiere til eget bruk Men ikke for salg
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 Legg ut bildet på noen av strikkesidene på face. Da tror jeg du raskt får svar. Anonymkode: 83dc7...ec0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 Akkurat nå, Minlillesky skrev: Du kan kopiere til eget bruk Men ikke for salg Ikke fra kjøpemønster til håndstrikking. Det har "koftegruppa" på facebook tatt opp og grundig forklart oss medlemmer der. Anonymkode: a5e1a...4a1
ca.passe Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke fra kjøpemønster til håndstrikking. Det har "koftegruppa" på facebook tatt opp og grundig forklart oss medlemmer der. Anonymkode: a5e1a...4a1 Men her var det vel ikke snakk om et kjøpemønster, men at noen trodde det var en kjøpt (og ikke hjemmestrikket) vott? Jeg tenker hvis man lar seg inspirere av et kjøpt plagg og strikker sitt eget, er det noe annet enn å kopiere 100 % et kjøpt strikkemønster eller et strikket plagg - for der er vi enige. Forøvrig synes jeg mønsteret minnet om kontstrikk eller entrelac som det også kalles. Det er ofte to eller flere farger, men her er et eksempel på ensfargede votter som jeg fant: http://www.todamer.no/strikkeoppskrifter/strikkeoppskrifter-fra-pinnedans/pakten-strikkemonster-paa-vakre-votter-i-kontstrikk Endret 4. september 2017 av ca.passe
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #8 Skrevet 4. september 2017 39 minutter siden, ca.passe skrev: Men her var det vel ikke snakk om et kjøpemønster, men at noen trodde det var en kjøpt (og ikke hjemmestrikket) vott? Jeg tenker hvis man lar seg inspirere av et kjøpt plagg og strikker sitt eget, er det noe annet enn å kopiere 100 % et kjøpt strikkemønster eller et strikket plagg - for der er vi enige. Forøvrig synes jeg mønsteret minnet om kontstrikk eller entrelac som det også kalles. Det er ofte to eller flere farger, men her er et eksempel på ensfargede votter som jeg fant: http://www.todamer.no/strikkeoppskrifter/strikkeoppskrifter-fra-pinnedans/pakten-strikkemonster-paa-vakre-votter-i-kontstrikk Oi! Tusen takk, du skjønte akkurat hva jeg mente! Syntes dette mønsteret er helt nydelig ❤️ TS Anonymkode: 8e978...402
Vera Vinge Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke fra kjøpemønster til håndstrikking. Det har "koftegruppa" på facebook tatt opp og grundig forklart oss medlemmer der. Anonymkode: a5e1a...4a1 Hæ? Mener du at man ikke skal kunne strikke seg noe til eget bruk hvis man kopierer noe man har sett i butikken? Det må være det dummeste jeg har hørt på lenge. Ingen kan vel bestemme hvilken genser jeg strikker meg f.eks, så lenge jeg ikke lager oppskrift av det og gir/selger den videre til andre. 4
Snabeltann Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 Ligner på kontstrikk, eller dominostrikk.
Brunhilde Skrevet 5. september 2017 #11 Skrevet 5. september 2017 (endret) Her er en lue, riktignok flerfarget, men til inspirasjon? Lue i kontstrikk. Du finner sikkert oppskrifter på ravelry. Endret 5. september 2017 av Brunhilde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå