Gå til innhold

Mørk flekk på parkett - hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leier en 2-romsleilighet. I natt hadde hunden min tisset på gulvet, og da jeg skulle vaske det bort da jeg våknet etterlot det en litt større mørk flekk, synes veldig godt. Hva kan jeg gjøre med dette? Hadde ikke bekymret meg noe særlig hvis det var min leilighet, men det er det jo ikke. Vær så snill, kom med noen råd. Håper virkelig jeg kan gjøre noe for å få vekk denne flekken.

Anonymkode: f0c54...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge er det siden du vasket? Har såpevannet rukket å tørke? Var parketten slitt fra før, slik at lakken hadde skader og fukt trenger lett ned i parketten?

Har urinen ligget lenge på parketten før du oppdaget den, kan urinen ha trekt ned i parketten mellom sprekkene slik at det er våt urin under parketten og inni parketten.
Råd til senere: Ikke la hunden være alene i rom med parkett på gulvene.

Anonymkode: 7a8bb...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"

Borttagning av urinfläckar och odörer från husdjur – olika rengöringsmedel

Rengöringsmedel för trägolv

Urinfläckar från husdjur på trägolv betyder att syran från ditt husdjurs urin reagerar med lacken eller färgen på träet. Du kan använda tvålvatten eller rengöringsmedel för att ta bort fläckarna. Produkter med enzymer såsom tvätt rengöringsprodukter fungerar bra för att få bort dessa fläckar. När fläcken och odören har tagits bort och det fortfarande är missfärgning på grund av skadan, kan detta enkelt åtgärdas genom att åter lacka eller färga den drabbade ytan. Se till att ytan är helt torr innan du lägger på lack, färg eller golvvax för att jämna ut färgen. Se till att använda djurvänliga produkter för detta och de anställda på ditt lokala varuhus blir glada över att få ge förslag på tvättbara emaljfärger. Läs instruktionerna noggrant innan du använder produkten.

För svår skada på trägolvet kan det vara nödvändigt att sandpappra golvet för att få bort den skadade delen eller eventuellt ta bort hela sektionen som har skadats av fläcken. Svår skada på golvet från urinfläckar uppstår oftast när urin eller annan avföring från djuret har satt sig helt och hållet eller om djuret kontinuerligt urinerar på samma yta och det inte tas om hand ordentligt.

"

http://flyttstädningluleå.se/borttagningurinfläckarhusdjurrengöringsmedel/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg leier en 2-romsleilighet. I natt hadde hunden min tisset på gulvet, og da jeg skulle vaske det bort da jeg våknet etterlot det en litt større mørk flekk, synes veldig godt. Hva kan jeg gjøre med dette? Hadde ikke bekymret meg noe særlig hvis det var min leilighet, men det er det jo ikke. Vær så snill, kom med noen råd. Håper virkelig jeg kan gjøre noe for å få vekk denne flekken.

Det er fuktighet som har trengtminn i treverket. Dette kan du ikke fjerne, gulvet vil måtte byttes. Derfor vil folk flest ikke ha dyr inn i utleieleiligheter. 

Anonymkode: e2014...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fuktighet som har trengtminn i treverket. Dette kan du ikke fjerne, gulvet vil måtte byttes. Derfor vil folk flest ikke ha dyr inn i utleieleiligheter. 

Se innlegg nr 3. Det er absolutt ting man kan gjøre for å utbedre skaden. Og flekken kan skyldes at urinen har reagert med lakken på parketten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor nytt er gulvet, ts? Om det er gammelt kan du være heldig at utleier bare ser mellom fingrene på dette. Men er det av nyere dato, er det godt mulig utleier ønsker å bytte gulvet.

Anonymkode: aa63e...43d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det?

Hva har du prøvd å gjøre med flekken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Se innlegg nr 3. Det er absolutt ting man kan gjøre for å utbedre skaden. Og flekken kan skyldes at urinen har reagert med lakken på parketten.

Ergo har vi muggsopp på gang inne uken er slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ergo har vi muggsopp på gang inne uken er slutt. 

Ikke hvis urinen ikke har trengt inn i treverket i parketten eller i materialer som er under parketten, vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...