AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 Hei 😊 Vi tenker å flytte til Spania neste skoleår, av helsemessige årsaker. Vi er begge uføre og har barn i skolealder. Elsdte barnet kommer til å starte videregående utdanning der om ett par år, og i den forbindelse lurer jeg på om noen vet om man gjennom Lånekassen får lån til skolepenger når man ikke er fyllt 18? Lurer også på om noen har erfaring med den skattemessige delen når man som ufør flytter til utlandet? Norge har jo skatteavtale med Spania og jeg har forstått det slik at man ikke skal skattes i Norge. Spørsmålene er hvordan ordner man dette, hvordan trekkes skatten og hvordan unngår man dobbel beskattning? Har sikkert mange andre spørsmål også, så om noen her bor/har bodd i Costa blanca og har lyst til å dele erfaringer så taes all info imot med takk 😊 Anonymkode: 5f57f...829
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Kan ikke svare på det du lurer på. Men synes du virkelig det er greit, at barnet deres skal måtte ta opp lån, for å gå på videregående. I den alderen hvor dere skal forsørge barnet. Det er deres valg og flytte, da får dere og betale videregående for barnet. Ellers kan dere vente til barnet er ferdig med videregående her hjemme. Anonymkode: 2f01b...95c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan ikke svare på det du lurer på. Men synes du virkelig det er greit, at barnet deres skal måtte ta opp lån, for å gå på videregående. I den alderen hvor dere skal forsørge barnet. Det er deres valg og flytte, da får dere og betale videregående for barnet. Ellers kan dere vente til barnet er ferdig med videregående her hjemme. Anonymkode: 2f01b...95c Nei, jeg synes ikke det er greit. Vi skal betale ned studielånet selv, men har ikke mulighet til å betale hele skoleåret på en gang, derfor ser vi på studielån som en mulighet. Anonymkode: 5f57f...829
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå