AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Skrevet 4. september 2017 En arbeidskollega jeg sitter ved siden av STINKER. Han bruker snus konstant og det blir en kvalmende lukt av det hele. Hvorfor kan man ikke forby snustobakk i arbeidsmiljøet som man gjør med røyketobakk? Anonymkode: 4f9dd...6a2 1
Supernova17 Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Jeg har mange ganger tenkt tanken. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 Her i kommunen er det ikke lov å snuse på arbeidsplassen. Reglene er de samme for røyk og snus, alt går innunder tobakk. Anonymkode: 5088f...ded 1
Illuminatum Skrevet 4. september 2017 #4 Skrevet 4. september 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: En arbeidskollega jeg sitter ved siden av STINKER. Han bruker snus konstant og det blir en kvalmende lukt av det hele. Hvorfor kan man ikke forby snustobakk i arbeidsmiljøet som man gjør med røyketobakk? Anonymkode: 4f9dd...6a2 Kanskje siden de ikke gir deg helseskader? 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 4. september 2017 #5 Skrevet 4. september 2017 Ja, burde være på lik linje som røyketobakk.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 Det er ikke noe som heter passiv snusing. Du blir ikke skadet av at kollegaen din snuser. Om man skulle forby alt som lukter, måtte man forbydd å bruke parfyme, inkludert alle produkter som inneholder parfyme (som shampo, såpe, tøymyknere, osv). Anonymkode: f1844...5ab 9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 Jeg snuser ikke, men synes ikke snus er verre enn feks parfyme. Synes faktisk parfyme ofte er verre. Samme med røyklukt av klær (selv om det ikke røykes inne). Som regel kan jeg ikke kjenne lukten av snus engang, så dette er et ikke-problem for meg. Anonymkode: 68396...fc3 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #8 Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg snuser ikke, men synes ikke snus er verre enn feks parfyme. Synes faktisk parfyme ofte er verre. Samme med røyklukt av klær (selv om det ikke røykes inne). Som regel kan jeg ikke kjenne lukten av snus engang, så dette er et ikke-problem for meg. Anonymkode: 68396...fc3 Enig. Det er snusere hos oss også, men det vet jeg kun fordi jeg har sett dem med snusboks. Det lukter ikke noe som helst, i forhold til parfymefolkene. Anonymkode: f1844...5ab 3
skruf Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 På min arbeidsplass så får vi bare snuse i lunsjpausen, under rapporten, eller når vi har en 5min pause. Dvs vi får ikke lov å være ute i avdelingen med en snus under leppa (jobber i helsevesenet). Synes det er helt greit jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 Kan se poenget med folk som har den verste bakesnusen under leppa slik at det er veldig synlig, men skjønner ikke problemet med en diskret porsjon til siden under leppa. Det lukter sjelden hvis man har god munnhygiene ellers. Anonymkode: 0d41a...317 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #11 Skrevet 4. september 2017 Merker ikke at det lukter av folk som snuser med mindre jeg skal kline med de kanskje det er typen snus han bruker? Anonymkode: 274dd...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #12 Skrevet 4. september 2017 Da får man forby parfyme og det å røyke i pauser å, røyken setter seg i klærne. Dessuten er ikke lukten av snus skadelig slik som parfyme og røyklukt kan være for allergikere og astmatikere Anonymkode: bd617...c1c 2
Perle Skrevet 4. september 2017 #13 Skrevet 4. september 2017 Lurer på hva han snuser som gjør at det lukter sånn. Må jo være grov løssnus som han baker selv. Da kliner hsn det jo utover fingrene, sant at det renner jo. 99% snuser jo porsjonsnus, og de lukter virkelig ikke. 2
Puny Skrevet 4. september 2017 #14 Skrevet 4. september 2017 På vår arbeidsplass er det ikke lov med snus, men det velger folk å overse. Plager ikke meg, syntes egentlig det er ganske ekstremt å forby snus, det er jo ikke helseskadelig for andre og det er jo noe som skjer på innsiden av andres munn. Blir litt gal av sånn micro mananging... 1
Gjest Froning Skrevet 4. september 2017 #15 Skrevet 4. september 2017 (endret) Litt frihet må da folk ha. Har vi virkelig utviklet oss til å bli et sutresamfunn hvor ikke folk har ryggrad nok til å tåle noe som helst uten å syte? Dere går ikke i barnehagen.. Endret 4. september 2017 av Froning
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #16 Skrevet 4. september 2017 Da vil jeg at det blir forbud mot kaffe, liker ikke lukta😕 Var tull men liker ikke lukta og kaffe ånde 😅 Anonymkode: 8fceb...3a2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #17 Skrevet 4. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da vil jeg at det blir forbud mot kaffe, liker ikke lukta😕 Var tull men liker ikke lukta og kaffe ånde 😅 Anonymkode: 8fceb...3a2 Da måtte jeg sluttet å jobbe er ikke arbeidsfør uten min daglige dose! Anonymkode: 274dd...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #18 Skrevet 4. september 2017 Herregud. Er det virkelig ikke lov å snuse på visse arbeidsplasser? Anonymkode: 56c59...c9f
Outlander Skrevet 4. september 2017 #19 Skrevet 4. september 2017 Jeg er imot alt tobakk forbruk men Jaysus må du ha noe annet å virkelig klage på på jobben en noen som snuser. Ikke som du overdriver sinnsykt - du vet godt snus lukter ikke hvis ikke ansiktet ditt er rett opp i ansikt til de som snuser. Jeg reagerer mer på de som går ut og røyker og kommer inn igjen og lukter røyk den neste 1/2 time og dere kjerringer som bader i parfyme.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #20 Skrevet 4. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe som heter passiv snusing. Du blir ikke skadet av at kollegaen din snuser. Om man skulle forby alt som lukter, måtte man forbydd å bruke parfyme, inkludert alle produkter som inneholder parfyme (som shampo, såpe, tøymyknere, osv). Anonymkode: f1844...5ab På mange arbeidsplasser er det jo et forbud mot å bruke eksempelvis parfyme. Anonymkode: 22f09...8ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå