Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i min nåværende jobb for et drøyt år siden. 

Men da jeg begynte, viste det seg relativt raskt at jobben overhodet ikke var som beskrevet da jeg var til intervju fire mnd i forveien. De hadde gjort en del omorganiseringer, og blant annet ansatt en til som skulle ha som eneste arbeidsoppgave å gjøre det som skulle vært deler av min jobb. Så da var plutselig mine arbeidsoppgaver kraftig redusert, og veldig ensformige og kjedelige. I tillegg viste det er fryktelig dårlig organisert her. Kaos og rot og ikke noe system og orden. Ikke trives jeg sosialt heller. Så nå gruer jeg meg til å gå på jobb. Er nesten på gråten når søndagskvelden kommer og jeg vet jeg har en hel uke på jobb foran meg. 

Jeg vil fryktelig gjerne langt, langt vekk... Jeg tenkte først jeg skulle holde ut i et par år, og bruke det til å få litt mer erfaring. Men jeg mistrives bare mer og mer. 

Problemet er at jeg er gravid. 13 uker på vei...

Er det noen som har erfaring med å søke jobb i en sånn situasjon?

Anonymkode: ccfd1...548

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Fullt lovlig å søke jobb som gravid. Arbeidsgiver har ikke rett på å vite noe om det og har heller ikke lov å spørre.

Men hvis din nåværende jobb har endret seg så mye at den ikke lenger er den jobben du søkte på, kan du klage på det. Arbeidsgiver har ikke lov til å endre arbeidsoppgavene dine så mye som det høres ut som her. Ta det med fagforening e.l.

Skrevet

Kanskje litt sent å klage på det nå, et år senere. Det er jo bare å søke andre jobber. Men jeg ville vært ærlig om at jeg var gravid om du skal ha et godt forhold til sjefen og de andre på jobben. 

Anonymkode: 6bbfb...2c3

Skrevet

Jeg ville nok ha bitt tenna sammen og holdt ut frem til barselpermisjon. Også bruker du siste del av permisjon til å søke nye jobber og sier opp den gamle. 

Men det er min mening. Jeg har vært gravid å arbeidssøker selv og det er ikke lett. Du skal være veldig ettertraktet for å få en jobb som gravid.

Anonymkode: ce04c...552

• Liker 2
Skrevet
På 4.9.2017 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte i min nåværende jobb for et drøyt år siden. 

Men da jeg begynte, viste det seg relativt raskt at jobben overhodet ikke var som beskrevet da jeg var til intervju fire mnd i forveien. De hadde gjort en del omorganiseringer, og blant annet ansatt en til som skulle ha som eneste arbeidsoppgave å gjøre det som skulle vært deler av min jobb. Så da var plutselig mine arbeidsoppgaver kraftig redusert, og veldig ensformige og kjedelige. I tillegg viste det er fryktelig dårlig organisert her. Kaos og rot og ikke noe system og orden. Ikke trives jeg sosialt heller. Så nå gruer jeg meg til å gå på jobb. Er nesten på gråten når søndagskvelden kommer og jeg vet jeg har en hel uke på jobb foran meg. 

Jeg vil fryktelig gjerne langt, langt vekk... Jeg tenkte først jeg skulle holde ut i et par år, og bruke det til å få litt mer erfaring. Men jeg mistrives bare mer og mer. 

Problemet er at jeg er gravid. 13 uker på vei...

Er det noen som har erfaring med å søke jobb i en sånn situasjon?

Anonymkode: ccfd1...548

Fikk tips av nav om å ikke søke ny jobb i den uka der. Så får du jobben om et par uker, rekker å jobbe 3-4 mnd, altså opplæring litt til også skal du ut i permisjon. Du kan tape ansikt og få dårlig referanser for dette. Så nav anbefalte meg å bli i en dritt jobb og gjøre det beste ut av det, så heller søke ny jobb etter permisjon.

Du kan heller søke dagpenger for reduksjon av timer hvis du er under en viss %.

Anonymkode: 2c0ef...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...