Gå til innhold

Interessant dobbeltmoral blant kvinnene her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er interessant å lese at kvinner ikke bare har krav men også mener at de skal få lov til å ha krav. Eller, det i seg er ikke så interessant, men det at når menn har krav, som at, "hun skal være modellpen", så blir det klaging her inne. "Menn sikter for høyt". Hva med kvinner da? "Han skal alltid ha vært vellykket, tjene over så og så mye, ha nedbetalt huslån, ha en god jobb, men ikke være bundet til jobben, være velstående, kjekk, pen, sjarmerende, aldri ha slitt med noe".

Helt i orden å ha krav, men det innskrenker jo dine muligheter. Det samme gjelder menn. Akkurat som det gjelder for kvinner.

Det interessante her er dog at kvinner ikke ser ut til å forstå at det er det de gjør for egen del, innsnevrer den gruppe de kan velge blant. Ikke kom og klag over at menn har krav når du forlanger at menn skal akseptere at du har krav.

Anonymkode: fcfe9...621

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Rosetelys
Skrevet

Jeg ville aldri hatt en mann som ikke hadde noen krav. 

Gjest supernova_87
Skrevet

Heldigvis finnes det noen kvinner her som forstår dette. 

Skrevet

Start med å stille krav til hvordan du vil at dama du ønsker deg skal være, så ser du om du kan finne henne.  Verste som kan skje er at verden ikke ser annerledes ut i morra enn den gjør i dag. Skal du skaffe deg en dame, skaff deg en som passer for deg. Overlat de andre til dem som liker dem. Det er faktisk ikke sånn at du må ha med deg ei dame hjem for å ha det bra. det kan faktisk hende at du ender opp med å ha det helt jævlig fordi du prøver å være en du ikke ønsker å være. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Rainstorm skrev:

Heldigvis finnes det noen kvinner her som forstår dette. 

Ja. Poenget er ikke å si at, "kvinner er så dumme som ikke klarer å innse dette", poenget er at det er så mange som ikke ser denne dobbeltmoralen hos seg selv og ingen som bemerker den. Derfor gjorde jeg det.

Du er velkommen å hate meg for at jeg påpeker det innlysende.

Skrevet
1 minutt siden, RoH skrev:

Start med å stille krav til hvordan du vil at dama du ønsker deg skal være, så ser du om du kan finne henne.  Verste som kan skje er at verden ikke ser annerledes ut i morra enn den gjør i dag. Skal du skaffe deg en dame, skaff deg en som passer for deg. Overlat de andre til dem som liker dem. Det er faktisk ikke sånn at du må ha med deg ei dame hjem for å ha det bra. det kan faktisk hende at du ender opp med å ha det helt jævlig fordi du prøver å være en du ikke ønsker å være. 

Dette er ikke en kontaktannonse. Hvor fikk du det fra?

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Rosetelys skrev:

Jeg ville aldri hatt en mann som ikke hadde noen krav. 

Flott! Vær så snill og si i fra til den som neste gang klager over at menn bare går etter de peneste damene slik at vedkommende innser at du har selv krav som du er nådesløs på. Sånn er det bare.

Altså er det ikke galt at menn bare går etter de peneste damene.

Skrevet (endret)

Det er jo menn som er dobbeltmoralistene her inne. Et evig gnål om at de aldri får pult, samtidig "slutshamer" damer som har sex over en lav sko. Og gudene forby, en kvinne har hatt flere sexpartnere enn de selv.. HORE!!! 

Jada. :baby:

Endret av Perle
  • Liker 19
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke en kontaktannonse. Hvor fikk du det fra?

Ehh nei, men  jeg leste det som en sutretråde om at du føler deg urettferdig behandlet fordi kvinner stiller krav. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Perle skrev:

Det er jo menn som er dobbeltmoraske her inne. Et evig hnål om at de aldri får pult, samtidig "slutshamer" damer som har sex over en lav sko. Og gudene forby, en kvinne har hatt flere sexpartnere enn de selv.. HORE!  

Jada. :baby:

Det er ikke en mangel på brukere som bemerker det.

Skrevet
Akkurat nå, RoH skrev:

Ehh nei, men  jeg leste det som en sutretråde om at du føler deg urettferdig behandlet fordi kvinner stiller krav. 

Åh, da legger du noe i det jeg har skrevet som jeg ikke har skrevet. Hva med å bare lese det jeg skriver heller enn å legge mer i det enn nettopp det?

Gjest supernova_87
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Poenget er ikke å si at, "kvinner er så dumme som ikke klarer å innse dette", poenget er at det er så mange som ikke ser denne dobbeltmoralen hos seg selv og ingen som bemerker den. Derfor gjorde jeg det.

Du er velkommen å hate meg for at jeg påpeker det innlysende.

Takk for velkomsten! Jeg har ikke noe behov for å hate en fremmed som kun har påpekt det innlysende. ;) 

Jeg tror det å innse dobbeltmoral hos seg selv er en veldig lite populær fritidsaktivitet. Både hos kvinner og menn. 
At kvinner også sikter for høyt er et dårlig argument for at menn ikke sikter for høyt ... 

Og du når poenget ikke er å si at alle kvinner er så dumme at de ikke innser dette, så er det greit å ikke bruke generaliserende uttrykk. Men det er mulig du gjorde det for å skape ekstra provokasjon da. 

Tenker vel i grunn at det å ikke innse at man sikter for høyt passer godt med det å ikke innse dobbelmoral. 

Skrevet

Men uansett så er folk som går rundt å savner en partner tapere. Så kan de kreve og sutre alt de vil.

Anonymkode: 53747...edb

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men uansett så er folk som går rundt å savner en partner tapere. Så kan de kreve og sutre alt de vil.

Nei. De er mennesker.

Gjest supernova_87
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, nå ble jeg fryktelig lei meg! 

Skrevet
6 minutter siden, Rainstorm skrev:

Uff, nå ble jeg fryktelig lei meg! 

Det var ikke meningen. Så, så.

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. De er mennesker.

Har aldri sagt at de ikke er mennesker.

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er interessant å lese at kvinner ikke bare har krav men også mener at de skal få lov til å ha krav. Eller, det i seg er ikke så interessant, men det at når menn har krav, som at, "hun skal være modellpen", så blir det klaging her inne. "Menn sikter for høyt". Hva med kvinner da? "Han skal alltid ha vært vellykket, tjene over så og så mye, ha nedbetalt huslån, ha en god jobb, men ikke være bundet til jobben, være velstående, kjekk, pen, sjarmerende, aldri ha slitt med noe".

Helt i orden å ha krav, men det innskrenker jo dine muligheter. Det samme gjelder menn. Akkurat som det gjelder for kvinner.

Det interessante her er dog at kvinner ikke ser ut til å forstå at det er det de gjør for egen del, innsnevrer den gruppe de kan velge blant. Ikke kom og klag over at menn har krav når du forlanger at menn skal akseptere at du har krav.

Dette er "ungpige-tanker". Når virkelighetens verden møter disse i døra, eller rettere de får døra brått og brutalt i møte, da innser de hvor feil de har tatt. 

Alternativt, de finner sin drømmeprins. Han oppfyller alle ønsker, hun binder seg, innser etter en tid at det ikke er kjærlighet i all matrealismen og skilsmisse er et faktum. At hun da må gå like tomhendt som hun kom, blir enda et brutalt møte med seg selv i døra for henne. (Noe vi og stadig ser tråder på.)

Anonymkode: fa342...c8f

Skrevet

Vel, det er stor forskjell på de kravene menn har og kvinner har.
Å si "modellpen, store pupper, fin rumpe, snakke lite" kan virkelig ikke sammenlignes med egenskaper som er helt nødvendig for at et forhold skal fungere, som "lojal, snill, ikke være for glad i alkohol (dårlig kjæresteemne, dårlig farsforbilde), ha fast jobb (med tanke på økonomisk sikkerhet at kvinnen skal slippe å måtte forsørge han med singel-inntekt for det gir ikke rom for familiestiftelse at en person skal forsørge tre eller fler), ikke være for opptatt av jobb (med tanke på at man faktisk skal ha tid til kjæresten, romanse, og barneoppdragelse også) osv.

Anonymkode: 9b7e0...36b

• Liker 12
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Flott! Vær så snill og si i fra til den som neste gang klager over at menn bare går etter de peneste damene slik at vedkommende innser at du har selv krav som du er nådesløs på. Sånn er det bare.

Altså er det ikke galt at menn bare går etter de peneste damene.

Mener du virkelig det er nådeløst av en kvinne å ønske en snill, lojal mann som er et godt forbilde for et barn og en god kjæreste?
Ærlig talt reality check one two! Dette er helt basic i et menneske og en kjæreste, og menn kaller det høye krav?! Om du syntes disse kravene , som er de som går igjen, er nådeløse krav så sier det veldig mye om hvor dårlig du som menneske er selv og da er det pokker ikke rart du ikke får deg dame.

Og jo, om en mann bare går etter de peneste damene så er det ganske galt av han, for en kvinnes utseende sier ingenting om hvor interessant hun er som partner og menneske, hvor trygg og lojal hun er som kjæreste, eller hvor egnet hun vil være til å oppdra et barn.
Ser du ikke forskjellen?

Anonymkode: 9b7e0...36b

• Liker 14
Skrevet
På 9/4/2017 den 0.39, AnonymBruker skrev:

Vel, man skal vel være kresen når man er på jakt etter en partner. Det er jo tross alt en eller ei du planlegger å dele resten av livet med. Når det er sagt, vil vel mange menn og kvinner bli meget skuffet om de stiller astronomiske krav til en eventuell partner. Det er sjelden sånn at man finner noen som er hundre prosent perfekt, og de som utstrålte hundre prosent perfeksjon vil nok kunne gå etter de som også gjør det. 

Jeg mener at det får være opp til den enkelte å stille hvilke krav som helst, men man kan ikke alltid forvente å få dem oppfylt. Hvis du ikke ser ut som Brad Pitt, er det kanskje litt fåfengt å drømme om Angelina Jolie. 

Jeg tror derimot at de fleste vil ha best utbytte av å møte en person som er på linje med en selv på de fleste områder. Store sprik i inntekt, utseende, alder og interesser kan for de fleste by på mer problemer enn lykke i forholdet, tror jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...