Jusola Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Hei. Jeg er for tiden plaget med stikkende smerter på ene siden (høyre side) i halsen som kjennes best når jeg svelger eller prater. Smertene er så intense at jeg har problemer med å svelge mat, vann og spytt. For to år siden fjernet jeg mandlene etter flere år med "kronisk" halsbetennelse, og ble sengeliggende i 14 dager med så intense smerter at jeg verken kunne spise, drikke eller være i stand til å ta smertestillende. Smertene minner om smertene jeg hadde da, bare ikke i like intens grad. I løpet av de to årene etter jeg opererte bort mandlene har jeg vært veldig plaget med bihulebetennelse, og skal nå i MR for å sjekke bihulene og eventuelt operere der også. Det er kun i den siste tiden at jeg har hatt disse ekle smertene i halsen, og jeg begynner nesten å bli bekymret.. For under en uke siden gikk jeg på antibiotika for bihulebetennelse, og tenker at om det skulle være noe i halsen min så ville antibiotikaen ta det også. Jeg lurer på om det er noen andre her som enten opplever dette selv eller vet hva det kan være? Og ja, jeg skal selvfølgelig dra til lege for konsultasjon, men er bare nysgjerrig og ønsker ikke bruke penger på lommelegen. Tusen takk for svar
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Jeg vil selvsagt råde deg til å gå til lege, men når det er sagt så trenger ikke antibiotika ta all infeksjon da streptokokker er antibiotikaresistente og faktisk spiser antibiotika. Det er derfor man gjerne får bihuleinfeksjon etter bihuleinfeksjon og samme med halsinfeksjoner og urinveisinfeksjoner uansett hvor mange kurer man tar. Har hørt flere steder at sink skal hjelpe mot halsinfeksjon, blant annet en venninne bruker det, tror hun bruker pastiller eller spray. Her er det noen som skriver om det, høres litt ut som det du beskriver (men igjen, jeg er ikke lege!): http://www.holisticwithhumor.com/why-i-didnt-take-antibiotics-for-strep-throat/ Litt mer om streptokokker generelt: http://www.medicalmedium.com/blog/streptococcus-revealed Anonymkode: 1ffaa...dd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå