AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Er det mulig å se alle som har avlagt masteroppgave på et studiested? Har prøvd å lese meg gjennom masteroppgavene, men det er ikke alle som er offentlige. Husker at noen arbeidsgivere fikk utlevert lister for noen år siden, men vet ikke om det er endret praksis. Og vil man også se året de ble uteksaminert? Vet noen i så fall også om det er noe skjema man må fylle ut for å få listene, eller kan jeg bare sende mail til instituttet og be om listene uten noe begrunnelse? Anonymkode: b6200...711
Nattskygge Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 På UiO, ligger det meste ute på https://www.duo.uio.no/
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 56 minutes ago, Nattskygge said: Hvilket universitet? Takk for svar. Det er snakk om UiB of studiet er Rettsvitenskap 54 minutes ago, Nattskygge said: På UiO, ligger det meste ute på https://www.duo.uio.no/ Har sett tilsvarende liste for UiB, mender ligger vel bare de som velger å legge ut masteroppgaven sin? Jeg er ute etter en fullstendig liste over studenter som har avlagt masteropgave. TS Anonymkode: b6200...711
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Hvorfor er dette noe du skal ha oversikt over? Min masteroppgave på jussen ved UiB ligger ikke ute, og heller ikke venninnen min sin som skrev sin i fjor. Hva er poenget? Anonymkode: 0914d...beb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 8 minutes ago, AnonymBruker said: Hvorfor er dette noe du skal ha oversikt over? Min masteroppgave på jussen ved UiB ligger ikke ute, og heller ikke venninnen min sin som skrev sin i fjor. Hva er poenget? Anonymkode: 0914d...beb Jeg leter etter en person og ønsker å bruke listene til å finne personen. TS Anonymkode: b6200...711
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leter etter en person og ønsker å bruke listene til å finne personen. TS Anonymkode: b6200...711 Så du er en stalker altså. Anonymkode: b6aaa...51f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #8 Skrevet 4. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leter etter en person og ønsker å bruke listene til å finne personen. TS Anonymkode: b6200...711 Høres ganske creepy ut. Anonymkode: cd9e5...05f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Så du er en stalker altså. Anonymkode: b6aaa...51f 1 hour ago, AnonymBruker said: Høres ganske creepy ut. Anonymkode: cd9e5...05f Forstår egentlig ikke hva dere får ut av å komme med slike kommenterar. Er både frekt og korttenkt. TS Anonymkode: b6200...711 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 Vet ikke hva reglene er ved UiB, men ved UiO blir vel alle masteroppgaver registrert i DUO, selv om kandidaten selv kan velge om oppgaven skal være tilgjengelig for alle eller ikke. Men navn, studie og navn på oppgaven står der.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #11 Skrevet 4. september 2017 5 minutes ago, Anonymus Notarius said: Vet ikke hva reglene er ved UiB, men ved UiO blir vel alle masteroppgaver registrert i DUO, selv om kandidaten selv kan velge om oppgaven skal være tilgjengelig for alle eller ikke. Men navn, studie og navn på oppgaven står der. Takk for svar, men ved UiB virker det ikke som om navn heller kommer opp. Har søkt på en kompis jeg vet har levert masteroppgave ved UiB og da får jeg ingen treff. Får ikke se masteroppgaven eller navnet på oppgaven. TS Anonymkode: b6200...711
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #12 Skrevet 4. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men ved UiB virker det ikke som om navn heller kommer opp. Har søkt på en kompis jeg vet har levert masteroppgave ved UiB og da får jeg ingen treff. Får ikke se masteroppgaven eller navnet på oppgaven. TS Anonymkode: b6200...711 Når leverte han master? Jeg leverte nå i juni, og jeg ser flere av mine venner sine oppgaver er ute, men min er ikke ute enda. Jeg har godkjent at den skal kunne publiseres. Dersom man ikke godkjenner det vil du ikke finne oppgaven på Bora. Anonymkode: e23ea...e6d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #13 Skrevet 4. september 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Når leverte han master? Jeg leverte nå i juni, og jeg ser flere av mine venner sine oppgaver er ute, men min er ikke ute enda. Jeg har godkjent at den skal kunne publiseres. Dersom man ikke godkjenner det vil du ikke finne oppgaven på Bora. Anonymkode: e23ea...e6d Takk for svar. Vennen min leverte i 2016 så regner med han ikke har godkjent at den skal publiseres. Finner heller ikke navnet hans eller navnet på oppgaven i listene. Derfor jeg lurte på om det gikk an å kontakte universitetet for å få listene. Samt hvordan man går frem. TS Anonymkode: b6200...711
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #14 Skrevet 4. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Vennen min leverte i 2016 så regner med han ikke har godkjent at den skal publiseres. Finner heller ikke navnet hans eller navnet på oppgaven i listene. Derfor jeg lurte på om det gikk an å kontakte universitetet for å få listene. Samt hvordan man går frem. TS Anonymkode: b6200...711 Nei, det kan du da ikke gjøre som privatperson. Universitetet gir ikke ut informasjon om nåværende og tidligere studenter helt uten videre. Hvorfor ikke bare spørre denne personen selv? Anonymkode: cd9e5...05f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #15 Skrevet 4. september 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Nei, det kan du da ikke gjøre som privatperson. Universitetet gir ikke ut informasjon om nåværende og tidligere studenter helt uten videre. Anonymkode: cd9e5...05f Er det noe du finner på eller har du kilde? TS Anonymkode: b6200...711
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #16 Skrevet 5. september 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noe du finner på eller har du kilde? TS Anonymkode: b6200...711 Hvorfor ikke bare spørre denne personen selv? Anonymkode: 8e2dc...b0d
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #17 Skrevet 5. september 2017 Jeg jobber i sektoren og en slik henvendelse ville blitt avvist av oss. (Jobber riktig nok ikke ved UiB, men mitt inntrykk er at UH-sektoren er veldig like på sånne ting) Anonymkode: f44f2...9a0
Dark Angelina Skrevet 7. september 2017 #18 Skrevet 7. september 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt/latterliggjøring, samt svar til dette. Dark Angelina, mod.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #19 Skrevet 7. september 2017 På 5.9.2017 den 0.45, AnonymBruker skrev: Er det noe du finner på eller har du kilde? TS Anonymkode: b6200...711 Dette har med personvern å gjøre. Utdanningsinstitusjonene sitter på opplysninger som ikke hvem som helst skal ha tilgang på. Man har ikke krav til å få innsyn i interne studentoppgaver eller registre. Det er jo en grunn til at man må gi samtykke til offentliggjøring. Det må gjerne være en god grunn for at man skal få tilgang på slikt. Anonymkode: cd9e5...05f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå