Gå til innhold

Bare dårlige erfaringer med "vennskap" nå orker jeg ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bryr meg nok mer om andre enn de bryr seg om meg og har vært mye og veldig sosial de siste årene. Sleit på skolen slik som mange andre, så mange vennskap har jeg aldri hatt. Derfor følte jeg meg ekstra heldig etter fylte 22, med så mange hyggelige bekjente som kom nærmere og nærmere. Alltid invitert på ting, inviterte også ofte med på f.eks kino, fest, middag etc. 

Ble kjent med noen jenter litt her og der som var i min alder og flere like interesser, kom godt overens med. Det har vært venninnekvelder med spill, med og uten alkohol, middager, alt mulig. Men ting skjer. Jeg blir ofte snakket om i ettertid på en mindre hyggelig måte. Som regel bryr jeg meg lite, men alle har et bristepunkt. Og da syns jeg man heller kan si det til den det gjelder. Er det noe jeg gjør feil eller rart så får jeg ikke gjort noe med det, med mindre de sier ifra. Da kom altså hele mølla for den perioden fra noen jenter. Jeg har ikke deres type humor, jeg fester så fester jeg (sitter ikke å nipper til et glass vin og smiler søtt med beina i kryss) men jeg danser lett, ler, skravler. Aldri ødelagt noe på fester så jeg er ikke helt gal altså. Så var det vel at jeg var så åpen om ting, og konfronterer når jeg opplever urettferdighet. Det har blitt kommentert at de ikke bør snakke om andre når jeg er i nærheten fordi jeg alltid skal beskytte den det gjelder. Jeg er bare så lei av at tema alltid må være om den som ikke er til stedet. 

Så denne jentegjengen har jeg gått vekk fra, men trodde jeg hadde 2-3 jenter derfra som var mer like meg. Og som jeg har bevart kontakten med. Følte vi stolte på hverandre, men merket de siste månedene at det ikke er tilfelle. Av hun ene ble jeg ut av det blå slettet på nett, spurte hun som kjenner henne bedre om saken og hun holdt seg veldig nøytral og ba meg ikke tenke så mye på det. Men så ble jeg konfrontert av hun som hadde sletta meg og fikk egentlig klar tale på at vi ikke er så nære venner, at hun ikke stoler på noen, at mine måter å gjøre ting på er feil. Jeg svarte at da liker jeg vel folk bedre enn de liker meg og at da har jeg vel bomma på deg. Hun har ofte vært alene hos meg og delt både det ene og det andre med livserfaringer. 

Så fortsatte vi praten etter at jeg sa jeg ikke orket drama, skjedd er skjedd uansett hva. Praten gikk videre og kom inn på dette med rykter og sa at siste ryktet om meg er skikkelig stygt (går utover flere enn meg også) og at jeg syns det er frekt å spørre om. Så begynner denne å spørre om det og, at det vist nok var naturlig å være usikker og greit å spørre. Hun gikk veldig hardt ut på temaet og jeg følte meg totalt blottstilt. Akkurat som om hun ønsket å ydmyke meg mest mulig, følte jeg måtte forsvare meg selv om det egentlig ikke er slik. 

Etter denne samtalen har jeg hatt åå vondt. Jeg ser på nytt syn med alle jeg har troddhar vært vennene mine de siste tre årene, spesielt da tre jenter her. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til noen av de og sier til samboer at nå dropper jeg bare alt av dette sosiale fremover. Jeg orker ikke møte steder og vite at disse sitter å diskuterer meg i senere tid. 

Er jeg virkelig så dårlig sosialt altså? Hvordan blir man bedre? 

Anonymkode: 778d6...ff4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to venninner jeg har hatt hele livet samt ei jeg har hatt i 8 år som det aldri har vært noe tull med.

Skrevet

Jeg er mann og kjenner meg godt igjen i det du skriver. Både det at jeg bryr meg mer om andre enn de bryr seg og det at folk, både menn og kvinner, driver med mye drama, baksnakking, ryktespreding, løgnhistorier, osv. 

Anonymkode: d07fb...962

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Det kommer ikke helt fram hva venninnene dine mener er problemet meg deg? Snakker du uten filter elsn? 

Endret av Minesveiper
Skrevet
5 minutter siden, Minesveiper skrev:

Det kommer ikke helt fram hva venninnene dine mener er problemet meg deg? Snakker du uten filter elsn? 

Litt uten filter kan det bli sett på som, jeg deler ikke alt som mange tror. Og jeg er veldig nøye på å ikke si ting som sårer og alltid behandle andre med respekt. 

Fikk kommentar en gang på "det har du ikke sagt noe om" nei, de mest private tingene snakker jeg ikke med andre om. 

Skrevet

Jeg hadde kuttet dem.
Slike folk er giftig. :/ 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Drakan skrev:

Jeg hadde kuttet dem.
Slike folk er giftig. :/ 

Det er mange av dem. Gode mennesker er en mangelvare i dag.

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange av dem. Gode mennesker er en mangelvare i dag.

Uheldigvis. 
Det beste er å kutte de giftige før de ødelegger deg som menneske. :( 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, Drakan skrev:

Uheldigvis. 
Det beste er å kutte de giftige før de ødelegger deg som menneske. :( 

Jeg har innsett dette. Det går ikke an å ha forskjellige væremåter og fremdeles godta hverandre. Jeg har en god og fin familie, samboeren min og fin familie på hans side og tre venninner som har vært der livet gjennom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...