Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler norge generelt er litt kjedelig. Bra for jobb og utdanning, men ellers....turistene er her for naturen. Stort sett. 

Har også diskutert med andre norske som har vært ute og reist mye og hørt hva folk sier om nordmenn. Vi er et innesluttet folkeslag. Og veldig forsiktige? Andre land er gjerne kjent for sint temperament, de viser mer følelser. Osv osv.. i hvor stor grad stemmer dette?

Anonymkode: 76240...d7a

Videoannonse
Annonse
Gjest JeSuisLouise
Skrevet

Nordmenn er veldig opptatt av å være like. Hvis det er trendy med 2XU-tights, så skal ALLE ha det. Man blir utfryst om man skiller seg ut fra tidlig alder i dette landet. Og det er jo kjedelig. Men jeg syns nordmenn flest er joviale, humoristiske og trivelige :)

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nordmenn er veldig a4, redd for å skille seg ut fra saueflokken, gjør du det blir du nesten uglesett. Og ja mange er kjedelige.

Skrevet

Enig, vi er stort sett redde for å skille oss ut, og har vanskelig for å åpne oss noe særlig. Nordmenn flest kan nok oppfattes som reserverte og lite sosiale av andre folkeslag - bortsett fra når vi drikker, da... Mange er lite "tilstede" når de møter folk, og søker nesten en slags tilflukt i sine dupeditter. Se for eksempel på vår adferd når vi reiser kollektivt. De fleste sitter og stirrer på sin smartphone, gjerne med musikk på ørene, og har praktisk talt "skylapper" på. Vi skvetter nesten til i irritasjon dersom vi ikke får ha dobbeltsetet på bussen for oss selv...

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil jo ikke snakke stygt om "folket mitt" og landet. Men det er kjedelig! :P ja, jeg føler på det, det med at vi skal være like. Utfrysningen har jeg fått kjenne på ja. Etter å ha kommet til Oslo og dratt masse i utlandet har jeg blitt et helt annet menneske. 

Og...nordmenn dømmer veldig fort andre nasjonaliteter. Når jeg hører på dem isf. 

Anonymkode: 76240...d7a

Skrevet

Vi er nok tilbakeholdende, men syns det kan være mye spennende under panseret. Tar bare så lang tid før en får en titt. ;)

Anonymkode: 895c4...c7f

Skrevet

Jeg har temperament for hele norge jeg isåfall da :fnise:

Men ja, nordmenn er jo ganske kalde og egne. Vanskelig å slippe folk inn på seg og vise nestekjærlighet. Dette merker spesielt turister.

Anonymkode: 130f1...2af

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har temperament for hele norge jeg isåfall da :fnise:

Men ja, nordmenn er jo ganske kalde og egne. Vanskelig å slippe folk inn på seg og vise nestekjærlighet. Dette merker spesielt turister.

Anonymkode: 130f1...2af

Tull og tøys !

Ta deg en tur til Nord-Norge du.  Det kan sikkert virke veldig rart - men det finnes en verden utenfor Oslo og sentrale østlandsområdet ..... Det finnes faktisk .....

Anonymkode: 4ddb4...e1d

• Liker 4
Gjest C.Tramell
Skrevet

Ja, jeg synes vi er kjedelige. Folk ser klin like ut, gjør de samme tingene og mener det omtrent samme om det meste.

Skrevet

Det kjipeste er egentlig at det bare er én måte å gjøre ting rett på. Avviker man fra det får man blikk/kommentarer, blir baksnakket eller i verste fall utstøtt. Nordmenn dømmer ofte utlendinger, og avskriver dem som "mindreverdige". Veldig trist. Men nå har alle land sin kjipe greie da, og jeg er ikke sikker på om jeg ville byttet "problem". Kan leve med kjedeligheten her (foreløpig).

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...