AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Samboeren min skal begynne med det nå etter å jobbet i mange år som yrkessjåfør hvor han mest har kjørt distribusjon. Han har sett seg lei dette nå og lengter tilbake til langtransport. Fått jobb hvor han er borte fra søndag til fredag. Jeg har ikke problem med å være alene fire dager i uken. Er i full jobb og har godt nettverk. Men det jeg gruer meg til er når han skal kjøre vogntog på vinterstid, over fjelloverganger med is, snøføre og underkjølt regn. Ned de bratte svingete vestlandsveiene. Kjenner jeg får "katastrofeangst" bare ved tanken. Er redd for at det skal skje han noe mens han er borte. Vet det sikkert er dumt å kjenne på det. Men klarer ikke å la være. Er det noen som har noen råd til katastrofetenkeren, noen som har erfaring med å være den som sitter hjemme ? 🙈🙈 Anonymkode: d342b...b40
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Har nå ikke erfaring med det men 6 av familiebedriftene våre holder på med transport å har aldri hørt noen bekymre seg for det... er han nå helt idiot med null erfaring på veien å aldri sett en lastebilsjåfør ville jeg ha vært bekymra men ikke en med erfaring. Anonymkode: 22785...609
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Vet at mange forhold har røket og nesten røket på det. De fire jeg kjenner som har drevet med det har dessverre alle vært i alvorlige ulykker (ene to ganger) og sluttet pga det. En av de jeg kjenner opplevde også at noen vrengte over og kræsjet i hans bil for å ta livet av seg. Han har aldri blitt seg selv igjen. Anonymkode: 84d7f...c75
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 "Kone"? Ikke en jobb for små damer akkurat. Dette er en mannejobb. Anonymkode: c8c2d...3b1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Kone"? Ikke en jobb for små damer akkurat. Dette er en mannejobb. Anonymkode: c8c2d...3b1 Kan du begrunne det? Anonymkode: 8c077...c93
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Kone"? Ikke en jobb for små damer akkurat. Dette er en mannejobb. Anonymkode: c8c2d...3b1 Jeg kjenner en kvinne som driver langtransport. Årets ansatt ble hun også i fjor :-) Anonymkode: 84d7f...c75
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kan du begrunne det? Anonymkode: 8c077...c93 Fysisk anstrengende jobb som krever at en er "våken" i hodet i ganske lange tider. Krever et årvåkent blikk (mange som kaster seg rett ut i trafikken og tror at en lastebil med henger stopper på en femkrone) og at man klarer å se langt frem i mange lange timer. Anonymkode: c8c2d...3b1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en kvinne som driver langtransport. Årets ansatt ble hun også i fjor :-) Anonymkode: 84d7f...c75 Sikkert. Anonymkode: c8c2d...3b1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert. Anonymkode: c8c2d...3b1 Jada, var i avisen også:) bare å google Anonymkode: 84d7f...c75
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jada, var i avisen også:) bare å google Anonymkode: 84d7f...c75 Google langtransport og kvinne. Fant bare dette. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lastebilsjaafoer-thea-oevrebotten-19-omkom-paa-jobb/a/10135937/ Som sagt, kvinner hører ikke hjemme i et så krevende yrke. Kvinner sliter med å forholde seg til trafikk i det hele tatt. Da har de ingenting bak rattet på et så stort kjøretøy å gjøre. Anonymkode: c8c2d...3b1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Google langtransport og kvinne. Fant bare dette. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/lastebilsjaafoer-thea-oevrebotten-19-omkom-paa-jobb/a/10135937/ Som sagt, kvinner hører ikke hjemme i et så krevende yrke. Kvinner sliter med å forholde seg til trafikk i det hele tatt. Da har de ingenting bak rattet på et så stort kjøretøy å gjøre. Anonymkode: c8c2d...3b1 Merkelig at du sier det, når de fleste som havner i bilulykker er menn. Anonymkode: 8c077...c93 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 Fint hvis dere vil diskutere det ovennevnte videre i en annen tråd. TS Anonymkode: d342b...b40 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Merkelig at du sier det, når de fleste som havner i bilulykker er menn. Anonymkode: 8c077...c93 Ikke så rart, med tanke på at de fleste i trafikken er menn. Videre er de tallene basert på forsikringsselskapenes tall. De fleste bilforsikringer står i mannens navn. Så når kvinner skraper opp og ødelegger biler så er det mannens navn som blir besudlet. Anonymkode: c8c2d...3b1
Frøken Scott Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke så rart, med tanke på at de fleste i trafikken er menn. Videre er de tallene basert på forsikringsselskapenes tall. De fleste bilforsikringer står i mannens navn. Så når kvinner skraper opp og ødelegger biler så er det mannens navn som blir besudlet. Anonymkode: c8c2d...3b1 Ingen er så dumme som du framstår her, skal du trolle må du gjøre det bedre enn dette. Amatør Til TS: Det går for det meste bra, mtp alle vogntogene som går på kryss og tvers konstant i Norge er det svært få alvorlige ulykker. Prat med hverandre hver dag Klem fra ei som har vært trailerfrue i mange år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå