Gå til innhold

Hyllis (galvanisert) hylle fra IKEA. Hva vaske bort det oljete belegget med?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

^^ Noen som kan hjelpe?
Beklager at jeg maser.

Anonymkode: d550b...255

Skrevet

Hvorfor skal du ha det vekk? Ville evt vasket det m salmiakk..det løser opp fett bra!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, RaraAvis78 skrev:

Hvorfor skal du ha det vekk? Ville evt vasket det m salmiakk..det løser opp fett bra!

Takk for svar! Jo jeg vil vaske det vekk etter som det er så klissete, og jeg skal oppbevare ting i hyllene som jeg ikke vil at det skal komme olje på.

Er det noen spesiell grunn til at slike ting er satt inn med olje? Vet du hva slags olje det er?

Skrevet

Det står at den er laget i Sinkbelagt stål. Har det noe å gjøre med at den er oljet?

Skrevet

Børstet stål blir blankt og fint og uten fingeravtrykk om man sprayer det med en sånn spesialolje som skal gnis utover med en klut. Sannsynligvis er det noe av det samme med dette sinkmetallet i hyllen - den ser fin og blank og ny ut med oljen på. Sink blir vel ganske matt og daft ellers.

Bare å vaske bort med noe fett- og oljeløsende vaskemiddel. Prøv med salmiakk. Evt ta en hylle først og vaske med Zalo og se hva som skjer. Klarer man det uten bruk av salmiakk (som har en lukt som nærmest svimeslår meg i alle fall) så er jo det vel og bra.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Børstet stål blir blankt og fint og uten fingeravtrykk om man sprayer det med en sånn spesialolje som skal gnis utover med en klut. Sannsynligvis er det noe av det samme med dette sinkmetallet i hyllen - den ser fin og blank og ny ut med oljen på. Sink blir vel ganske matt og daft ellers.

Bare å vaske bort med noe fett- og oljeløsende vaskemiddel. Prøv med salmiakk. Evt ta en hylle først og vaske med Zalo og se hva som skjer. Klarer man det uten bruk av salmiakk (som har en lukt som nærmest svimeslår meg i alle fall) så er jo det vel og bra.

Tusen takk for god informasjon og gode råd :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...