AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Kan jeg bruke Ajax gulvvask, eller må jeg bruke zalo el.l. for å få vasket bort oljelaget som er på metallet på disse hyllene? http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00278578/ Anonymkode: d550b...255
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 ^^ Noen som kan hjelpe? Beklager at jeg maser. Anonymkode: d550b...255
RaraAvis78 Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Hvorfor skal du ha det vekk? Ville evt vasket det m salmiakk..det løser opp fett bra! 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, RaraAvis78 skrev: Hvorfor skal du ha det vekk? Ville evt vasket det m salmiakk..det løser opp fett bra! Takk for svar! Jo jeg vil vaske det vekk etter som det er så klissete, og jeg skal oppbevare ting i hyllene som jeg ikke vil at det skal komme olje på. Er det noen spesiell grunn til at slike ting er satt inn med olje? Vet du hva slags olje det er? Anonymkode: d550b...255
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Det står at den er laget i Sinkbelagt stål. Har det noe å gjøre med at den er oljet? Anonymkode: d550b...255
Million Skrevet 4. september 2017 #6 Skrevet 4. september 2017 Børstet stål blir blankt og fint og uten fingeravtrykk om man sprayer det med en sånn spesialolje som skal gnis utover med en klut. Sannsynligvis er det noe av det samme med dette sinkmetallet i hyllen - den ser fin og blank og ny ut med oljen på. Sink blir vel ganske matt og daft ellers. Bare å vaske bort med noe fett- og oljeløsende vaskemiddel. Prøv med salmiakk. Evt ta en hylle først og vaske med Zalo og se hva som skjer. Klarer man det uten bruk av salmiakk (som har en lukt som nærmest svimeslår meg i alle fall) så er jo det vel og bra. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 3 minutter siden, Million skrev: Børstet stål blir blankt og fint og uten fingeravtrykk om man sprayer det med en sånn spesialolje som skal gnis utover med en klut. Sannsynligvis er det noe av det samme med dette sinkmetallet i hyllen - den ser fin og blank og ny ut med oljen på. Sink blir vel ganske matt og daft ellers. Bare å vaske bort med noe fett- og oljeløsende vaskemiddel. Prøv med salmiakk. Evt ta en hylle først og vaske med Zalo og se hva som skjer. Klarer man det uten bruk av salmiakk (som har en lukt som nærmest svimeslår meg i alle fall) så er jo det vel og bra. Tusen takk for god informasjon og gode råd Anonymkode: d550b...255
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå