AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Vi har et billån på rett over 200 k. (I tillegg til huslån på ca 2,4). I disse dager skal vi bygge på huset og må derfor ta opp noe nytt lån, i tillegg til å bruke egenkapital vi har. Vi tenker oss max 1 mill i nytt lån, da vi har 800k i eg. Spørsmålet er da: bør vi bruke noe av egenkapitalen for å betale ned billånet istedet - og evt ta opp noe mer til huset? (Litt uvisst hvor mye vi trenger foreløpig). Tenker da selvfølgelig å betale ned samme sum som nå (billån) ekstra på evt evt huslån. Dette lønner seg vel? Eller er det noe jeg ikke tenker på da? Anonymkode: 11abf...bfb
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Hvordan er rentene på billånet vs huslånet? Anonymkode: 8cab0...cc5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Skrevet 4. september 2017 Du tenker riktig (så lenge renta på billånet er høyere enn huslånet, og det er den vel i de fleste tilfeller). Eneste hadde vel vært dersom dere ikke hadde nok egenkapital, slik at dere ikke fikk lån, dersom dere betalte ned billånet. Jeg betalte ned billånet, og så kom den regelen om at man uansett måtte ha 15% EK. Da sa han i banken at jeg heller burde beholdt billånet, for jeg var akkurat ikke innenfor 15%.. Anonymkode: fcd21...71c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå