Gå til innhold

Jobbe ved siden av uføretrygd - brutto eller netto?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at inntektsgrensen for å bli trukket i trygd som ufør er 0.4G, altså kr 37453,-.

Men er dette brutto eller netto? Altså før eller etter skatt? Fant ingenting på nettet om det...

Anonymkode: ef4bf...264

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brutto

Anonymkode: 9e449...449

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brutto

Anonymkode: 9e449...449

Link?

Skrevet

Slike ting er alltid brutto, så lenge ikke det sier noe annet

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Link?

Link? Selvfølgelig er det brutto! Trodde du at inne på nav.no, så vet nettsiden hvem som leser teksten, hvilken skattetrekk den personen har, hvilke fradrag og gjeldsrenter den personen har, og dermed viser netto tall på nav.no?? 

Jada.....

Anonymkode: df0a1...337

• Liker 4
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link? Selvfølgelig er det brutto! Trodde du at inne på nav.no, så vet nettsiden hvem som leser teksten, hvilken skattetrekk den personen har, hvilke fradrag og gjeldsrenter den personen har, og dermed viser netto tall på nav.no?? 

Jada.....

Hvorfor er det ulogisk at det er netto? Om det er brutto vil folk sitte igjen med ulike summer av de 0.4G.

Jeg etterspør igjen link, hittil er det kun synsing folk kommer med.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Hvorfor er det ulogisk at det er netto? Om det er brutto vil folk sitte igjen med ulike summer av de 0.4G.

Eh ja, selvfølgelig vil folk sitte igjen med forskjellige beløp, da etter hvilket skattetrekk de har.

Det er ikke synsing, de er en selvfølge at det er brutto

Hvordan i all verden så du for deg at det skulle være netto, hvordan skulle det fungert? 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh ja, selvfølgelig vil folk sitte igjen med forskjellige beløp, da etter hvilket skattetrekk de har.

Det er ikke synsing, de er en selvfølge at det er brutto

Hvordan i all verden så du for deg at det skulle være netto, hvordan skulle det fungert? 

Hva med å fremskaffe en link, istedenfor å mene så mye?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har fått svar, og det er korrekt.

Så sånn er det.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å fremskaffe en link, istedenfor å mene så mye?

Hva med å gidde slå opp på nav.no selv?

• Liker 2
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sier seg selv når grunnbeløpet oppgis i brutto? 0,4 G er da også selvsagt brutto. Mener å huske at en også vil få en høyere skattesats på dette beløpet enn skattesatsen en har på trygden og at nettobeløpet dermed er bare ca 2000 per mnd.

Anonymkode: 789bb...735

Skrevet
18 minutter siden, lurings skrev:

Hva med å gidde slå opp på nav.no selv?

Står ingenting på NAV.. Dere har ennå ikke kommet med en eneste link. Hvorfor vet dere dette så godt da, når ingen kan dokumentere det...??

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står ingenting på NAV.. Dere har ennå ikke kommet med en eneste link. Hvorfor vet dere dette så godt da, når ingen kan dokumentere det...??

Vi vet det fordi det er sånn.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å herregud da, det bare er sånn. Grunnbeløpet er oppgitt i BRUTTO. 0.4G er da selvsagt også BRUTTO!

Anonymkode: 789bb...735

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber ved siden av og ja, det er brutto - men du kan jobbe mer før du MISTER ufør. Du blir bare trukket i ufør (selv etterbetaler jeg trygd etter skatteoppgjøret istedenfor å føre det i planleggeren).

Anonymkode: 3ba89...34d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber ved siden av og ja, det er brutto - men du kan jobbe mer før du MISTER ufør. Du blir bare trukket i ufør (selv etterbetaler jeg trygd etter skatteoppgjøret istedenfor å føre det i planleggeren).

Anonymkode: 3ba89...34d

Var det jeg og tenkte...med EPF er det også masse fradrag som skal inn...gjelder å komme nærmest 0,4G da...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser at inntektsgrensen for å bli trukket i trygd som ufør er 0.4G, altså kr 37453,-.

Men er dette brutto eller netto? Altså før eller etter skatt? Fant ingenting på nettet om det...

Det er inklusiv skatt, feriepenger og alt annet. 

Anonymkode: 3af44...8ff

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt alt av generelle økonomiske grenser er ALLTID brutto. Aldri netto. Grunnen til dette er at det selvfølgelig skal være likt. De som har masse gjeld skal ikke kunne jobbe mye mer enn de som ikke har gjeld, feks. Skatt er personlig og individuelt. Brutto er likt for alle. 

Anonymkode: e2693...c31

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...