Gå til innhold

Pus gjemmer døde dyr på balkongen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åh, dette er så ekkelt.. Pus er blitt en veldig flink hobbyjeger som driver med utrenskning blant mus, rotte- og vånd-bestanden i borettslaget. Problemet er at han tar dem med opp på balkongen vår og GJEMMER dem. Balkongen er ganske stor og vi har møbler og grill og diverse blomsterkasser. Han legger gjerne fra seg døde mus under balkongmøblene, bak grillen, andre steder hvor man ikke kikker hver dag. Nå har vi hatt opprydning der, og det er fullt av råtne muselik overalt.. DET ER SÅ EKKELT!!!

Regner med at det ikke er så mye å gjøre med dette egentlig, men måtte bare klage.. Andre som har har samme problem?

Anonymkode: c74d5...e10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er så heldig at jeg får de på stuegulvet eller på dørmatta :laugh: En gang i blandt våkner jeg av en pus jager en levende mus rundt på soverommet :P 

Anonymkode: 5bf1d...eb9

Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg er så heldig at jeg får de på stuegulvet eller på dørmatta :laugh: En gang i blandt våkner jeg av en pus jager en levende mus rundt på soverommet :P 

Det er ekkelt det også, men da har man i det minste en sjanse til å kaste dem før de råtner.. Han pleide å legge de på dørmatta før, men nå har han begynt med denne gjemmingen. Kanksje han er fornærmet på oss fordi vi kaster de fine presangene hans?

Skrevet

Æsj 😂 Dere har ikke noe annet valg en å sjekke rundt omkring regelmessig når dere veit at pus gjør det 😂 Våknet til en mus i senga mi en gang. I tilleg har jeg funnet en liten dam med blod og en liten hale midt på stuegulvet. Nasty 😂

Anonymkode: 3bd31...1f5

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Æsj 😂 Dere har ikke noe annet valg en å sjekke rundt omkring regelmessig når dere veit at pus gjør det 😂 Våknet til en mus i senga mi en gang. I tilleg har jeg funnet en liten dam med blod og en liten hale midt på stuegulvet. Nasty 😂

Hahaha!! Ja det er nasty.. 

Jeg har også opplevd døde mus i senga en gang for lenge siden. Jeg hadde sovet på dagen, oppå sengteteppet med klærne på (heldigvis) og da jeg våkna og satte meg opp datt det to døde dyr ned fra skjorta mi. De hadde jeg ligget og sovet på i to timer.:sjokkbla:

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha!! Ja det er nasty.. 

Jeg har også opplevd døde mus i senga en gang for lenge siden. Jeg hadde sovet på dagen, oppå sengteteppet med klærne på (heldigvis) og da jeg våkna og satte meg opp datt det to døde dyr ned fra skjorta mi. De hadde jeg ligget og sovet på i to timer.:sjokkbla:

Åfy 😂 

Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er ekkelt det også, men da har man i det minste en sjanse til å kaste dem før de råtner.. Han pleide å legge de på dørmatta før, men nå har han begynt med denne gjemmingen. Kanksje han er fornærmet på oss fordi vi kaster de fine presangene hans?

Han kan være fornærmet for det ja :P 

Disse pusene er så heldig med at de er så søte og skjønne. Hvis ikke hadde vi aldri giddet å finne oss i slik oppførsel :P 

• Liker 1
Skrevet

Jeg plukket en museskalle fra gulvet en gang. Tydelig at den hadde vært spist og spydd opp igjen. 

Det verste var likevel når jeg passet husvertens katter for en stund siden. Den ene er en meget ivrig og stolt jeger som tar med byttet hjem for å vise frem til både to- og firbeinte. Jeg mistenker også at han har drevet jaktopplæring for minstemann... I alle fall kom jeg i 10.30-11-tida en strålende sommerdag opp i husvertens sydvendte stue med panoramavinduer og kjente en ... lukt. En eller annen katt hadde slaktet en mus inne. Og jeg sier slaktet, den var både tømt for innvoller og blod, partert og tildels flådd. Det var blod i fasong kattepoter oppover veggene. Jeg spydde i søppelbøtta mens jeg vasket muselik i 30 graders innestengt luft.

Anonymkode: 39baa...40e

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg plukket en museskalle fra gulvet en gang. Tydelig at den hadde vært spist og spydd opp igjen. 

Det verste var likevel når jeg passet husvertens katter for en stund siden. Den ene er en meget ivrig og stolt jeger som tar med byttet hjem for å vise frem til både to- og firbeinte. Jeg mistenker også at han har drevet jaktopplæring for minstemann... I alle fall kom jeg i 10.30-11-tida en strålende sommerdag opp i husvertens sydvendte stue med panoramavinduer og kjente en ... lukt. En eller annen katt hadde slaktet en mus inne. Og jeg sier slaktet, den var både tømt for innvoller og blod, partert og tildels flådd. Det var blod i fasong kattepoter oppover veggene. Jeg spydde i søppelbøtta mens jeg vasket muselik i 30 graders innestengt luft.

:hakeslepp: Urk altså. Nei, det er bra de er sjarmerende vesener i tillegg til å være morderiske psykopater.

• Liker 1
Skrevet

Hehe husker en katt jeg hadde som barn. Hun forsøkte å ta med seg en mus inn men hun klarte aldri å holde kjeft så hun mjaua og man hørte tydelig at hun hadde noe i munnen 😂

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En eller annen katt hadde slaktet en mus inne. Og jeg sier slaktet, den var både tømt for innvoller og blod, partert og tildels flådd. Det var blod i fasong kattepoter oppover veggene. 

Urk, jeg har en som holder på sånn også. Alle andre katter jeg har hatt har bare lagt fra seg en død mus, men han her river hodet av dem og smører dem utover gulvet. Glad jeg har flisgulv i gangen, så det er lett å vaske. 

Anonymkode: b903c...606

• Liker 2
Skrevet

Når jeg leser dette forstår jeg at jeg aldri, aldri skal ha katt.

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, Maleficenta said:

Hehe husker en katt jeg hadde som barn. Hun forsøkte å ta med seg en mus inn men hun klarte aldri å holde kjeft så hun mjaua og man hørte tydelig at hun hadde noe i munnen 😂

Haha, kjenner til den! Stolt halvkvalt mjauing med munnen full av mus.

Gjest boblebrist
Skrevet (endret)
11 minutter siden, Miah skrev:

Når jeg leser dette forstår jeg at jeg aldri, aldri skal ha katt.

Mens jeg sitter og ler høyt, og savner kattene mine <3 En av dem klarte å fange en flaggermus en gang, da var jeg litt imponert. 

Endret av boblebrist
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, kjenner til den! Stolt halvkvalt mjauing med munnen full av mus.

Hehe. Herlige raringene

Skrevet

Gi mindre mat så han spiser dem.

Anonymkode: 4f215...4dc

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spissmus er giftige for katter og smaker visst ikke godt, så det tviler jeg på. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter er brutale dyr.. de dreper spissmus på gøy

Skrevet
1 minute ago, Tvist said:

Spissmus er giftige for katter og smaker visst ikke godt, så det tviler jeg på. 

Det der er ikke bare spissmus, TS får redusert død-musebestanden på balkongen om pus er bittelitt sulten av og til.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat ja 🙄 det må være noe av det dummeste jeg har lest. Håper ikke du har dyr 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...