Gå til innhold

Vet pene kvinner/jenter at de er pene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid lurt på dette.
Disse skikkelig søte, pene jentene/kvinnene - vet de selv at de er pene? Eller hender det at noen av dem ikke føler seg pen i det hele tatt?

Jeg får stadig vekk høre hvor pen jeg er. Men jeg føler meg langt fra pen! Selv føler jeg at jeg er ganske gjennomsnittlig. Kan det faktisk hende at jeg er ganske pen men bare ikke ser det selv? Eller har jeg egentlig et ganske realistisk syn på meg selv, det er bare de andre som er høflige?

Hva tror dere?
Hvordan vet man egentlig om man ser bra ut? Ser man det selv?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også sånn som får høre at jeg er pen, men tviler på om jeg er det. Noen dager er jeg fornøyd med utseendet, mange dager er jeg ikke fornøyd. Selv om jeg har hørt flere ganger fra bekjente osv. at jeg er pen, så merker jeg ikke noe særlig oppmerksomhet fra menn, så det er jo også noe som får meg til å tvile på om jeg er pen. Jeg har problem med å skaffe meg en kjæreste. Hadde jeg vært pen hadde jeg vel ikke hatt det problemet?

Anonymkode: ec476...f3d

• Liker 3
Skrevet

Det irriterer meg at pene kvinner ikke skjønner hvor pene de er. Det ender som regel med at de gir menn som absolutt ikke fortjener det, tilgang til kroppen deres. 

Det er som han som solgte en Picasso til en tusenlapp fordi han ikke skjønte hva han hadde i hendene.Og kjøperen gnir seg i hendene over hvor dum selgeren er. Mens resten av oss står på sidelinjen og slår oss oppgitt på panna.

Anonymkode: a07f9...733

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det varierer veldig. 

Anonymkode: eb632...b90

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Hypnosee skrev:

Disse skikkelig søte, pene jentene/kvinnene - vet de selv at de er pene? Eller hender det at noen av dem ikke føler seg pen i det hele tatt?

Kommer an på hvilken dag det er. Veldig vanlig tendens at unge, søte, pene kvinner, synes de er hot og cute en dag for så å føle seg super stygg en annen.

De fleste som er pene vet at de er det innen de har fylt 20 år-ish.

Personlig så kjenner jeg en ung blond dame i 20-årene som var dødsfin på videregående, men var ikke helt bevisst over det selv. Dessverre så var det utforbakke, utseendemessig, etter videregående.

Det er også en veldig vanlig at folk kaller hverandre for pene, søte, etc, ut av høflighet eller bff. Det ødelegger veldig, fordi noen får et helt vrengt virkelighetsbilde av hvor attraktive de faktisk er. 

Jeg vil påstå at hvis en rundt din egen alder av det motsatte kjønn kaller deg for pen, attraktiv, etc, så kan du med noe sikkerhet fastslå at du er relativt attraktiv. Eller hvis en som er yngre (tenk 18-25 år, hvis du er 30+) sier at du er pen, osv (familie teller selvfølgelig ikke).

En annen ting jeg vil nevne er at de aller aller fleste overestimerer hvor attraktive de faktisk er. Ganske grovt også.

Anonymkode: 7ea14...fb0

• Liker 5
Skrevet

Jeg synes selv jeg er ganske snasen :)

Anonymkode: 39bd4...7be

• Liker 6
Gjest Ingenting2
Skrevet

Aldri hørt at jeg er pen, annet enn fra muttern. Regner med at jeg ville hørt det hele tiden om det var tilfelle. :sarkasme::lillesky:

Skrevet

Om jeg har en god dag (psykisk) ser jeg at jeg er pen. Men jeg føler meg stort sett ikke pen. Det blir en forskjell på følelser og hva man ser.

Anonymkode: 68785...af6

• Liker 1
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

En annen ting jeg vil nevne er at de aller aller fleste overestimerer hvor attraktive de faktisk er. Ganske grovt også.

Ganske mange med dårlig selvtillit også!  

Tror generelt det er vanskelig å vite hvor pen man oppfattes av samfunnet.  Det er jo derfor hvor pen man føler seg kan variere fra dag til dag, fordi såpass mye er påvirket av selvfølelsen. 

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det irriterer meg at pene kvinner ikke skjønner hvor pene de er. Det ender som regel med at de gir menn som absolutt ikke fortjener det, tilgang til kroppen deres. 

Det er som han som solgte en Picasso til en tusenlapp fordi han ikke skjønte hva han hadde i hendene.Og kjøperen gnir seg i hendene over hvor dum selgeren er. Mens resten av oss står på sidelinjen og slår oss oppgitt på panna.

Anonymkode: a07f9...733

Jeg vet ikke om jeg er en av disse pene kvinnene, selv om jeg har blitt kalt pen flere ganger, men jeg opplever i hvert fall at det ikke er så mange interesserte menn... Men nå gir jeg sjeldent bort kroppen min da, så ingen fare der. Lever ufrivillig uten noen mann i lange perioder.

• Liker 1
Skrevet

Har fått høre fra barndommen av fra både kjente og ukjente at jeg er veldig pen/vakker, synes selv jeg er ganske pen når jeg har sminket og pyntet meg opp en dag, men de fleste dager går jeg i joggebukse og usminket og da føler jeg meg helt alminnelig.  Tror det er sunt å føle på alminneligheten og man ikke blir en av de jentene som spiller på sjarmen sin, selv om jeg ofte er en synder der 😜

Anonymkode: efdd1...4e8

• Liker 2
Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Har fått høre fra barndommen av fra både kjente og ukjente at jeg er veldig pen/vakker, synes selv jeg er ganske pen når jeg har sminket og pyntet meg opp en dag, men de fleste dager går jeg i joggebukse og usminket og da føler jeg meg helt alminnelig.  Tror det er sunt å føle på alminneligheten og man ikke blir en av de jentene som spiller på sjarmen sin, selv om jeg ofte er en synder der 😜

Men å være sjarmerende har veldig ofte ikke noe med utseende å gjøre. Heller væremåte :) 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tviler på det. De peneste venninne mine er uten tvil de som har blitt behandlet aller verst spesielt av menn, noe som gjør ganske mye med en persons selvbilde. Det virker nesten som jo penere ei kvinne er, jo mer dritt tror folk og spesielt menn de tåler, fordi de er jo pen og klarer seg sikkert uansett. Føler meg i grunn taknemmelig som ganske ordinær og vanlig kvinner når jeg ser hva det innebærer å få oppmerksomhet fra flere mennesker. De får bare enda mer dritt..

Anonymkode: 5f022...94a

• Liker 13
Skrevet

Jeg vil også legge til at de fleste kvinner er pene, vakkre, osv, på grunn av sminke, ikke fordi de genuint er vakre. Menn klarer jo for helvete ikke å se forskjellen engang på litt sminke og ingen sminke.

Må innrømme at jeg er drittlei det maset om at vi er alle vakre. Det er ikke sant. Dessverre. Beklager.

En annen ting jeg vil nevne. De som faktisk er vakre, er veldig ydmyke. De har liksom ikke noe å bevise. Jeg ser dette spesielt på byen og på fest. Alltid inkluderende og omsorgsfulle sammenlignet med try-hard bimboen.

• Liker 12
Skrevet (endret)

.

Endret av Fashionistaen
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler på det. De peneste venninne mine er uten tvil de som har blitt behandlet aller verst spesielt av menn, noe som gjør ganske mye med en persons selvbilde. Det virker nesten som jo penere ei kvinne er, jo mer dritt tror folk og spesielt menn de tåler, fordi de er jo pen og klarer seg sikkert uansett. Føler meg i grunn taknemmelig som ganske ordinær og vanlig kvinner når jeg ser hva det innebærer å få oppmerksomhet fra flere mennesker. De får bare enda mer dritt..

Anonymkode: 5f022...94a

Jeg stusser litt over hvorfor det er slik du forteller her. Hvorfor skulle menn ønske å behandle en pen dame dårligere? Merkelig...  Jeg vet jo selv ikke om jeg virkelige er en av de pene kvinnene, men jeg har opplevd å bli behandlet dårlig av menn hvor vi har vært på flørtern. Litt respektløst, på en måte, men vi har ikke vært sammen, så da har jeg egenlig ikke kunnet kreve så mye. Men det har vært ekle opplevelser, og har ikke akkurat styrket selvtilliten.

• Liker 1
Skrevet

På facebook når jenter legger ut nye profilbilder er i allefall absolutt ALLE sååååå peeene og så søte og sååå vakre :fnise: Merkelig det der.

Anonymkode: 5a596...625

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men å være sjarmerende har veldig ofte ikke noe med utseende å gjøre. Heller væremåte :) 

Ja og jeg har tydeligvis sjarm. Kommer godt med om jeg får si det selv. For å være ærlig så ville jeg heller valgt sjarm over et veldig pent ytre, enn å være smellvakker uten et snev av sjarm. Men nå får jeg høre at jeg har utseende i behold, selv om jeg heller ville definert meg selv som såvidt over gjennomsnittet egentlig.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På facebook når jenter legger ut nye profilbilder er i allefall absolutt ALLE sååååå peeene og så søte og sååå vakre :fnise: Merkelig det der.

Anonymkode: 5a596...625

Ja, komplimentene på facebook må ikke folk ta alvorlig :) 

• Liker 2
Skrevet
36 minutter siden, Hypnosee skrev:

Hva tror dere?
Hvordan vet man egentlig om man ser bra ut? Ser man det selv?

DE vet det pga andres reaksjon på dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...