Gå til innhold

Hvor lenge sover barna i voksensenga?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt eldste barn er 8 år. Jeg er alenemor for to. Ofte lar jeg barna sove i min seng om natta. Spesielt den eldste. Hennes pappa er død. 

Det minste barnet foretrekker å sove på eget rom, men får sove sammen med meg iblant hvis hun ønsker det. Hun er 4 år.

Eldste sier hun føler seg tryggere med å sove med mamma. Det er ingen problem dersom hun MÅ sove på sitt rom. Noen ganger vil man jo ha privatliv. Jeg hadde også en kjæreste i 8 mnd som da naturlig nok sov sammen med meg, og da gikk det fint at hun sov på sitt rom. 

Jeg antar at dette vil avta når hun blir litt eldre. Men er det unormalt? 

Anonymkode: 3cc0a...4d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en niåring som gjerne ligger i min seng. Det går litt i perioder, sover også i egen seng

Anonymkode: a8ace...06a

Skrevet

Min yngste sov hos meg til hun var ca. 13.   Dvs. hun la seg i egen seng fra hun var 8, men kom så og si alltid inn om natten og lå der til morgenen.

Jeg tok det helt med ro, og tenkte at det er ingen voksne som ønsker å sove i mammas seng, så en eller annen gang går det over helt av seg selv. Og det gjorde det.

• Liker 1
Skrevet

Ingenting å bry seg om ☺  8 år er ikke mye. Sov med min eldste til han var 10 år, han trengte det sa han. Så hvorfor skulle jeg ikke gi han det han trenger!  Det ga seg helt av seg selv når han ble "stor"

Anonymkode: fbd6a...145

• Liker 1
Skrevet

Har ei på 6 år som vil sove hos mamman sin. Er bare oss to så veldig uproblematisk. Sånt går over av seg selv når de er klare. Hos ei venninne av meg sov datteren i samme seng som moren til hun var ca 12 år. Helt normalt. Og hvorfor skal vi voksne forvente at de små skal sove helt selv på et stort mørkt rom, når vi voksne ikke gjør det (når man er to voksne vel og merke ;) )

Anonymkode: 20467...ef4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...