Gå til innhold

Endeknotter til gardinstang

Thyra

Anbefalte innlegg

Vet dere om man kan bruke endeknotter kjøpt på f eks IKEA til gardinstang kjøpt på JYSK, eller må man kjøpe på samme sted/ samme serie for at det skal passe? Tror jeg har skrudd av endeknottene på feil måte da jeg skulle henge opp nye gardiner, og nå får jeg dem ikke på igjen. Skruen som knotten var festet til er liksom borte, forsvant muligens inn i stanga ...

Tror jeg kjøpte gardinstangen på JYSK, men er ikke helt sikker. Ser ikke ut som de har løse knotter der i hele tatt, bare stenger med faste endestykker. Så det var vel ikke meningen de skulle skrus av i det hele tatt. Surt om jeg må kjøpe ny gardinstang ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, Thyra skrev:

Vet dere om man kan bruke endeknotter kjøpt på f eks IKEA til gardinstang kjøpt på JYSK, eller må man kjøpe på samme sted/ samme serie for at det skal passe? Tror jeg har skrudd av endeknottene på feil måte da jeg skulle henge opp nye gardiner, og nå får jeg dem ikke på igjen. Skruen som knotten var festet til er liksom borte, forsvant muligens inn i stanga ...

Tror jeg kjøpte gardinstangen på JYSK, men er ikke helt sikker. Ser ikke ut som de har løse knotter der i hele tatt, bare stenger med faste endestykker. Så det var vel ikke meningen de skulle skrus av i det hele tatt. Surt om jeg må kjøpe ny gardinstang ...

Jeg ville tatt mål av gardinstengene, og deretter sjekket om IKEA selger gardinstenger med samme tykkelse, og (hvis de har dette av samme dimensjon) ville jeg deretter funnet endeknotter på IKEA som passer til de.

Anonymkode: 3c97b...80f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke kjøpe en ny skrue?

Da må jeg finne en skrue som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, canacas skrev:

IKEA har helt andre mål på så mye, så forundrer meg om det vil passe. 

Ikke sant?

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tatt mål av gardinstengene, og deretter sjekket om IKEA selger gardinstenger med samme tykkelse, og (hvis de har dette av samme dimensjon) ville jeg deretter funnet endeknotter på IKEA som passer til de.

Ser ut som de endeknottene fra IKEA ikke skal settes utenpå stangen, men skrus inn i enden. Da spørs det om skruen passer til hullet i den gamle stanga ...

Screenshot_20170903-184124.png

Endret av Thyra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingenting2

Alle knotter jeg har kjøpt på Kid har også vært til å feste utenpå. Og det er ulik størrelse til ulik tykkelse på stang. Har kjøpt feil selv en gang, og det funka bare ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den andre skruen slik at du kan skru den løs og ta den med deg, tror jeg at vil vil kunne få kjøpt en skrue som passer på en Jernia-butikk, annen jernvarebutikk eller Jula, Clas O eller på Biltema el.l.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den andre skruen slik at du kan skru den løs og ta den med deg, tror jeg at vil vil kunne få kjøpt en skrue som passer på en Jernia-butikk, annen jernvarebutikk eller Jula, Clas O eller på Biltema el.l.

Jeg ser ikke den andre skruen. Mulug den er inni stanga, må ta den ned og se. Men finner jeg den andre skruen kan jeg vel bare bruke den?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Jeg ser ikke den andre skruen. Mulug den er inni stanga, må ta den ned og se. Men finner jeg den andre skruen kan jeg vel bare bruke den?

Ja. Jeg tenkte på den skruen som ikke har forsvunnet-at du tar med den skruen i en butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Jeg tenkte på den skruen som ikke har forsvunnet-at du tar med den skruen i en butikk.

Begge skruene er forsvunnet, men finner jeg dem igjen trenger jeg vel ikke å kjøpe nye?

Da jeg skrudde av kula trodde jeg at skruen skulle sitte fast i enden av stanga, men den gang ei. Det var nok ikke meningen at man skulle skru av kula, sikkert ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Begge skruene er forsvunnet, men finner jeg dem igjen trenger jeg vel ikke å kjøpe nye?

Da jeg skrudde av kula trodde jeg at skruen skulle sitte fast i enden av stanga, men den gang ei. Det var nok ikke meningen at man skulle skru av kula, sikkert ...

Ok. Jeg fikk ikke med meg at begge var borte. Håper at du finner skruene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg fikk ikke med meg at begge var borte. Håper at du finner skruene.

Hørte ikke at de fallt ned, så de er kanskje inne i stanga. Om jeg får tak i dem, derimot. Eller om jeg klarer å skru dem inn igjen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske pussig, men jeg blir alltid så glad når noen oppdaterer en tråd med hvordan det har gått! :D Selv en liten "filleting" som dette, at skruene ble funnet, hehe :fnise:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Thyra skrev:

Da fant jeg skruene inni stanga og har fått endeknottene på plass igjen!:)

Supert :blomst:

3 minutter siden, Million skrev:

Ganske pussig, men jeg blir alltid så glad når noen oppdaterer en tråd med hvordan det har gått! :D Selv en liten "filleting" som dette, at skruene ble funnet, hehe :fnise:

Jeg også :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...