AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Hvor mange sider er det forventet at man skriver når det står oppgitt at det er "maks 10 sider"? Det står ingen annen info om antall sider eller innhold. Anonymkode: 6229f...949
gobbledigook Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 (endret) jeg vet ikke hva som er forventet, men ville prøvd å skrevet en 7-8 sider selv Endret 3. september 2017 av gobbledigook
Jubatus Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Spør foreleser/veileder. Synes det er rart at oppgaven er gitt i antall sider. Er vant til at det oppgis en maks. og min. grense for antall ord.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Jubatus skrev: Spør foreleser/veileder. Synes det er rart at oppgaven er gitt i antall sider. Er vant til at det oppgis en maks. og min. grense for antall ord. Det er første oppgaven på første året, og den er ikke obligatorisk. Antar det er derfor det er litt vagt. Anonymkode: 6229f...949
Aquaman Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 1 minute ago, Jubatus said: Spør foreleser/veileder. Synes det er rart at oppgaven er gitt i antall sider. Er vant til at det oppgis en maks. og min. grense for antall ord. Det står som oftest skriftstørrelse, linjeavstand, osv så det blir jo det samme som å oppgi antall ord. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Når det er en litt større oppgave blir det ofte slik at jeg skriver helt til det som er maks. Anonymkode: 401fe...d2f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 4 minutter siden, Jubatus skrev: Spør foreleser/veileder. Synes det er rart at oppgaven er gitt i antall sider. Er vant til at det oppgis en maks. og min. grense for antall ord. Helt vanlig å oppgi antall sider. Anonymkode: 6327f...270
gobbledigook Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er første oppgaven på første året, og den er ikke obligatorisk. Antar det er derfor det er litt vagt. Anonymkode: 6229f...949 10(!!) sider på første semesteret? hva i alle dager er det du studerer?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, gobbledigook skrev: 10(!!) sider på første semesteret? hva i alle dager er det du studerer? Er det mye/lite? Studerer jus. Anonymkode: 6229f...949
gobbledigook Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det mye/lite? Studerer jus. Anonymkode: 6229f...949 Jeg synes det høres mye ut, men kanskje det bare er sånn på jus og litt tyngre fag. jeg vet ikke ;-)
Gjest Cocosa Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 Pluss/minus 10 prosent. Står det maks, ville jeg trukket fra 10 prosent, altså ca 9 sider.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 3 minutter siden, gobbledigook skrev: Jeg synes det høres mye ut, men kanskje det bare er sånn på jus og litt tyngre fag. jeg vet ikke ;-) Jeg også synes det er mye, ettersom jeg har langt i fra så mange sider. Det er svært mulig jeg stryker grunnet for få sider, men jeg håper likevel å få noen gode tilbakemeldinger på hva jeg har gjort feil siden jeg har endt opp med så få sider. Jeg føler jeg har løst oppgaven på en grei måte, men må nok ha gjort ett eller annet fundamentalt feil ettersom jeg er langt i fra maks antall sider. Anonymkode: 6229f...949
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 10 minutter siden, gobbledigook skrev: Jeg synes det høres mye ut, men kanskje det bare er sånn på jus og litt tyngre fag. jeg vet ikke ;-) Spesielt mye er det jo ikke. Anonymkode: 155f2...d06 1
SiMa Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 Jeg ville skrevet minst åtte sider, men fra min tid som student husker jeg godt at den største utfordringen var å holde meg under maks. 1
gobbledigook Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spesielt mye er det jo ikke. Anonymkode: 155f2...d06 På det aller første semesteret synes jeg det er i overkant dersom det hadde vært obligatorisk. Jeg har som regel hatt oppgaver på 1500-3000 ord.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 7 minutter siden, SiMa skrev: Jeg ville skrevet minst åtte sider, men fra min tid som student husker jeg godt at den største utfordringen var å holde meg under maks. Skjønner. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg stryker nok garantert her fordi jeg bare har 4 sider, men det er ikke noe problem da det bare er jeg som skal bry meg om karakteren. Det som derimot er et meget stort problem er hvordan jeg skal klare meg videre i studiet. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort feil, og selv om oppgaven ikke er kjempegod synes jeg den er grei. Anonymkode: 6229f...949
gobbledigook Skrevet 3. september 2017 #17 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg stryker nok garantert her fordi jeg bare har 4 sider, men det er ikke noe problem da det bare er jeg som skal bry meg om karakteren. Det som derimot er et meget stort problem er hvordan jeg skal klare meg videre i studiet. Jeg skjønner ikke hva jeg har gjort feil, og selv om oppgaven ikke er kjempegod synes jeg den er grei. Anonymkode: 6229f...949 Du skrev jo at den ikke var obligatorisk?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 4 minutter siden, gobbledigook skrev: Du skrev jo at den ikke var obligatorisk? Ja? Derfor er det bare jeg som bryr meg om karakteren, men det sier jo litt om min evne til å forstå studiet da, når jeg ikke klarer å løse en enkel innlevering som ikke er obligatorisk engang. Anonymkode: 6229f...949
gobbledigook Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja? Derfor er det bare jeg som bryr meg om karakteren, men det sier jo litt om min evne til å forstå studiet da, når jeg ikke klarer å løse en enkel innlevering som ikke er obligatorisk engang. Anonymkode: 6229f...949 jeg skjønner det, men hvorfor får dere karakter på noe som ikke er obligatorisk?
Gjest boblebrist Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg også synes det er mye, ettersom jeg har langt i fra så mange sider. Det er svært mulig jeg stryker grunnet for få sider, men jeg håper likevel å få noen gode tilbakemeldinger på hva jeg har gjort feil siden jeg har endt opp med så få sider. Jeg føler jeg har løst oppgaven på en grei måte, men må nok ha gjort ett eller annet fundamentalt feil ettersom jeg er langt i fra maks antall sider. Anonymkode: 6229f...949 Det er ikke alltid det lønner seg å skrive mest mulig heller. Jeg er av typen "kort og konsist som jeg liker å si, og da jeg var student lå jeg alltid litt under eller akkurat på grensen til å ha nok ord eller sider til å møte oppgavekravene, og har likevel toppkarakterer. Ofte vil de også oppgi maks antall sider på enkelte oppgaver slik at de ikke får 20-30 sider fra ivrige studenter som tror at mer et bedre. 4 sider er kanskje litt lite da, avhengig av oppgavens natur osv., men jeg har aldri studert jus så jeg vet ikke. Poenget mitt er iallefall at du ikke nødvendigvis trenger å gå helt i kjelleren allerede
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå