Gå til innhold

Fetisjisme og preferanser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen. Mellom å like en ting og være helt opphengt?

Anonymkode: 0e681...9c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo nettopp det du skriver. Å like en ting er ikke det samme som å være helt opphengt i en ting.

Anonymkode: d8cd1...a65

Skrevet

Å like stor penis versus å være med en mann kun fordi han har stor penis.

Anonymkode: c631c...b70

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg mener forskjelllen i definisjon ligger i en fetisj krever at fetisjen må være tilstede for å kunne gi seksuell nytelse eller klimaks, mens for en preferanse er det kun et positivt krydder. Jeg har flere Kinas som jeg kalle fetsijer, mens det vel i realiteten er preferanser. Tror gråsonene er dominerende store her, alle har sine preferanser. Er vel gjerne slik at jo lengre vekk fra O-fag-sex man komme, jo mindre skal til for å kalle det en fetisj.

Skrevet

Kjæresten min sier jeg har fetisjisme for strømper. Hun er kul, så det er ikke noe problem. Jeg er bare uenig. vi har jo ofte sex på hytteturer, i telt og i naturen når hun har bar hud.

Jeg har da ingen fetisjisme for saus selv om jeg foretrekker saus på potetene.

Anonymkode: 0e681...9c4

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å like stor penis versus å være med en mann kun fordi han har stor penis.

Anonymkode: c631c...b70

Virkelig ikke! Å sette egen fysiske nytelse høyt  har ingenting med fetisjisme å gjøre.
For meg for eksempel er stor penis et krav for at jeg kan være sammen med noen, det betyr ikke at jeg er obsessed av stor penis eller MÅ ha stor penis for å tenne mentalt. Men faktisk må jeg det for å nyte optimalt fysisk. Det er biologi og anatomi, ikke fetsisjime som er tanker og assosiasjoner man er besatt av.

Det å tenne på bleier er en fetisj, det å tenne på tissing er en fetisj , for det er mental tenning.
Fysisk nytelse pga anatomi er ikke en fetisj.

Anonymkode: d8cd1...a65

Skrevet
2 timer siden, Alterego666 skrev:

Jeg mener forskjelllen i definisjon ligger i en fetisj krever at fetisjen må være tilstede for å kunne gi seksuell nytelse eller klimaks, mens for en preferanse er det kun et positivt krydder. Jeg har flere Kinas som jeg kalle fetsijer, mens det vel i realiteten er preferanser. Tror gråsonene er dominerende store her, alle har sine preferanser. Er vel gjerne slik at jo lengre vekk fra O-fag-sex man komme, jo mindre skal til for å kalle det en fetisj.

Nei, fetisjen min må ikke være til stede for at jeg skal få seksuell nytelse. Den kan gi litt ekstra krydder, og feks slå til i en situasjon som vanligvis ikke er seksuelt ladet, men den må ikke være til stede for at jeg skal ha god sex. Jeg tenner jo på normalt vis også. Jeg har bare denne ekstra bonusen i tillegg, kan du si.

Fetisj er vel når gjenstander, handlinger og idéer slår inn på en slik måte at det konkret blir tillagt seksuell tiltrekningskraft.

Gjest Alterego666
Skrevet

Jeg har det også slik med mine preferanser som jeg liker å kalle fetisjer. Jeg er bare usikker på om mine fetisjer kvalifiserer til leksikon-definisjonen av fetisj. Jeg er usikker selv, og siden svaret betyr lite for meg fortsetter jeg å kalle det fetisjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...