Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om lommepenger i London...

Jeg og sambo skal til Los Angeles i juli. Skal være der i litt over 2 uker. Vi skal stort sett bo privat, men det vil jo gå med endel penger til mat ++ og jeg er gal etter shopping!! Klær, sko og vesker :P

Hvor mye bør jeg regne med å ha med meg? Og da mener jeg meg - sambo går utenom dette, han betaler sitt selv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var i USA da kursen lå på rundt 7-7,5 kr for dollaren og var der i 1 1/2 uke. Sambo og jeg brukte i overkant av 20 000 kr hver (inkl. leiebil og hotell).

Men når det gjelder sko: Husk at foten kan "svelle" litt i varmen, så du kan risikere å kjøpe sko som er for store når du kommer hjem.

Husk å ha med ekstra koffert. Eller kjøp en der... Og sjekk hva overvekt koster med flyet, så du kan velge om du vil poste noe hjemover isteden.

God tur :)

Skrevet

:ler: Poste noe hjemover uten at sambo ser det!

God idè!! :hoho:

Skrevet

Bare pass på å ikke poste noe som er for dyrt, sånn at du blir tatt i tollen...

Skrevet
... Og sjekk hva overvekt koster med flyet, så du kan velge om du vil poste noe hjemover isteden.

God tur :)

De fleste flyselskaper som flyr mellom USA og Europa tillater 64 kg innsjekket bagasje (dvs. 2x32 kg, altså to kolli på maks 32 kg hver) per person, så overvekt bør ikke være noe problem på veien hjem.

God tur!

Skrevet

Det handler litt om hvor mye du vil ha. En ting som er litt greit om du kan er å ha en ekstra,tom koffert som du pakke inne en større koffert når du reiser dit. Siden du skal ble i 2 uker kan jeg tenker meg at du hadde nok godt av å regne med å bruker omtrent 150kr til mat for en hverdag. Greit om du kan da tar 5000 til klær også...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...