AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Og hvor mye dekker den? Evt. dere som har valgt å ikke ha uføreforsikring, hvorfor ikke? Anonymkode: aff0a...4e4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 430kr i mnd. Husker ikke hva den dekker, men det er standardforsikringen til sparebank 1... Anonymkode: bd946...7b8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Jeg har to. Den ene utbetaler en mill som ett engangsbeløp ved mer enn 50% uførhet over 2 år, ingen reservasjon, koster 120 kr mnd. Den andre betaler mellomlegget mellom det jeg får utbetalt som ufør og min vanlige lønn etter ett års sykemelding Og frem til pensjonsalder, betaler mer for å få inkludert en sykdom jeg fikk etter den første uføreforsikringen var tegnet, koster 1700 kr mnd. Anonymkode: 276df...602
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har to. Den ene utbetaler en mill som ett engangsbeløp ved mer enn 50% uførhet over 2 år, ingen reservasjon, koster 120 kr mnd. Den andre betaler mellomlegget mellom det jeg får utbetalt som ufør og min vanlige lønn etter ett års sykemelding Og frem til pensjonsalder, betaler mer for å få inkludert en sykdom jeg fikk etter den første uføreforsikringen var tegnet, koster 1700 kr mnd. Anonymkode: 276df...602 Oi, du har jo virkelig helgardert deg og investerer en del kr i dette, er det stor sannsynlighet for at du kommer til å bli ufør? Anonymkode: aff0a...4e4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, du har jo virkelig helgardert deg og investerer en del kr i dette, er det stor sannsynlighet for at du kommer til å bli ufør? Anonymkode: aff0a...4e4 Veldig liten, jeg opprettholder den første forsikringen i tilfelle det blir kluss med den som har økt betaling for sykdom. Hovedforsikringen ble anbefalt av banken da jeg tok opp boliglån alene, og jeg syns det er en god investering. Det er en yrkesmessig risiko for uførhet, og de 20 000 i året er uansett lite ifht hva jeg får igjen hvis det trengs. Jeg bor dyrt, men med forsikringsutbetaling om jeg blir ufør kan jeg beholde hus, hytte og bil. Mange ville nok i etterpåklokskapens lys betalt for en uføreforsikring, jeg har være i forkant, men satse på at den ikke blir brukt. Anonymkode: 276df...602
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Jeg betaler 1600 mnd for uførefosikring Anonymkode: aaadd...018
TMB Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 (endret) 370 kr per måned. Gir 8,5k ekstra hver måned hvis jeg blir ufør. Det er jo regler på dette også, så man kan ikke betale så mye man vil og få enorme summer tilbake når man blir ufør. Reglene er noe i den duren at det man får fra NAV + evt. forsikring ikke kan overstige 90% av det du tjente eller noe slikt. Endret 4. september 2017 av TMB
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #8 Skrevet 4. september 2017 5 minutter siden, TMB skrev: 370 kr per måned. Gir 8,5k ekstra hver måned hvis jeg blir ufør. Det er jo regler på dette også, så man kan ikke betale så mye man vil og få enorme summer tilbake når man blir ufør. Reglene er noe i den duren at det man får fra NAV + evt. forsikring ikke kan overstige 90% av det du tjente eller noe slikt. Det stemmer ikke. Anonymkode: aff0a...4e4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #9 Skrevet 4. september 2017 Betaler ca. 500,- i måneden. Ved uførhet utbetaler forsikringen 4000,- i måneden, ved død utbetales 2,2 mill, slik at mann og barn kan betale ned boliglånet og beholde boligen. Anonymkode: 086b1...c03
TMB Skrevet 4. september 2017 #10 Skrevet 4. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer ikke. Anonymkode: aff0a...4e4 Noen regler på det er det i hvert fall - alle forsikringsselskapene opplyste meg om dette da jeg innhentet priser.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #11 Skrevet 4. september 2017 2 timer siden, TMB skrev: Det er jo regler på dette også, så man kan ikke betale så mye man vil og få enorme summer tilbake når man blir ufør. Reglene er noe i den duren at det man får fra NAV + evt. forsikring ikke kan overstige 90% av det du tjente eller noe slikt. Bare tull, jeg har i forsikringspapirene at mellomlegget mellom penger fra nav og lønn opp til 100% dekkes, men det får du ikke for 850 kr mnd som du ebtaler. Anonymkode: 276df...602
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå