Gå til innhold

Forsinket mens og negativ test

Blomsterpiken24

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er 7 dager over tiden på mens, og har tatt to tester. En vanlig og en digital, men begge er negativ.

Har følsomme bryster, tisser ofte, mye tynn/gjennomsiktig utflod, svimmel og avogtil kvalm...

Burde jeg oppsøke lege for en blodprøve, eller er det normalt?

Endret av Blomsterpiken24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjer akkurat det samme med meg. Mensen er 10 dager forsinket, og har samme symptomer som deg utenom ømme bryster. Har fått flere negative tester men da skjønner jeg ikke hvor det blir av mensen. Jeg dro til legen for noen dager siden og venter på tilbakemelding på urinprøve. Legen sa at det kan hende at jeg produserer for lite HCG til at testen kan føle det

Anonymkode: 0738f...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt uten å være gravid.

Ta ny test om en uke, så en uke til. Og begynn på folat i tilfelle du faktisk er gravid.

Du får uansett ikke kontroll hos lege før i uke 12, så en større undersøkelse er jo ikke noe poeng i starten. Men etter noen uker kan du jo be om blodprøve.

Anonymkode: 2486e...1f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å ringe legen det. Du får helt sikkert ta en blodprøve. Noen få har for effektive nyrer som filtrer bort det aller meste av hcg slik at det ikke slår ut på urinprøver.

Anonymkode: 65a7f...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg har en gutt på 3 år, og når jeg gikk gravid med han, fant jeg det fort ut. Og testene var positive, og da snakker vi bare 1-2uker gravid....

-TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...