Ild Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Jeg skal neste helg ha et middagsselskap for 10 personer etter en lang tur, hvor alle kommer til oss direkte etter en felles topptur. Det er derfor viktig at maten er lett å lage -dvs tar lite tid der og da, slik at jeg kan kose meg mest mulig med gjestene. Vi skal servere grillet t-bone til hovedrett og tilslørte bondepiker til dessert. Hva kan vi ha til forrett?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Uten tvil blomkålsuppe. Godt, lettvint, god start på måltidet, godt kjent som forrett:-) Anonymkode: 6244e...2aa 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 BRUSCHETTA MED SPEKESKINKE OG TOMATSALSA
Lill3My Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Suppe, som overnevnte foreslår er jo veldig lurt! Du kan lage den dagen før slik at den bare trenger oppkok :-) og så setter du på ovnen med halvstekt brød eller rundstykker samtidig, så har du en meget god forret. Ellers går det sinnssykt kjapt å lage blåskjell - her kan også alt forberedes på forhånd slik at alt su trenger å gjøre er å koke opp. tenker også at valg av hovedrett bør sees i sammenheng med resten av menyen - hvordan ser den ut? :-) 2
applestories Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 15 minutter siden, Ild skrev: [...] Vi skal servere grillet t-bone til hovedrett og tilslørte bondepiker til dessert. Hva kan vi ha til forrett? 8 minutter siden, Lill3My skrev: [...] Ellers går det sinnssykt kjapt å lage blåskjell - her kan også alt forberedes på forhånd slik at alt su trenger å gjøre er å koke opp. tenker også at valg av hovedrett bør sees i sammenheng med resten av menyen - hvordan ser den ut? :-) Jeg tenker at det kan bli litt mye med blåskjell som forrett, resten av menyen tatt i betraktning 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Grønnsakssuppe. Og dropp hovedretten! Gjerne server en ispinne som dessert. Anonymkode: 21732...850 5
Ild Skrevet 3. september 2017 Forfatter #7 Skrevet 3. september 2017 Tusen takk for innspill! Jeg er veldig glad i suppe, men tenker at det kan bli litt mektig sammen med resten av menyen. Bruchetta høres godt ut, og jeg lurer også litt på melon og spekeskinke. Kom gjerne med flere forslag 👍
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 asparges med parmaskinke salat av cherrytomater, mozzarella, basilikum, olivenolje Anonymkode: e136b...a61 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 Gazpacho, dvs kald suppe som du kan lage klar et par dager i forveien, og bare øse opp, legge feks et basilikumblad, en isbit og ha litt olivenolje i hver skål. Deilig og forfriskende etter en lang og svett tur, og enda enklere enn suppe som må varmes opp. Anonymkode: c04fb...d45 6
domimik Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 Asparges med godt smør og litt salt 1
caroprins Skrevet 4. september 2017 #12 Skrevet 4. september 2017 Hver sin canape med litt salat, eggerøre og et lite stykke røkelaks. Pyntet med en persille dusk. Blir som en liten munfull til hver. Kan lages klart på forhånd og settes på fat I kjøleskapet. Bruk gjerne grovt brød . Så blir det veldig sunt. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #15 Skrevet 4. september 2017 Fransk Løksuppe! https://kolonial.no/oppskrifter/2409-fransk-loksuppe/?gclid=CjwKCAjw87PNBRBAEiwA0XAIr7ptVXuUp3IiFdpbX685cx-VfDOXTwGI2gw2qgf2Qrz1HVsNjtWCbhoC3fAQAvD_BwE Anonymkode: 9b90f...de6 1
Gjest Tutte Skrevet 4. september 2017 #17 Skrevet 4. september 2017 Grillspyd med cherritomater. spekeskinke og mozzarella.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #18 Skrevet 4. september 2017 Kamskjell da? Med en frisk saus, sitrus eller pasjonsfrukt eller noe Anonymkode: 2bfcb...93c 1
Ild Skrevet 4. september 2017 Forfatter #19 Skrevet 4. september 2017 På 3.9.2017 den 18.10, AnonymBruker skrev: asparges med parmaskinke salat av cherrytomater, mozzarella, basilikum, olivenolje Anonymkode: e136b...a61 19 timer siden, domimik skrev: Asparges med godt smør og litt salt 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Fransk Løksuppe! https://kolonial.no/oppskrifter/2409-fransk-loksuppe/?gclid=CjwKCAjw87PNBRBAEiwA0XAIr7ptVXuUp3IiFdpbX685cx-VfDOXTwGI2gw2qgf2Qrz1HVsNjtWCbhoC3fAQAvD_BwE Anonymkode: 9b90f...de6 7 timer siden, Mkigjen skrev: Laksecarpaccio 6 timer siden, Tutte skrev: Grillspyd med cherritomater. spekeskinke og mozzarella. Tusen takk for alle forslag! Til syvende og sist handler det jo om hva man liker best selv, og smaken er som kjent som baken Dette er de forrettene jeg synes er best på smak, så nå har jeg luksusproblemet med å klare å velge!! Får lyst til å lage alt 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #20 Skrevet 6. september 2017 Aspargessesongen er over. Hvis jeg var sliten etter en lang tur hadde jeg nok valgt å servere melon og spekeskinke. Anonymkode: 509f2...501 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå