Gå til innhold

Hvorfor i helvete kastet hun alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestilte liten is. Hun hørte tydeligvis feil og ga meg stor. Jeg ville ikke betale for en stor og sa vennlig at jeg bestilte en liten. Så kaster hun den og gir meg en liten. Dette ble jo større tap for kafeen enn om jeg kunne fått den til prisen for en liten da. 

Har sett lignende før. Der de gir deg mengden som er på prisen, men kaster det som blir igjen. Selv om det kunne utgjort en porsjon. Dette er så forferdelig irriterende!! 

Anonymkode: d2eb5...d1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du ville egentlig ha en stor til liten pris? Selvfølgelig fikk du det du egentlig ba om...

• Liker 11
Skrevet

Har opplevd det samme selv. Det koster dem ingenting å kaste en is. Det er sløseri, men vi betaler jo for en liten en, sånn er det bare. 

Anonymkode: 16d06...40b

Skrevet

Fordi de er veldig vant til at folk sier de bestilte liten når de skal betale, derfor kaster de den slik at du ikke skal få en stor til prisen av en liten en. 

Da jeg jobbet som kokk fikk vi ofte folk som klaget. For lite multer i multekremen de hadde spist halvparten av fks. Da tok vi å blandet inn mer multer i en ny porsjon til dem, men de fikk lik mengde som det var da de sendte den tilbake.   Folk eier ikke skam. 

Anonymkode: f87ae...17a

• Liker 3
Skrevet

Er ikke dette logisk da? Bestiller du en liten og får en stor så taper de på pris. Kaster de så går dette på svinnkontoen, og dermed blir tapet ført på et annet regnskap. 

Anonymkode: 057f5...a99

Skrevet

Du fikk det du betalte for. 

Hadde hun smilt og sagt at du kan få den store til liten pris så hadde du fått feil vare. 

Og kunne lett oppstått en tråd om at hun ville ødelegge dietten din. 

Anonymkode: 54452...fa1

• Liker 6
Skrevet

Ja det var litt rart, har jobbet i servering i mange år og ikke opplevd at det er noe stort problem med svindelforsøk på denne måten :P ville nok bare gitt deg en stor og tatt betalt for liten. Men hvem vet, kanskje det er et vanlig problem der hun jobber. Eller kanskje hun bare er smålig.

Anonymkode: 866b4...10b

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, AnonymBruker said:

Eller kanskje hun bare er smålig.

Eller så kanskje så bare gjorde hun som hun bli fortalt, å serverte en liten is. Jeezuz f

• Liker 1
Skrevet

Hun kastet alt fordi du åpenbart ikke var tydelig nok i din tale. Om hun kom til deg med en stor is og du responderer med "Jeg bestilte en LITEN is" og deretter venter på hennes reaksjon, så selvsagt kaster hun isen ettersom hun regner med at du ikke vil bære rundt på en stor is. Sier du derimot "Jeg bestilte en liten is, men kan godt ta imot denne isen om jeg får den til prisen for en liten", så forstår hun deg korrekt.

Anonymkode: 9c0c9...1b9

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kastet alt fordi du åpenbart ikke var tydelig nok i din tale. Om hun kom til deg med en stor is og du responderer med "Jeg bestilte en LITEN is" og deretter venter på hennes reaksjon, så selvsagt kaster hun isen ettersom hun regner med at du ikke vil bære rundt på en stor is. Sier du derimot "Jeg bestilte en liten is, men kan godt ta imot denne isen om jeg får den til prisen for en liten", så forstår hun deg korrekt.

Haha seriøst?

Du må være en vanskelig person å forholdet seg til.

Det blir for dumt :)

Anonymkode: fec47...cee

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var litt rart, har jobbet i servering i mange år og ikke opplevd at det er noe stort problem med svindelforsøk på denne måten :P ville nok bare gitt deg en stor og tatt betalt for liten. Men hvem vet, kanskje det er et vanlig problem der hun jobber. Eller kanskje hun bare er smålig.

Ja, enig.

Skrevet (endret)
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Haha seriøst?

Haha faktisk en kvinne som har rett for en gang skyld. Har jeg sett det og

Edit: stryk det. Trodde du sikta til ts

Endret av Uffda
Skrevet
1 minutt siden, Uffda skrev:

Haha faktisk en kvinne som har rett for en gang skyld. Har jeg sett det og

Hvem har sagt jeg er kvinne?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha seriøst?

Jeg? haha. Er ikke jeg som har servert deg is!

Jeg forklarer deg bare hvorfor hun tenkte som hun tenkte og derfor gjorde som hun gjorde. Du spurte om forklaring, vel, du fikk den. Prøvde å sette meg inn i samme situasjon, og ja, jeg har jobbet med kunder lenge. Når de spør om små porsjoner av mat f.eks, og de får stor, så forlanger de at jeg kommer med mindre porsjoner uansett pris. Derfor tar jeg kundene ordrett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...