Gå til innhold

Tenner, når er det vanlig å miste?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Hva er ca alderen på barn som mister  de to fremste, øverste tennene? :) Min datter kom løpende (veldig glad), og viste meg at hun hadde fått to løse tenner foran, oppe. Hun blir 6 år i Desember :) Hun har alltid vært tidlig ute med utviklingen, ligger foran alderen sin, så tviler ikke på at det er litt tidlig, men vet jo ikke :fnise: Tannlegekontoret er stengt, så får ikke ringt nå :) 

Hvor gamle var deres barn når de to fremste, øverste tennene var løse? Når løsnet de helt? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6

Anonymkode: 0d858...926

Skrevet

Helt forskjellig fra barn til barn!  Som med alt annet barn må igjennom.....    Alle mennesker er forskjellige ☺  Eldste min var 8. Mellomste 5.  Alt helt  normalt 

Anonymkode: 014c6...c93

• Liker 1
Skrevet

Seksårsalderen er vanlig. Men de små tennene på siden av fremtennene og tennene ned faller ofte ut før de store opp midt foran. 

Anonymkode: 088bd...344

Skrevet

Min var fire når han mistet en tann. 

Anonymkode: b3e6a...115

Skrevet

Min datter var 6 år i mai og har mistet 6 tenner. Fortenne oppe ble løse rundt jul og ramlet ut rett før bursdagen. da var de nye fortennene allerede kommet en halv centimeter fram på baksiden, så hun gikk aldri tannløs. :fnise:

Så akkurat på førsteklassebildene av storebrødrene, den ene hadde fult utvokste nye fortenner, den andre hadde en melketann og et tomrom.

Anonymkode: 60e94...e8d

Skrevet

Mange variasjoner.... De fleste av mine datt ikke ut i det hele tatt og måtte trekkes mens jeg gikk på undomsskolen. 

Skrevet

Sønnen min på 6 har ikke mistet ennå, men flere av de andre guttene i klassen har mistet opptil 4-5 tenner allerede, men de er jo nesten 1 år eldre og. Men det vanlige er vel i seksårsalderen.

Skrevet

Min på 5,5 mistet to tenner (nede) i sommer. Har inntrykk av at det er litt tidlig, men vet ikke. Det gikk kaldt nedover ryggen på meg da jeg plutselig kjente den første løse tanna, da jeg trodde han hadde slått den løs, noe han har gjort to ganger før med andre tenner. Jeg hadde ikke forventet dette før han nærmet seg skolestart.

Skrevet

Her var hun 5 år og 4 mnd da de to midterste nede falt ut. Da de midterse oppe falt ut var hun 5 år og 10 mnd.

Anonymkode: f5693...414

Skrevet

I seks-års alderen er helt normalt å miste tenner. Med slingringsmonn. Noen før, noen senere.

Sønnen min var 6 år da han mistet sin første tann nede, og dette ble så tett fulgt av flere og så fortennene oppe.

Skrevet

Min datter har mistet de to tennene nede for lenge siden. Nå er de oppe løse, så da får jeg bare vente og se hva som skjer :) Takk for svar :)

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

De mister gjerne fortennene nede rundt 6 år, og fortennene oppe rundt 7 år.

• 2 uker senere...
Skrevet

I min datters barnehage har de eldste jentene mistet tenner alt, de er da 5 år gamle i år. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...