Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man trene opp selvdisiplinen? 

Jeg har helt utrolig dårlig selvdisiplin. Sitter og skal skrive en oppgave jeg synes er relativt kjedelig og jeg er nesten ferdig, men jeg begynner å gjøre alt annet. Se på serie, nettshopping, lese om totalt irrelevante ting på internett, osv. 

Hadde jeg klart å ha fokus bare på oppgaven så hadde jeg sikkert klart å skrive den ferdig på et 2-3 timer, men nå har jeg snart brukt en uke. 

Anonymkode: 5745e...c89

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har helt utrolig dårlig selvdisiplin. Sitter og skal skrive en oppgave jeg synes er relativt kjedelig og jeg er nesten ferdig, men jeg begynner å gjøre alt annet. Se på serie, nettshopping, lese om totalt irrelevante ting på internett, osv. 

Hadde jeg klart å ha fokus bare på oppgaven så hadde jeg sikkert klart å skrive den ferdig på et 2-3 timer, men nå har jeg snart brukt en uke. 

:fnise:  Eneste måten er å legge vekk alt av elektronikk og når du føler at du har lyst til å gjøre noe annet så sier du NEI!, hopper opp av stolen og tar en 5 minutters pause. Eller bare gå til et offentlig sted...?

Skrevet
2 minutter siden, millennial skrev:

:fnise:  Eneste måten er å legge vekk alt av elektronikk og når du føler at du har lyst til å gjøre noe annet så sier du NEI!, hopper opp av stolen og tar en 5 minutters pause. Eller bare gå til et offentlig sted...?

Hadde definitivt vært best å sitte på et bibliotek elns der andre kan se at jeg (ikke) gjør det jeg skal, hehe. Men jeg klarer ikke å konsentrere meg med folk rundt, så det går ikke. 

Skrevet

Det som hjelper for meg er å sette av tid til serietitting etc. i stedet for å sette av en hel dag til oppgaveskriving. Så har man en time (eller halvtime hvis du er veldig ufokusert) og så en pause. Så gjentar man dette. 

Anonymkode: a6e47...12e

Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Hadde definitivt vært best å sitte på et bibliotek elns der andre kan se at jeg (ikke) gjør det jeg skal, hehe. Men jeg klarer ikke å konsentrere meg med folk rundt, så det går ikke. 

Der jeg jobbet før (Majorstua) så hadde de sånne små rom som studenter kunne låne. Har de ikke noe lignende på studiestedet ditt eller på et bibliotek i nærheten?

Anonymkode: 63fbe...9af

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag timeplan eller ta deg noen pauser hvor du gjør det du vil, men ikke la det flyte ut.

Skrevet

Hva motiverer deg? Lag deg mål, enten å få en A eller få spise en sjokolade om det er noe som motiverer deg. Har du noe å hige etter gjør du som regel en bedre jobb.

Anonymkode: 2fb1d...996

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...