Gå til innhold

IPL-laser erfaringer?

Anbefalte innlegg

Gjest earlgrey
Skrevet

Noen som har erfaring med IPL-laser?

Jeg har noen kvisearr og store porer på kinnene. Vil dette bedres med IPL-behandling? Hvor mange behandlinger må man beregne? Holder det med en eller må man ha flere? Jeg har ikke så innmari dype arr, de ligger litt i overflaten, men de kommer bedre frem når jeg har på sminke noe som er veldig irriterende :/ Har prøvd dermaroller men det gjorde ingenting for huden min. Har hørt mye bra om IPL, men tenkte å høre om dere har noen erfaringer da det er veldig dyrt for et fattig student :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke helt om du mener hjemme IPL eller på klinikk?
Hjemme IPL for hårfjærning fjerner ikke kvisearr og porer , det er visst noe med antall lysdioder eller lysstyrke pr millisekund eller hva det var.
På klinikk så kan de redusere porer med IPL, men det krever mange behandlinger (minst 5, også jevnlig vedlikehold)

Det finnes mye bedre alternativer for deg om det kun er kvisearr og storeporer du sliter med!
Jeg vil anbefale deg å kjøpe OST C20 serum, det er ypperlig for arr, urenheter, rynker og porer. Koster litt over hundrelappen.

c20_purevitaminc215advancedserum_beforea

Sneglekrem er også blitt en holygrail for alle som prøver det! De kan du få fra 40 kr og oppover. Finnes en god del forskjellige merker her, men google snail cream og snail gel kombinert med for eksempel "scars" så får du lese reviews og finne det merket som frister for deg mest.

image.jpeg.1e0c5f84b461cb3307d315216e38bb97.jpeg

image.thumb.jpeg.34e490bb5af5e0fdfaf1179dc5165fda.jpeg

Dette er MYE billigere og effektive alternativer enn laser! Og effekten er ganske rask bedring. Jeg merket bedring på min hud etter bare noen dager, og andre kunne se bedringen etter 2-3 uker. Nå etter et år får jeg til og med komplimenter for huden :)

Til sist så vil jeg anbefale å bruke Elixir sin Niactil krem som dag og nattkrem/fuktighetskrem.
Den er utarbeidet av hudleger og forynger hud, og en av hovedvirkningene er å forminske porer.
Denne er dyr, rundt tusenlappen, men holder i ca 5 måneder så går omtrent opp i opp som en vanlig fuktighetskrem man må kjøpe ny av hver måned.  Den var det en hudpleier som anbefalte meg når jeg var der på konsultasjon og spurte om laser behandling. Hun sa det er ikke noe vits for i dag fins det bedre alternativer, og tipset meg om denne.

Anonymkode: 76f83...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...