Gå til innhold

Slette facebook / sosiale relasjoner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å slette hele facebook kontoen min - syns egentlig det er fjas og den er egentlig ikke i bruk. Men så tenker jeg, går jeg glipp av noe med tanke på sosiale relasjoner til de rundt meg?  Man kan ikke nekte for at FB har en viss rolle i livene våre i dag. 

Har lyst å høre fra dere som har kuttet ut facebook og andre sosiale medier. Hvordan er det? Og er det forskjell på om man "trenger" når man er 20,30,40, 50 osv? 

Videoannonse
Annonse
Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Vært inne på tanken selv, men ser at så mye foregår gjennom FB at man bør/"må" nesten være der.

du kan jo være der uten å være aktiv, samt sortere hva du ønsker å se og ikke i feeden din :) 

Skrevet

Ja. Jeg måtte reaktivere Facebookprofilen min da jeg startet på høyere utdanning. Det er helt essensielt for å få med seg kullinformasjon, vervrelatert arbeid, arrangementer og gruppesamtaler. Jeg er veldig usynlig på Facebook utad selv om jeg bruker det hyppig. 

Anonymkode: 82ed2...e8b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har facebook men jeg bruker det kun til event invitasjoner, skolegruppe og kommunisering på messenger. Føler ikke jeg går glipp av noe :) Er 28 år og har hatt det slik i rundt 3-4 år om det er relevant

Anonymkode: 6f3ce...4dd

Gjest Ingenting2
Skrevet

Jeg bruker Facebook mye, men i perioder. Blir litt som med LinkedIn, bruker det når jeg trenger det. Ellers går det jo greit å bare ha det, uten å bruke det :)

Skrevet

Jeg opplever ihvertfall at folk syntes det er støtende når jeg spør de om hvordan livet går, hvordan ble det med at de snakket om å flytte, hva har de gjort i sommer , om de har fått seg kjæreste osv. Akuratt som at jeg burde vite dette på forhånd siden de har postet det på facebook!

Anonymkode: 39178...9fd

Skrevet

Jeg er aldri innom Facebook men når man studerer er det nesten er must fordi folk danner grupper og noen ganger har klassen egen gruppe så om man ikke har face blir man veldig utenfor. I det daglige synes jeg det bare er herlig å slippe hele Facebook. 

Anonymkode: 9aa7e...632

Skrevet

Slettet Facebook profilen min for tja, 3-4 år siden? Husker ikke helt. Aldri tenkt noe over det og føler ikke at jeg går glipp av noe heller. Vennene mine vet jo at jeg ikke har fb, så er det noe spesielt sender de bare sms. Men jeg tror de syns det var veldig rart i begynnelsen hehe. Når jeg møter nye mennesker ser de på meg med sjokk og vantro når de finner ut at jeg ikke er på fb. Og enda verre blir det når jeg ikke har Snapchat heller :fnise:

Slettet fordi det ble uinteressant å se alles meninger om alt og alle hele tiden. Har kun Instagram nå, fine bilder er jo bare koselig :)

Skrevet

Jeg sluttet med facebook, og kan ærlig si at jeg føler meg langt bedre. 
Folk er egosentriske på facebook, og de vil bare bli sett der. De bryr seg ikke om forhold til andre. 
Er heler ingen grunn for min del å se mennesker dele tortur videoer av dyr og folk. 

Er en lettelse å slippe dette våset. 
Jeg er i 20 årene, og har ingen planer om å dra tilbake. 
Deltar heler i kunst samfunn online, ting som er mer meningsfylt. :) 

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde facebook da det var nytt men fikk ikke så mye ut av det. Synes det var stress med alle oppdateringer osv. Jeg greier meg fint uten men alle synes det er rart jeg ikke er der. Det er nok litt problematisk hvis man har barn, bør delta i grupper med skole og fritidsaktiviteter og slikt. 

Anonymkode: e8b98...d99

• Liker 1
Skrevet

Jeg deaktiverte fb kontoen min for 4,5 år siden. Savnet det ikke. Jeg kommer ikke til å logge inn igjen heller, da jeg klarer meg fint uten.

Anonymkode: 28c33...a2e

• Liker 2
Skrevet

Er det mulig å ha en helt anonym profil uten venner og alt, bare for å få informasjon om fotballtrening for ungen og slikt? Kunne tenkt meg å slette min profil

Anonymkode: e8b98...d99

Skrevet

Jeg har kuttet ut fb etpar ganger, men vil gjerne ha oppdateringer på konserter så jeg har meldt meg inn igjen hver gang. Det er kjappere å få oppdateringer der enn å lete opp utestedene og bandene jeg liker for å sjekke hele tiden.

Anonymkode: bbcc2...152

Skrevet
19 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg vurderer å slette hele facebook kontoen min - syns egentlig det er fjas og den er egentlig ikke i bruk. Men så tenker jeg, går jeg glipp av noe med tanke på sosiale relasjoner til de rundt meg?  Man kan ikke nekte for at FB har en viss rolle i livene våre i dag. 

Har lyst å høre fra dere som har kuttet ut facebook og andre sosiale medier. Hvordan er det? Og er det forskjell på om man "trenger" når man er 20,30,40, 50 osv? 

Jeg har aldri hatt Facebook.

Jeg blir ofte "glemt" fordi jeg ikke er på samme plattform som andre, og de glemmer alt de kan nå meg gjennom andre kanaler.  Dessuten blir jeg ofte møtt med sukk og stønn når jeg sier at jeg må få informasjon sendt på mail eller sms. 

Men ut over dette føler jeg ikke at jeg går glipp av noe ved å ikke ha en profil der.

Anonymkode: 41ae9...032

• Liker 1
Skrevet

Du kommer til å få et bedre liv om du kutter ut Facebook. Jeg personlig skal aldri inn på Facebook, Snapchat og Instagram etc. 

I dag har man fortsatt E-post/SMS/MMS som du kan bruke på mennesker det er verdt å ha kontakt med :) 

Skrevet

Sikkert ok å slette- om du har bestemt deg for å slette.... Mye tid som går bort på meningsløs scrolling av andres galnsbildehverdag (og sjelden baksiden av  den....)

Det som derimot IKKe er så greit er de som bedyrer at: Ja kjære venner, jeg har bestemt meg for å slette face! Hasta  la Vista, bye bye!

For så å være liiiiiiiiiike aktive noen uker etterpå. 

Da tenker jeg de har personlige problemer og er ustabile uten selvkontroll........ 

Anonymkode: 538c5...9f4

• Liker 1
Skrevet

Eneste jeg benytter Facebook til er faktisk forskjellige konkurranser...    

Anonymkode: 54e1d...623

Skrevet
På 3.9.2017 den 22.25, AnonymBruker skrev:

Jeg deaktiverte fb kontoen min for 4,5 år siden. Savnet det ikke. Jeg kommer ikke til å logge inn igjen heller, da jeg klarer meg fint uten.

Anonymkode: 28c33...a2e

Samme her😊 Det EEER så digg å slippe det maset der! Blir jo så hekta på å følge med på hva alt og alle mener om alt og alle 🙊

Beste avgjørelsen ever - og det jeg går glipp av, ja - så gikk jeg glipp av det 😅 Deilig å ikke måtte vite alt om alle 😊😊😊😊

• Liker 1
Skrevet

Jeg sletter fbkontoen når jeg måtte føle for det uten å fortelle andre om det. Det har ingen andre noe med, Forøvrig ser jeg ikke på fb som en særlig seriøs arena. Mao fb gjenspeiler ikke i særlig stor grad hvem jeg egentlig er. Synes det tar for mye tid av min dyrebare tid. Jeg har opprettet en fakeprofil der jeg blir oppdatert på nyheter og annet,der er jeg omtrent usynlig og har null venner.

Anonymkode: 15c7f...a74

• 7 måneder senere...
Gjest Dikteren
Skrevet (endret)

Bump.

Endret av Dikteren

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...