Husholdning1 Skrevet 3. september 2017 #281 Del Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Unnsyll. Men må man spise frokost ved middagstider for å kalle frokosten middag da? Anonymkode: 3f8f4...103 Det må være mellom lunsj og kvelds for å kunne defineres som middag, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #282 Del Skrevet 3. september 2017 333 innlegg i tråden God natt og god middag til dere som skal spise nå. Anonymkode: 3f8f4...103 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #283 Del Skrevet 4. september 2017 Ok, for en tråd dette har utviklet seg til å bli. Og jeg er både enig, og uenig, med de fleste. For meg som er oppvokst med sodd til alle festdager, er suppe middag. Men da må den inneholde en proteinkilde. En kraftig kjøttsuppe, eller en mektig linsesuppe, og som sagt sodd, er god festmat. Gjerne servert med flatbrød/skjenning, eller brød ved siden av, og i alle fall 2 serveringer. Men en grønsaksbuljong med noen grønnsaksbiter i, det er ikke det jeg forbinder med festmat. For meg personlig hadde det likevel ikke vært krise om det ble servert grønnsakssuppe, for jeg lærte som liten at jeg aldri skulle møte skrubbsulten til fest, vi har alltid spist litt før vi dro, men jeg ville helt sikkert tenkt at det var et merkelig valg. Men det samme tenkte jeg da vi fikk en formell invitasjon til 30-årslag, og vi havnet rett i en barnebursdag (billedlig talt). Pølse i brød, brus i plastkopper, papptallerken med sabeltannmotiv, sjokoladekake, og godteposen. Det hadde vært en morsom ide hvis vi hadde vært forberedt på det, men motsetningen mellom invitasjonen og selve gjennomføringen var for stor til at det ble vellykket. Og det tenker jeg er problemet her også. Det ble for stort sprik mellom invitasjonen, og hva den ga inntrykk av at gjestene kunne forvente, og hva de faktisk opplevde. Hadde invitasjonen vist at det ville bli en "barnebursdag", hadde forventningene vært deretter, og festen ville blitt mer vellykket for alle parter. Anonymkode: 9e394...09b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. september 2017 #284 Del Skrevet 4. september 2017 Ryddet for innlegg av utestengt bruker, brukerdebatt, spekulasjoner og svar til dette. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 4. september 2017 #285 Del Skrevet 4. september 2017 Når man inviterer til fest på en jubileumsbursdag, så er hvertfall jeg oppdratt til at man kommer med gave til jubilanten. For meg er det både helt naturlig og en selvfølge. I andre vanlige bursdager hvor man bare feirer med et vors og en bytur er tiden med venner og feiringen gave i seg selv. Når det er sagt.. grønnsakssuppe og en ispinne (en god gammel Lollipop?) ? Det er nesten så det er vanskelig å tro på dette. Det er så mye godt man kan lage uten at det behøver å koste så altfor mye. Personlig hadde jeg foretrukket god mat og drikke i godt lag fremfor gaver. Gode opplevelser er viktigere enn ting for min del. Opplevelser varer evig i minnet, mens ting blir ødelagt. Jeg har vært med på et par spleiselag og surprisefester, men kun et lite fåtall er faktisk med på å spleise på mat. Jeg blir heller overrasket viss folk bidrar enn om de ikke gjør det. Jeg vet ikke, jeg altså, men jeg klarer ikke å være med på slike fester viss jeg ikke bidrar selv. Har jeg ikke råd den gangen så står jeg heller over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 4. september 2017 #286 Del Skrevet 4. september 2017 Hvis jeg var invitert i et 40-årslag med 140 gjester(!) ville jeg aldri brukt 1500,- kroner på presang, det er da overhodet ikke vanlig? Vi går kanskje over 1000-lappen til søsken eller foreldre på runde dager. Og vi er absolutt bemidlede, og har vært i mange dyre, fine selskap. Men et sånt stort arrangement, jeg ville ikke forventet meg bryllupsstandard overhodet, verken på mat eller presanger. Lite suppe, "desserten", manglende kake og dårlig med drikkevarer ville jeg syntes var litt kjipt, men men, det kunne vært en morsom fest allikevel og jeg ville aldri hatt med en Corbusier-kjele med mindre vi spleiset med flere. En flaske vin er mer vanlig, en god dyr en til jubilantene og en mindre god til oss selv som blir satt på bordet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. september 2017 #287 Del Skrevet 4. september 2017 7 timer siden, Mass skrev: Når man inviterer til fest på en jubileumsbursdag, så er hvertfall jeg oppdratt til at man kommer med gave til jubilanten. For meg er det både helt naturlig og en selvfølge. I andre vanlige bursdager hvor man bare feirer med et vors og en bytur er tiden med venner og feiringen gave i seg selv. Når det er sagt.. grønnsakssuppe og en ispinne (en god gammel Lollipop?) ? Det er nesten så det er vanskelig å tro på dette. Det er så mye godt man kan lage uten at det behøver å koste så altfor mye. Personlig hadde jeg foretrukket god mat og drikke i godt lag fremfor gaver. Gode opplevelser er viktigere enn ting for min del. Opplevelser varer evig i minnet, mens ting blir ødelagt. Jeg har vært med på et par spleiselag og surprisefester, men kun et lite fåtall er faktisk med på å spleise på mat. Jeg blir heller overrasket viss folk bidrar enn om de ikke gjør det. Jeg vet ikke, jeg altså, men jeg klarer ikke å være med på slike fester viss jeg ikke bidrar selv. Har jeg ikke råd den gangen så står jeg heller over. Joda men så er det snakk om verdien på gavene da. Max for 200 kr er nok til en bursdaggave fra en person syns jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. september 2017 #288 Del Skrevet 4. september 2017 17 timer siden, Husholdning1 skrev: Og så? Men du definerte middag som et varmt måltid 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 4. september 2017 #289 Del Skrevet 4. september 2017 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Joda men så er det snakk om verdien på gavene da. Max for 200 kr er nok til en bursdaggave fra en person syns jeg Ja, til venner kan vi gå sammen flere stykker og spleise - da med 200 kr hver. Til familie gir vi litt ekstra når det er store dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. september 2017 #290 Del Skrevet 4. september 2017 2 minutter siden, Mass skrev: Ja, til venner kan vi gå sammen flere stykker og spleise - da med 200 kr hver. Til familie gir vi litt ekstra når det er store dager. Enig der 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 4. september 2017 #291 Del Skrevet 4. september 2017 Hadde tatt med meg gaven på vei hjem jeg Gjerrige og kravstore mennesker fortjener ikke bursdagsgave 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 4. september 2017 #292 Del Skrevet 4. september 2017 56 minutter siden, Maleficenta skrev: Men du definerte middag som et varmt måltid Ja, det kan være varmt. Og i tradisjonell forstand er det også varmt. Suppen var vel varm? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. september 2017 #293 Del Skrevet 4. september 2017 2 minutter siden, Husholdning1 skrev: Ja, det kan være varmt. Og i tradisjonell forstand er det også varmt. Suppen var vel varm? Kald mat er jo ikke varmt. Da kan det jo ikke være middag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sugemerke Skrevet 4. september 2017 #294 Del Skrevet 4. september 2017 Det beste med denne tråden er at jeg har lært at man kan drive ensidig meningspåvirkning over 15 sider uten at det får konsekvenser. Det vil bli nyttig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 4. september 2017 #295 Del Skrevet 4. september 2017 5 minutter siden, Maleficenta skrev: Kald mat er jo ikke varmt. Da kan det jo ikke være middag da Jo, det kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 4. september 2017 #296 Del Skrevet 4. september 2017 4 minutter siden, Sugemerke skrev: Det beste med denne tråden er at jeg har lært at man kan drive ensidig meningspåvirkning over 15 sider uten at det får konsekvenser. Det vil bli nyttig. Hvilke konsekvenser skulle meninger få fordi de blir uttrykket på et forum som i stor grad baserer seg på meninger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. september 2017 #297 Del Skrevet 4. september 2017 5 minutter siden, Husholdning1 skrev: Jo, det kan det. Drt var ikke det du sa først. Jeg spurte deg hva du definerte som muddag og da svarte du varm mat 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 4. september 2017 #298 Del Skrevet 4. september 2017 7 minutter siden, Maleficenta skrev: Drt var ikke det du sa først. Jeg spurte deg hva du definerte som muddag og da svarte du varm mat Den definisjonen er absolutt for snever. Poenget står uanset - suppe er like mye middag som annen mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #299 Del Skrevet 4. september 2017 Kan man blokkere tråder? Og hvordan gjør man det? Anonymkode: 1f172...759 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 4. september 2017 #300 Del Skrevet 4. september 2017 6 minutter siden, Husholdning1 skrev: Den definisjonen er absolutt for snever. Poenget står uanset - suppe er like mye middag som annen mat. Nope. Suppe er ikke middag alene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå