Gå til innhold

Invitert til fest - gikk skrubbsulte hjem!

Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Inviterer man til middag, så skal gjestene bli mette. Jeg møter alltid opp litt sulten (siden jeg tar det som en selvfølge jeg skal bli mett når noen inviterer meg på middag) Har dere ikke nok mat (å bare spise en skål med suppe uten tilbehør blir man ikke mett av) så dere informere om dette i invitasjonen. At det kan være lurt å spise før dere kommer da dere kun får en skål med suppe uten tilbehør. Å ikke servete kaffe er jo ganske teit. Neste gang får de invitere mindre gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, smalls skrev:

Inviterer man til middag, så skal gjestene bli mette. Jeg møter alltid opp litt sulten (siden jeg tar det som en selvfølge jeg skal bli mett når noen inviterer meg på middag) Har dere ikke nok mat (å bare spise en skål med suppe uten tilbehør blir man ikke mett av) så dere informere om dette i invitasjonen. At det kan være lurt å spise før dere kommer da dere kun får en skål med suppe uten tilbehør. Å ikke servete kaffe er jo ganske teit. Neste gang får de invitere mindre gjester.

Ja ikke sant. Og det ville jo vært uhøflig å være for mett til å spise når man blir budt på mat i selsksp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, smalls skrev:

Barneselskap altså? :fnise:

Anonymkode: 2172c...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var invitert til kaffe i bryllup for ca 20 år siden. Vi var ca 20 stk som var kaffegjester. Da vi kaffegjestene kom kl 2000 var middagen ennå ikke ferdig. Vi måtte sitte ute i gangen i 1.5 time...... 

Ca kl 2230 ble kaffen servert. Bryllupskake og en kake til...... gikk kl 2300. Gikk innom bensinstasjonen på vei hjem. Gravid og skrubbsulten. 

Anonymkode: d0397...b42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår godt at TS var sjokket over det selskapet der. Hadde fått sjokk selv. Det er svært få som har 140 venner, med mindre de regner bekjente som venner. Hvis man ikke har råd til å varte opp til 140 mennesker, så dropper man å invitere 140 gjester. Har man ikke råd til å bruke mer enn 10k, så må man nesten invitere gjester ut i fra det. Man kan ikke invitere i hytt og pine, og ikke ha råd til å servere nok mat og drikke. Virker smålig, og overhode ikke normalt. Ingen kan forsvare det der. Virker rett og slett som om de har invitert folk for å få gaver og ikke fordi de har lyst å invitere til hyggelig lag. 

Selv hadde jeg forventet å få en velkomstdrink med alkohol når det blir servert alkohol til maten. Greit nok hadde det vært et avholdsselskap, da hadde det vært mer normalt å servere brus til velkomst og til middag, men tenker man nesten må gå all in eller droppe det. Det er jo ikke barnebursdag heller. Evt. kunne de utdypet invitasjonen litt mer. Hadde aldri kjøpt en så dyr presang som du kjøpte for å bli servert brus til velkomst, en tallerken suppe, et glass vin og ispinne til dessert. Så jeg skjønner deg godt!!

Anonymkode: 08e6c...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjipt at det ikke var kaffe og kaker og en annen dessert kanskje, men når det gjelder matservering så kan det rett og slett hende de feilberegnet maten. (Been there, done that - the er ikke gøy. Husker jeg stod for et større arrangement for noen år tilbake. Ung og uerfaren som jeg var, så la jeg for mye lit til råd om at det ikke var vits i å kjøpe inn for mye for å unngå å kaste mat, fra noen som hadde arrangert det før. Men det var jo mitt ansvar, og jeg som satt med skjegget i postkassa - i etterkant har jeg alltid lagt på en solid margin ;)  Men nok om det. ) Dog virker det merkelig å ha kun suppe til middag i et stort selskap. 

Når det gjelder alkohol, så er vel 1 drikke til maten greit nok om det var hjemme hos hans foreldre. Det er ikke alle som er stinn av penger og må redusere litt.

Cluet er å være ærlig om begrensningene i forkant, så kan folk velge selv om de ønsker å komme eller ikke. 

Anonymkode: e316a...950

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...