AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Jeg trodde jeg var aseksuell! Hadde egentlig forsonet meg med det, var i et langvarig forhold som var helt greit, hadde stort sett sex et par ganger i uka, for hans del. Han virket fornøyd med det, og jeg ting fungerte greit. Hus sammen og klar for barn og alt sånn. Siden jeg ikke kjente på noen seksuelle følelser for hverken han eller noen andre, så tenkte jeg i grunn ikke så mye over det. Det var bare sånn det var, man savner sjeldent noe man ikke husker. Så ble det slutt. Og jeg møtte en annen mann gjennom noen venner, og etter at vi hadde tilbragt noen timer sammen innser jeg plutselig at alt jeg har lyst til å gjøre er å rive av ham alt og ha sex. Det er så totalt surrealistisk, jeg tror aldri jeg har kjent på noe sånt før i hele mitt liv! Problemet er at vi bor et ganske langt stykke fra hverandre. Vi har chattet en del, han virker litt interessert, men veldig av og på. Og her sitter jeg, to måneder senere, og er fremdeles så seksuelt klar for ham at jeg ikke veit hvor jeg skal snu meg. Det gjelder ingen andre, bare ham. Og nå for et par dager siden så ville han ikke mer. Det er selvfølgelig kjempetrist, men kanskje det verste av alt er følelsen av at jeg aldri kommer til å tenne på noen andre? Han er den eneste jeg har kjent noe sånt for på sikkert 5-6 år, om ikke lengre.. What to do? Anonymkode: 1a197...b43 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Jeg hadde det helt likt. Var i et forhold som var helt greit. Ingen romantikk, ingen lidenskap, ingen sexlyst. Trodde rett og slett at det var meg det var noe galt med. Var for lenge i forholdet på grunn av det - hvem vil vel ha ei dame uten sexlyst? Tre måneder etter at det ble slutt traff jeg en ny, og det var en seksuell oppvåkning! Fra å ha sex 2 ganger i måneden kunne jeg ha sex 3-4 ganger om dagen. Og ville ha mer! Det var helt surrealistisk. Nå skal det sies at det var bare den seksuelle kjemien som stemte med oss, ellers var vi for forskjellige. Så det ble slutt. Et halvt år senere traff jeg en ny, og med han var det også full klaff i senga. Så jeg har jo innsett at det ikke var meg det var noe galt med den gang - det var forholdet. Konklusjonen er: ikke gå inn i et forhold med en hvor alt klaffer "på papiret". Fordi han er snill, har god økonomi blablabla, men kjemien og forelskelsen uteblir. Man MÅ ha tiltrekning og lidenskap! 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 8 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev: Jeg hadde det helt likt. Var i et forhold som var helt greit. Ingen romantikk, ingen lidenskap, ingen sexlyst. Trodde rett og slett at det var meg det var noe galt med. Var for lenge i forholdet på grunn av det - hvem vil vel ha ei dame uten sexlyst? Tre måneder etter at det ble slutt traff jeg en ny, og det var en seksuell oppvåkning! Fra å ha sex 2 ganger i måneden kunne jeg ha sex 3-4 ganger om dagen. Og ville ha mer! Det var helt surrealistisk. Nå skal det sies at det var bare den seksuelle kjemien som stemte med oss, ellers var vi for forskjellige. Så det ble slutt. Et halvt år senere traff jeg en ny, og med han var det også full klaff i senga. Så jeg har jo innsett at det ikke var meg det var noe galt med den gang - det var forholdet. Konklusjonen er: ikke gå inn i et forhold med en hvor alt klaffer "på papiret". Fordi han er snill, har god økonomi blablabla, men kjemien og forelskelsen uteblir. Man MÅ ha tiltrekning og lidenskap! Det var en del romantikk i det forholdet jeg hadde som tok slutt for litt siden. Han vil gjerne at vi skal bli sammen igjen, og synes ikke at noe er galt. Men igjen, han hadde lyst på sex, og fikk det.. Vi er gode venner, har mange felles interesser, det var mye kos, mye kjærlighet rett og slett, men selve sexlysten var i grunn aldri der. Kanskje mer i begynnelsen, da kunne jeg kjenne såvidt på det, men ingenting i forhold til denne mannen jeg møtte for litt siden. Det tunge her er jo at denne nye mannen ikke lenger vil fortsette dette, avstanden er for stor, og ingen av oss kan flytte med det første. Så hva gjør man da? Venter? Går tilbake til eksen? Det var jo et fint liv, vi eier fremdeles mange ting sammen, vi kunne hatt et helt greit samliv. Bare at jeg ikke vil ha sex med ham... Jeg vet ikke. Det er ingen andre som har fått meg til å føle noe lignende, og jeg bruker skremmende mye tid på å tenke på hvordan det ville vært å ha ham i umiddelbar nærhet.. Anonymkode: 1a197...b43
Kvinne87Rogaland Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det var en del romantikk i det forholdet jeg hadde som tok slutt for litt siden. Han vil gjerne at vi skal bli sammen igjen, og synes ikke at noe er galt. Men igjen, han hadde lyst på sex, og fikk det.. Vi er gode venner, har mange felles interesser, det var mye kos, mye kjærlighet rett og slett, men selve sexlysten var i grunn aldri der. Kanskje mer i begynnelsen, da kunne jeg kjenne såvidt på det, men ingenting i forhold til denne mannen jeg møtte for litt siden. Det tunge her er jo at denne nye mannen ikke lenger vil fortsette dette, avstanden er for stor, og ingen av oss kan flytte med det første. Så hva gjør man da? Venter? Går tilbake til eksen? Det var jo et fint liv, vi eier fremdeles mange ting sammen, vi kunne hatt et helt greit samliv. Bare at jeg ikke vil ha sex med ham... Jeg vet ikke. Det er ingen andre som har fått meg til å føle noe lignende, og jeg bruker skremmende mye tid på å tenke på hvordan det ville vært å ha ham i umiddelbar nærhet.. Anonymkode: 1a197...b43 Jeg forstår godt hvorfor du er i tvil. Når noe blir slutt er der vanlig å få angst for å aldri oppleve det samme igjen. Avgjørelsen er helt din. Men klarer du å gå resten av livet uten sexlyst? Nå når du har fått smaken på det tror jeg ikke du klarer å gå tilbake til den gamle tilværelsen igjen. Det var en grunn til at det ble slutt. Og du risikerer å såre eksen din en gang til. Det er mange menn der ute, kanskje neste du møter har begge disse kvalitetene? Et godt samliv OG fantastisk seksuell kjemi? Det går an. Jeg vet med meg selv at jeg er heller alene litt enn å være i et forhold som er helt OK. 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 På 3.9.2017 den 21.22, Kvinne87Rogaland skrev: Jeg forstår godt hvorfor du er i tvil. Når noe blir slutt er der vanlig å få angst for å aldri oppleve det samme igjen. Avgjørelsen er helt din. Men klarer du å gå resten av livet uten sexlyst? Nå når du har fått smaken på det tror jeg ikke du klarer å gå tilbake til den gamle tilværelsen igjen. Det var en grunn til at det ble slutt. Og du risikerer å såre eksen din en gang til. Det er mange menn der ute, kanskje neste du møter har begge disse kvalitetene? Et godt samliv OG fantastisk seksuell kjemi? Det går an. Jeg vet med meg selv at jeg er heller alene litt enn å være i et forhold som er helt OK. Det er så vanskelig alt.. Han éne jeg faktisk har kjent sexlyst for vil jo ikke mer, og samtidig sitter eksen der og lover gull og grønne skoger. Eksen er et fornuftig valg, forsåvidt, men det er ingen lidenskap. Jeg vet vi ikke kommer til å være sammen livet ut, antatt at vi begge får leve til vi er pensjonert ++, og jeg vet at sex blir et tema. Men jeg klarer ikke få denne nye mannen ut av hodet. Jeg prøver å ikke ta kontakt, jeg vet at han ikke er interessert, men jeg klarer ikke. Fullstendig hekta. Ikke at jeg absolutt tror han hadde vært en bra kjæreste, jeg kjenner ham ikke godt nok til å kunne si noe, men jeg har så latterlig lyst til å rive av ham alle klærne og stenge ham inne på soverommet mitt en uke..! Det finnes andre menn her i verden. Men finnes det noen jeg har like lyst til å ha sex med? Så langt er det jammen bare han ene 😔 Anonymkode: 1a197...b43
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 Sex-avhengig? Dopamin-rush? Spennings-junkey? Dopamin - naturlig rus Hekta Anonymkode: 83d6b...b25 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #7 Skrevet 7. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sex-avhengig? Dopamin-rush? Spennings-junkey? Dopamin - naturlig rus Hekta Anonymkode: 83d6b...b25 Huffff.. Lidenskap = sexavhegig/spenningsjunkey Hvordan kan man si noe sånt At å ville ha sex med noen og føle den type lidenskap er negativt og sykdom..*jeg vil av* Anonymkode: e4194...7d2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #8 Skrevet 7. september 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Sex-avhengig? Dopamin-rush? Spennings-junkey? Dopamin - naturlig rus Hekta Anonymkode: 83d6b...b25 Hvis du hadde lest HI hadde du sett at sexavhengig er vel det jeg er lengst unna her i verden 😛 Jeg har, etter mange år uten sexlyst, funnet et menneske som jeg har lyst til å ligge med. Det gjelder tydeligvis bare dette ene mennesket, og jeg sliter med å la ham gå, selv om han ikke er interessert, og jeg har andre og langt mer fornuftige tilbud (som riktignok ikke har denne sexlysten med seg...). Når jeg for første gang siden tidenes morgen føler skikkelig sexlyst, er jeg redd jeg aldri får oppleve det, siden jeg tydeligvis bare kjenner det for denne ene mannen.. takk for link om hekt, har vel sett tegnene dithen.. Anonymkode: 1a197...b43
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #9 Skrevet 7. september 2017 Kan skjønne hva du mener Fikk lyst til å bare..........løpe til en viss person Anonymkode: 3ca59...02e
Teethgrinding Skrevet 7. september 2017 #10 Skrevet 7. september 2017 Jeg tror det er teoretisk mulig å ha et meningsfullt forhold med en person man ikke deler et nært seksuelt forhold med. Man kan gjøre andre ting, som å klemme hverandre, holde hender, gjøre hverandre tjenester. Problemet blir gjerne at det er en vennemessig intimitet. Det er noe annet å være koblet sammen i kropp og sinn gjennom den typen kjærlighet som er romantisk. En god mellomting er nok det vanligste og det klart mest stabile. Man kan ha all verdens solid økonomi og forutsigbare arbeidsforhold, men om du ikke har lyst og behov til å bruke søndag morgen (eller en annen perfekt anledning) til hete øvelser med kjæresten din så går ting skjevt ut før eller senere. Man kan være flink og holde seg i sela, men hva slags liv er det? Man må ville ha kjæresten sin. Man kan bli sinte på hverandre, krangle, kjede seg litt, trenge alenetid, men man må alltid føle at kjæresten er den du vil være inntil. Den du stoler på og som du kan prate med, og den du vil utforske ting sammen med. Alt annet blir for dårlig til at det blir stabilt på sikt. Jeg tror noen damer spesielt lider av for store forventninger til hva en partner skal stille opp med. Skuffelse fører til avstand. Den smarteste måten å sikre et stabilt langvarig forhold er å velge noen du tenner på i utgangspunktet, og så gjøre jobben hver dag med å være en team player. Jeg tror at dersom man er flink til å kommunisere og har et realistisk blikk på hva et forhold skal være kan man absolutt ha et levende og givende forhold på alle plan, også det seksuelle. Det henger dog ganske tett sammen med det psykiske. Et veldig seksuelt godt forhold der man ikke kommuniserer godt f.eks har datostempling. Da er det snakk om tid før ting går dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå