AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Hei, jeg har et lite spørsmål, jeg og mannen min har hatt samleie uten noe som helst prevasjon, altså ikke noe kondon eller p-piller i to år, vi har lyst å få barn sammen, vi har prøvd i syv månader nå uten at det har skjedd noe. Noen sier til meg at det er noe som er galt at du ikke har blitt gravid i løpet av disse to årene er dette sant ? jeg er kjempe redd hva er det jeg kan gjøre nå ? Hvordan kan jeg bli gravid ? Jeg har prøvd alle mulige måter Anonymkode: 16708...446
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Først og fremt; du sier dere har hatt sex uten prevensjon i 2 år, men prøvd i 7 måneder. Hva legger du i det? At dere har fulgt med på eggløsning i 7 måneder? At dere har satt inn ett ekstra gir i 7 måneder? Selvom du ikle går på prevensjon, så må dere "treffe" blink med egget for at du skal bli gravid. Også må det befruktede egget være levedyktig. Mener å huske at det er rundt 20% for et friskt par som treffer perfekt på eggløsning for at det blir et barn ut av det. Når det er sagt så har du krav på hjelp når dere hsr vært aktive prøvere i et år. Alt før det blir sett på som "normalt", da det kan ta tid selvom alt i teorien ligger til rette. Anonymkode: 08e9a...226 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Ja jeg mener vi har vært aktive å prøve treffe i eggløsningsperioden, men hvordan kan man treffe blink med egget? jeg mener st vi har prøvd masse uten å lykkes Anonymkode: 16708...446
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremt; du sier dere har hatt sex uten prevensjon i 2 år, men prøvd i 7 måneder. Hva legger du i det? At dere har fulgt med på eggløsning i 7 måneder? At dere har satt inn ett ekstra gir i 7 måneder? Selvom du ikle går på prevensjon, så må dere "treffe" blink med egget for at du skal bli gravid. Også må det befruktede egget være levedyktig. Mener å huske at det er rundt 20% for et friskt par som treffer perfekt på eggløsning for at det blir et barn ut av det. Når det er sagt så har du krav på hjelp når dere hsr vært aktive prøvere i et år. Alt før det blir sett på som "normalt", da det kan ta tid selvom alt i teorien ligger til rette. Anonymkode: 08e9a...226 Ja jeg mener vi har vært aktive å prøve treffe i eggløsningsperioden, men hvordan kan man treffe blink med egget? jeg mener st vi har prøvd masse uten å lykkes Anonymkode: 16708...446
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 I utgangspunktet er det ikke unormalt at det tar mer enn 7 måneder med aktiv prøving, altså at man har sex rundt eggløsning, så akkurat det trenger du ikke å uroe deg for mye for. Og med treffe blink mener jeg at man har sex rundt eggløsning, så det er best mulig sjangse for befruktning. Er usikker på hva som er kravet for å få hjelp, men har inntrykk av at terskelen er lav da de gjerne vil at vi skal føde mer her til lands. Dere kan jo ta dere en tur til legen og høre om dere kan ta en utredning. Det er ikke noe som får meg til å tro at det skulle være umulig for dere å få barn på egenhånd, det kan som sagt ta litt tid selvom ingenting er galt. I tillegg til at egget skal befruktes, så skal det dele seg riktig, det skal feste seg og det må være levedyktig, altså ingen "feil" som gjør at det ikke blir noe. Men er du bekymret, så sett i ganf utredning, så får dere svar. Lykke til! Anonymkode: 08e9a...226
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I utgangspunktet er det ikke unormalt at det tar mer enn 7 måneder med aktiv prøving, altså at man har sex rundt eggløsning, så akkurat det trenger du ikke å uroe deg for mye for. Og med treffe blink mener jeg at man har sex rundt eggløsning, så det er best mulig sjangse for befruktning. Er usikker på hva som er kravet for å få hjelp, men har inntrykk av at terskelen er lav da de gjerne vil at vi skal føde mer her til lands. Dere kan jo ta dere en tur til legen og høre om dere kan ta en utredning. Det er ikke noe som får meg til å tro at det skulle være umulig for dere å få barn på egenhånd, det kan som sagt ta litt tid selvom ingenting er galt. I tillegg til at egget skal befruktes, så skal det dele seg riktig, det skal feste seg og det må være levedyktig, altså ingen "feil" som gjør at det ikke blir noe. Men er du bekymret, så sett i ganf utredning, så får dere svar. Lykke til! Anonymkode: 08e9a...226 Vil bare utdype det fremhevede, jeg vet selvfølgelig ikke noe mer enn hva du legger frem her, men det høres ikke så unormalt ut at jeg umiddelbart tenker at det feiler dere noe. Det ble en litt dum formulering der, gitt. Anonymkode: 08e9a...226
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå