AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Hei! Jeg studerer sosialt arbeid og trenger litt hjelp til studieteknikker for å huske pensum. I dette semesteret har vi om samfunnsvitenskapelige emner, og mange begreper. Dette sliter jeg med å huske. Er litt bekymret for hvordan eksamen blir og om jeg klarer det. Noen som kan hjelpe meg? Anonymkode: 68b7d...3ac
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Skriv ned alle begreper du kommer over på forelesning og når du selv leser, og samle alle på en plass, f.eks i et word-dokument eller i one note, og skriv det ut, heng det opp en plass som du garantert blir å se hver dag. Anonymkode: 5245a...381
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Anbefaler flaschcards! Enten du lager de selv eller laster ned en app på mobilen, så kan du ta mange quizer på f.eks vei til skolen eller bussen! Anonymkode: e27fc...4c5
Gjest Khloe Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Skriver under på å bruke flashcards når du skal lære begreper, det hjalp meg mye da jeg selv studerte sosialt arbeid. Skriv ordet på den ene siden og forklaringa på andre. Les deg godt opp en stund før du tester deg selv frem til du klarer ALLE ordene. Når jeg skulle pugge modeller bestående av ord brukte jeg forbokstaven i alle ordene i riktig rekkefølge og lagde en historie/regle for å huske bedre. Da vet du hvertfall alltid hvilken bokstav du skal starte med, og da kommer som regel ordet også. Det krever dog litt tidsbruk. Skal du f.eks. huske ''banan - eple - drue - pære - fersken'' gjør du det om til f.eks. ''Berit er drita på flaska''. Lag det så merkelig som mulig, for da husker du det bedre. Til mer generell lesing forsøkte jeg alltid å komme gjennom pensum to ganger. Første gangen leste jeg og streket under det viktigste med tusj. Andre gangen tok jeg notater. En måneds tid før eksamen forkortet jeg notatene. I eksamensperioden leste jeg kun notater, forelesningsnotater og pugget begreper. Jeg skrev også alt, utenom forelesningsnotater, for hånd. Dette funket som fy for meg, men det trenger ikke bety at det vil fungere for deg. Derfor er det lurt å sette av litt tid til å finne ut hva som fungerer best for deg. Prøv og feil, så finner du ut av det
Gjest boblebrist Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Historier og regler fungerer bra synes jeg. Husker fortsatt en regle fra 3-4 år siden: Ku Klux Klan Ville Ikke Spise Kuk. Men jeg husker ikke hva det står for, bare at det var en eller annen modell innenfor kommunikasjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå