Gå til innhold

Beste farge til soverom/anbefalinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal male det klassisk hvite soverommet i vårt nye hus. Gulvet er lys eik. Jeg tror jeg har lyst på et mørkt rom, og vurderer deco blue. Er det noen som har tips? Skal male alle veggene :)

Anonymkode: 5c5ca...e51

Skrevet

Tenkte blått, siden det er anbefalt med blått på soverom. Men synes det er trist med mørke farger, ville valgt en lysere blåfarge. 

Anonymkode: 37373...67c

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte blått, siden det er anbefalt med blått på soverom. Men synes det er trist med mørke farger, ville valgt en lysere blåfarge. 

Anonymkode: 37373...67c

Skjønner. Har du noen farge å anbefale? :)

Anonymkode: 5c5ca...e51

Skrevet

Grønt er anbefalt på soverom siden fargen gir en beroligende følelse 

Anonymkode: 788af...0e3

• Liker 2
Skrevet

Jeg har også blitt glad i de mørkere "støvete" fargene, og tror de passer godt på et sted hvor man skal sove. Eneste ulempen at det kanskje blir "for" mørkt når det er vinter eller hvis det er få lyskilder på rommet? 

Ellers vil jeg anbefale inspirasjonsbloggen til Jotun og pinterest.

• Liker 1
Skrevet

Vi har én av fire ellers eggehvite vegger i "empire grønn". Dus, behagelig, ikke for mørkt.

Anonymkode: 9e3d7...3e7

• Liker 1
Skrevet

Lilla vegger gir mest sex...

Anonymkode: 2b0cc...65d

Skrevet

Synes Deco blue og St.Pauls blue er veldig fine farger på soverom :) Begynn gjerne med en fondvegg (selv om det er "ut" for tiden) og mal evt resterende vegger senere hvis dere er fornøyde :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg har malt tre av veggene mine i fargen elegant (mørk grå-- heller mot svart). Fondveggen er beiset panel i mørk brun farge.. elsker det, og sover såååå godt med mørkt rom kontra lyse vegger.. litt sånn hotell/luksushytte-feeling👌🏻 Har ei venninne som har malt med st.pauls blue på soverommet-- også veldig fint!

Anonymkode: f076f...f77

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har malt tre av veggene mine i fargen elegant (mørk grå-- heller mot svart). Fondveggen er beiset panel i mørk brun farge.. elsker det, og sover såååå godt med mørkt rom kontra lyse vegger.. litt sånn hotell/luksushytte-feeling👌🏻 Har ei venninne som har malt med st.pauls blue på soverommet-- også veldig fint!

Anonymkode: f076f...f77

Hva er fondvegg? Er det vindusveggen eller bak senga?

Skrevet

Jeg malte nettopp soverommet mitt i fargen balanse fra jotun. Sååå fornøyd! 

IMG_1699.JPG

• Liker 1
Skrevet

Jeg har malt soverommet i fargen midnatt. Kjempe fin blåfarge, som jeg er veldig fornøyd med.

Anonymkode: b4e1a...d78

Skrevet
32 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva er fondvegg? Er det vindusveggen eller bak senga?

Fondvegg er vel en vegg (eller flere) som skiller seg ut fra resten. Typisk med en mørkere farge enn resten, evt med mønster. Hvilken vegg som er fondvegg velger man selv. Jeg synes det kan være fint på soverom at fondveggen er i hodeenden av senga.

Annonse
Skrevet

Vi har hele soverommet i deco blue og elsker det :) Syns absolutt ikke det blir for mørkt, man skal jo stort sett sove der?

Skrevet

Kveldshimmel fra Lady er veldig fin, litt lysere enn Deco Blue. hyttefarger-palett-nr-9-jotun_komb-1.jpg

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med fargen Cashmere fra jotun. Litt gyldenbrun/gul, ikke for mørk men samtidig mørk nok til at rommet får litt "hule"-følelse. 

Men et lite nb; den er mørkere og mindre gul enn det ser ut som på eksempelbildene til jotun..

Skrevet

Malte det i dempet sort for ett år siden - aldri vært så fornøyd før! :biggrin:

Skrevet

Nordsjö har en fargerange med lillatoner som kalles diverse variasjoner av Versaille som jeg liker utrolig godt og kunne tenkt meg å ha på mitt eget soverom når tiden kommer hvor jeg har energi til å male det. For øyeblikket er det cafe latte fra 10 år siden der nå...

https://www.nordsjo.no/no/farge-paletter

De dempede blåtonene de har er også veldig pene.

nordsj.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...