Gå til innhold

Pervers lærer. Burde jeg melde i fra til arbeidsgiver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte en 40 år gammel lærer på byen i dag. Han la ut i detalj om hvor kåt han pleide å bli på jobben, og om hvor deilig han syntes jenter er når de akkurat har kommet i puberteten. Han sa også at favorittfaget hans å undervise i var gym fordi han ble så kåt av å se på de 16 år gamle jentene. "Gym er best, for det er det jeg blir mest kåt av", sa han. 

Dette synes jeg er høyst upassende, og jeg ville ikke sendt ungen min til en lærer som sikler etter ungene og går rundt og legger ut om sånt til folk på byen.

Jeg googlet navnet hans og fikk bekreftet at han jobber ved en VGS i Buskerud. Burde jeg sende en bekymringsmelding til fau og arbeidsgiveren? 

Anonymkode: c3673...4d8

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du trenger bevis. Ord mot ord er helt meningsløst. Bruk opptager på telefonene neste gang du treffer han så du har noe håndfast?

Anonymkode: 0239e...cb1

• Liker 1
Skrevet

Tror du tøyser, jeg...   :edie:

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Tror du tøyser, jeg...   :edie:

Skulle ønske at jeg gjorde det. Denne fyren gav meg virkelig ekle vibber, og han sa rett ut at han så på elevene og ble kåt av å ha gymtimer med dem. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger bevis. Ord mot ord er helt meningsløst. Bruk opptager på telefonene neste gang du treffer han så du har noe håndfast?

Anonymkode: 0239e...cb1

Jeg vil aldri se den ekle fyren igjen. Jeg har ikke noe opptak, så å si i fra kan ikke føre til noen konkrete tiltak. Det det kan føre til er at skoleledelsen er litt ekstra på utkikk og reagerer raskere hvis en av elevene kommer og melder fra om opplevelser med denne læreren. Det er viktig at lærere som oppfører seg ekkelt mot elevene ikke får holde på. 

• Liker 3
Skrevet

Meld fra til arbeidsgiver. Kanskje er det elever som har meldt fra om slibrig adferd eller andre ting som gjør at de allerede er obs på han.

Anonymkode: aeb5d...101

• Liker 5
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske at jeg gjorde det. Denne fyren gav meg virkelig ekle vibber, og han sa rett ut at han så på elevene og ble kåt av å ha gymtimer med dem. 

Æsj! Ja jeg ville varslet skolen! Skriv en epost der du ber om at saken blir behandlet uten at navnet ditt kommer frem pga frykt for trusler. At vedkommende, med navn og stilling og har sagt ----- og ---- (de tingene du skriver her) og at du finner det svært urovekkende at han jobber som lærer med elever i --- alder og oppfordrer til at skoleledelsen tar grep.

Anonymkode: 133cc...220

• Liker 1
Skrevet

Hvordan i alle dager kom du inn på et tema i en samtale som gjorde at en lærer sier slike ting til deg?!? 

Anonymkode: 270e0...857

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan i alle dager kom du inn på et tema i en samtale som gjorde at en lærer sier slike ting til deg?!? 

Anonymkode: 270e0...857

Det var han som tok initiativ til å snakke om det. En tidligere elev av ham var i baren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...