AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Et standard årsverk for en med 37,5 timers arbeidsuke og 5 ukers ferie er 1695 timer. I fjort hadde jeg en brutto inntekt på 250744,-. Min brutto timelønn på AAP er altså ≈ 148,- kroner, med en skatteprosent på 22 % vil det si omlag 115,- netto. Min månedsinntekt er altså nesten 16300,- netto. Hvert år søker jeg om skattebegrensning slik at jeg får tilbake nesten alt jeg har betalt av skatt, det betyr at jeg reelt sett har litt over 24200,- i netto årsinntekt. Hvorfor skal jeg ønske meg tilbake i jobb? Jeg har et lavt forbruk og klarer meg ganske greit. I tillegg er det så deilig å ikke jobbe, ikke måtte sove eter en timeplan, ikke måtte forholde seg til en sjef/kolleger/kunder/pårørende og andre ting som følger med de fleste jobber. Jeg vet inntekten min er svært lav, men så lenge jeg klarer meg er det helt greit å ikke tjene mer. Jeg har ingen utdannelse og vil måtte slite meg ut i et lavtlønnsyrke i 40 år til. Slite ut kroppen for luselønn og minstepensjon. Jeg skal gå på AAP i så mange år som det går. Er det noen som forstår meg? Anonymkode: 4a092...507
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Min inntekt tilsvarer hva jeg ville hatt om jeg tjente rundt 323000,- brutto og var i arbeid. Anonymkode: 4a092...507
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 10 minutes ago, AnonymBruker said: 24200,- i netto årsinntekt. Ramlet ut en 0 der, 242 000,- i netto årsinntekt. Anonymkode: 4a092...507
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Nei, jeg forstår ikke regnestykket ditt i det hele tatt. Jeg forstår ikke hvorfor du har såpass høy AAP, forstår ikke hvordan du kan få igjen skatten du skal skatte når ingen andre fritas for skatt på AAP eller ufør etc, og de fleste jobber noe på AAP. Så alt i alt tror jeg dette er bare oppspinn. Anonymkode: 546c5...1a6 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Nei, jeg forstår ikke regnestykket ditt i det hele tatt. Jeg forstår ikke hvorfor du har såpass høy AAP, forstår ikke hvordan du kan få igjen skatten du skal skatte når ingen andre fritas for skatt på AAP eller ufør etc, og de fleste jobber noe på AAP. Så alt i alt tror jeg dette er bare oppspinn. AAP-en min er beregnet ut ifra inntekt før jeg ble syk, den er jo ikke høy i det hele tatt. 250000,- er ikke mye penger. Skattebegrensning er da ikke noe påfunn, det er det mange som får. Rart at du velger å kalle dette tull, dette er jo reelle tall for fjoråret for min del Anonymkode: 4a092...507
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: og de fleste jobber noe på AAP Hæ?? Jeg kjenner ingen som jobber mens de mottar AAP, de (og jeg) er jo sykmeldte og går i behandling. Derfor AAP. Anonymkode: 4a092...507
Sofia123 Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 Nei, forstår deg ikke, at andre jobber er eneste grunnen til at du kan sitte på rompa di og kreve hjelp. Hvordan har du samvittighet til det? Se andre slite for at du som er frisk skal late deg? 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 Har du fått innvilget skattebegrensning? For når jeg leser om det virker det lite sannsynlig at du får det innvilget, spesielt om du er på første år av AAP. Om du får deg kjæreste er sjansen enda mindre. Hva bruker du dagene på, da? Anonymkode: 1ba74...3f7
filifjonka Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Hæ?? Jeg kjenner ingen som jobber mens de mottar AAP, de (og jeg) er jo sykmeldte og går i behandling. Derfor AAP. Anonymkode: 4a092...507 Jeg jobber 50 % i min gamle jobb på aap, er det ikke arbeidsutprøvning det er snakk om da? 2
Gjest making.a.mess Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Et standard årsverk for en med 37,5 timers arbeidsuke og 5 ukers ferie er 1695 timer. I fjort hadde jeg en brutto inntekt på 250744,-. Min brutto timelønn på AAP er altså ≈ 148,- kroner, med en skatteprosent på 22 % vil det si omlag 115,- netto. Min månedsinntekt er altså nesten 16300,- netto. Hvert år søker jeg om skattebegrensning slik at jeg får tilbake nesten alt jeg har betalt av skatt, det betyr at jeg reelt sett har litt over 24200,- i netto årsinntekt. Hvorfor skal jeg ønske meg tilbake i jobb? Jeg har et lavt forbruk og klarer meg ganske greit. I tillegg er det så deilig å ikke jobbe, ikke måtte sove eter en timeplan, ikke måtte forholde seg til en sjef/kolleger/kunder/pårørende og andre ting som følger med de fleste jobber. Jeg vet inntekten min er svært lav, men så lenge jeg klarer meg er det helt greit å ikke tjene mer. Jeg har ingen utdannelse og vil måtte slite meg ut i et lavtlønnsyrke i 40 år til. Slite ut kroppen for luselønn og minstepensjon. Jeg skal gå på AAP i så mange år som det går. Er det noen som forstår meg? Anonymkode: 4a092...507 Aap varer ikke evig. Og nav kan komme med plutselige avgjørelser om du er for lenge uten aktivitet. En venninde fikk brev i posten om at de hadde bestemt at hun skulle søke uføretrygd. Hun fikk 14 dager på å skrive søknaden. Ikke noe: vil du det, Eller andre sentrale spørsmål. Kun beskjed om at aap opphører om 14 dager. Dessuten er aktivitetene og utprøvingene noe drit. Så om du tror du kan seile avsted på å gå på aap uten å gjøre noe så tar du feil. Så er det slett ikke alle som kan leve på 16000 i mnd.
Gjest making.a.mess Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: AAP-en min er beregnet ut ifra inntekt før jeg ble syk, den er jo ikke høy i det hele tatt. 250000,- er ikke mye penger. Skattebegrensning er da ikke noe påfunn, det er det mange som får. Rart at du velger å kalle dette tull, dette er jo reelle tall for fjoråret for min del Anonymkode: 4a092...507 Det var merkelig. Jeg hadde 320000 før jeg ble syk. Har under 16000 i mnd på aap. Kanskje noen har regnet feil og du må betale tilbake?
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ?? Jeg kjenner ingen som jobber mens de mottar AAP, de (og jeg) er jo sykmeldte og går i behandling. Derfor AAP. Anonymkode: 4a092...507 Hele poenget med AAP er jo å få hjelp til å komme tilbake i arbeid. Noen får medisinsk behandling (med mål om å komme tilbake i arbeid), mens andre gjennomfører arbeidsprøving og arbeidsrettede tiltak. Jeg kjenner bøttevis av folk på AAP. Én av dem jobber aldri, resten prøver seg i jobb stadig vekk. Anonymkode: d368d...5cc 3
Gjest making.a.mess Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 Jeg skumleste skattebegrensningsreglene og kan ikke skjønne hvordan du kan ha rett på det. Du får for mye penger rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 8 minutes ago, Mrs.Purdey said: Jeg skumleste skattebegrensningsreglene og kan ikke skjønne hvordan du kan ha rett på det. Du får for mye penger rett og slett. Jeg mistenker at TS sitter og regner på hva hun tror hun hadde fått på AAP og er sur fordi hun må jobbe. De summene hun kommer med ser jeg ikke er realistiske. Hennes grunnsats for AAP er for høy og hun hadde ikke fått innvilget skattebegrensning. Anonymkode: 1ba74...3f7 6
Mona123 Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal jeg ønske meg tilbake i jobb? Anonymkode: 4a092...507 Fordi det er godt å ha en jobb? 4
Gjest Samira Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 Tull, ingen får skattebegrensning med så høy inntekt, det er langt over grensene. Virker mer som trolling og spekulering i inntekten til de som har det vanskelig nok fra før.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #17 Skrevet 3. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: AAP-en min er beregnet ut ifra inntekt før jeg ble syk, den er jo ikke høy i det hele tatt. 250000,- er ikke mye penger. Skattebegrensning er da ikke noe påfunn, det er det mange som får. Rart at du velger å kalle dette tull, dette er jo reelle tall for fjoråret for min del Anonymkode: 4a092...507 Jada. Klaaart det. Når du har tatt et bilde av skatteoppgjøret ditt og lagt det ut her (sladd bare navn og adr osv), så skal jeg tro deg. Men det bildet må vi nok vente veldig lenge på, tror du ikke? Anonymkode: bb248...a3a 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hæ?? Jeg kjenner ingen som jobber mens de mottar AAP, de (og jeg) er jo sykmeldte og går i behandling. Derfor AAP. Anonymkode: 4a092...507 Jeg jobber på AAP i 10 % stilling Anonymkode: 2e89e...c47
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 16 000.- i måneden på aap i netto etter så lav lønn? Da må vi få en bedre oversikt over hva slags tillegg osv. du får ihvertfall. En vanlig ung uføretrygdet får jo mindre enn det Anonymkode: 00cb8...c7b 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 Dette er et troll. Går man fra sykepenger til AAP så er dette 66% av inntekten. TSs beregning er for 100% inntekt før AAP Man får ikke skattebegrensing for den inntekten TS oppgir. Den er altfor høy. Anonymkode: 30251...c5f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå