AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Del Skrevet 2. september 2017 Klart, det kommer selvsagt an på personlighet, livssituasjon osv. Men sånn generelt: hva synes du er stor aldersforskjell i et forhold? Forskjell på om det er mannen eller kvinnen som er eldst? Er nå sammen med en mann som er 10 år eldre enn meg. Mange reagerer på det. Ikke nødvendigvis veldig negativt, men litt sånn "Oj! Er du sammen med en som er så mye eldre enn deg?!"- kommentarer. Jeg forstår det ikke. Vi er 35 og 45 år, og begge er ferdige med barn og har vært gjennom samlivsbrudd. Tror det måtte vært minst 20 år forskjell før jeg skulle oi'et meg over noe slikt i vår alder. 17 og 27 år blir noe helt annet, tenker jeg.... Anonymkode: 7fbed...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Del Skrevet 3. september 2017 Så lenge mannen er den eldste ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 4567f...490 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Del Skrevet 3. september 2017 Spiller ingen rolle hvem som er eldst, men alt over 10 år synes jeg er for stor aldersforskjell. Anonymkode: 87a10...4bb 4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 3. september 2017 #4 Del Skrevet 3. september 2017 "Han kunne vært faren din", evt moren da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Del Skrevet 3. september 2017 Så lenge begge er voksne ser jeg ikke store hindringer i aldersforskjell. Det som kan være en hindring, er spørsmålet om barn, og at den eldste i forholdet sannsynligvis vil dø en tid før den andre. Men det kan selvfølgelig skje at den som er yngst blir syk eller lignende, dette er vanskelig å si. Jeg mener at om man møter "the one" skal man aldri la aldersforskjell ødelegge et forhold. Anonymkode: 490d4...1c9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Del Skrevet 3. september 2017 Når man er godt voksne ser jeg ikke problemet. Men jeg var sammen med en på 32 da jeg var 20. Han hadde to barn og kunne si sikkert at han aldri ville ha flere barn. Det ville jeg. Så da ble det slutt da. Typisk problem med stor aldersforskjell når kvinnen er ung. Anonymkode: 2c8b9...97b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BerntHulken Skrevet 3. september 2017 #7 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg har nylig blitt betatt av ei på 20, så elleve år er ingen hindring for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 #8 Del Skrevet 3. september 2017 Aner ikke. Har vært med (i ytterkanten) med 10 år yngre og 15 år eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #9 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg syns 10 år er for mye. 5 år opp eller ned er stort sett komforsonen min, vil bli dement sammen med noen, ikke passe på en dement som gammel. Anonymkode: 2a9a3...972 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 3. september 2017 #10 Del Skrevet 3. september 2017 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Klart, det kommer selvsagt an på personlighet, livssituasjon osv. Men sånn generelt: hva synes du er stor aldersforskjell i et forhold? Forskjell på om det er mannen eller kvinnen som er eldst? Er nå sammen med en mann som er 10 år eldre enn meg. Mange reagerer på det. Ikke nødvendigvis veldig negativt, men litt sånn "Oj! Er du sammen med en som er så mye eldre enn deg?!"- kommentarer. Jeg forstår det ikke. Vi er 35 og 45 år, og begge er ferdige med barn og har vært gjennom samlivsbrudd. Tror det måtte vært minst 20 år forskjell før jeg skulle oi'et meg over noe slikt i vår alder. 17 og 27 år blir noe helt annet, tenker jeg.... Anonymkode: 7fbed...163 Jeg hadde ikke reagert på aldersforskjellen dere mellom i den alderen dere er i. Det var 10 år mellom mine foreldre også, no big deal. Dog, min far var "47 år" i årene på barneskole/sfo viss noen spurte. Synes alderen hans var direkte pinlig som barn, så takk gud for søsken som måtte dele den opplevelsen med meg. Men det var ekte kjærlighet mellom mine foreldre. Selv etter 30 år sammen kunne de få hverandre til å se ganske forelsket ut. Og det er vel alt som betyr noe - å finne sin andre halvdel. Kjærligheten tar liksom ikke hensyn til alderen. Endret 3. september 2017 av Mass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #11 Del Skrevet 3. september 2017 Synes 10 år er mye. 5 opp og ned synes jeg er greit. Anonymkode: 7a077...275 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Del Skrevet 3. september 2017 Jeg ville aldri ha vært sammen med en 10 år eldre mann. Men 10 år yngre fungerer fint. Tiltrekkes ikke aldrende menn. Anonymkode: 3a911...db3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 3. september 2017 #13 Del Skrevet 3. september 2017 Formelen er jo den eldstes alder delt på 2, pluss 7. Så for deg som har type på snart 46 blir regnestykket: 46/2=23, 23+7= 30 er hans minimumsalder. Godt innafor! (Ja, jeg veit at det bare er en teit uvitenskapelig formel noen har funnet på, men jeg liker den ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elseby13 Skrevet 3. september 2017 #14 Del Skrevet 3. september 2017 1 time siden, Nicathv skrev: Formelen er jo den eldstes alder delt på 2, pluss 7. Så for deg som har type på snart 46 blir regnestykket: 46/2=23, 23+7= 30 er hans minimumsalder. Godt innafor! (Ja, jeg veit at det bare er en teit uvitenskapelig formel noen har funnet på, men jeg liker den ) 30 er hans minimumsalder? Men da blir han jo 5 år yngre enn ts?? Skjønner ingenting jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 3. september 2017 #15 Del Skrevet 3. september 2017 1 time siden, Elseby13 skrev: 30 er hans minimumsalder? Men da blir han jo 5 år yngre enn ts?? Skjønner ingenting jeg. I følge formelen så blir 30 minimumsalderen for å være partneren til en 46-åring. Altså, en 46-åring "skal" ikke være sammen med noen under 30. I følge denne litt useriøse formelen Litt rotete forklart, håper du forstår nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #16 Del Skrevet 3. september 2017 Min kjæreste er 14 år eldre enn meg(28&42). Trodde aldri jeg kunne falle for en som var så mye eldre men plutselig skjedde det og alderen spiller ingen rolle hos oss. Anonymkode: 625a0...610 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Balder- Skrevet 3. september 2017 #17 Del Skrevet 3. september 2017 15 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge mannen er den eldste ser jeg ikke problemet. Anonymkode: 4567f...490 Samme her.Så lenge mannen er den eldste! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #18 Del Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, -Balder- skrev: Samme her.Så lenge mannen er den eldste! Hvorfor det? Anonymkode: 87a10...4bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caskerette Skrevet 3. september 2017 #19 Del Skrevet 3. september 2017 Seriøst? Får du oj-kommentarer? Tror ikke jeg hadde reagert, registrert engang, en aldersforskjell på 10 år. Søsteren min er gift med en som er 19 år eldre, det synes jeg er litt mye. Men de har vært gift i haugevis av år. Er gift med en som er 11 år yngre selv, vi har aldri fått noen kommentar på det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #20 Del Skrevet 3. september 2017 26 minutter siden, -Balder- skrev: Samme her.Så lenge mannen er den eldste! Haha, nei. Det er like ekkelt med menn som går etter mye yngre som kvinner som går etter mye yngre selv om menn nekter å innse det. Anonymkode: 2a9a3...972 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå