Gå til innhold

Bursdag, invitere alle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert mobbing av 4. klassing.

Anonymkode: 80999...b48

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde mitt barn blitt mobbet på skolen, hadde jeg ikke invitert mobberne i bursdagen hans. 

Hadde invitert vennene. Uansett kjønn og klasse/klassetrinn. Og bare levert invitasjoner utenom skoletid, så kan ikke skolen blande seg inn. 

Ikke alle barn har venner kun av egent kjønn, eller i egen klasse/trinn. 

Anonymkode: 4ed1e...df5

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde mitt barn blitt mobbet på skolen, hadde jeg ikke invitert mobberne i bursdagen hans. 

Hadde invitert vennene. Uansett kjønn og klasse/klassetrinn. Og bare levert invitasjoner utenom skoletid, så kan ikke skolen blande seg inn. 

Ikke alle barn har venner kun av egent kjønn, eller i egen klasse/trinn. 

Anonymkode: 4ed1e...df5

Det er min mening å, men jeg har vært med på en diskusjon i en facebook gruppe med en kvinne som gravid som mente det var feil.

Hun skrev at hun skulle ta med barnet på bursdagen om så måtte sitte på hendene på ungen så skulle gjøre det, for at ungen hennes skulle lære å ikke å mobbe,

min mening er at

1 gang i året burde mobbeofre for slippe å se mobber(ne) sine.

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inspirert mobbing av 4. klassing.

Jeg tenker at mobbere ofte ikke skal inviteres i bursdager. Det blir som en konsekvens for mobberens oppførsel.Samtidig så tenker jeg at det ofte er noe som har skjedd hjemme, som gjør at barnet mobber og ikke har det bra med seg selv/hjemme. Så jeg er litt delt der.. Egentlig en vanskelig situasjon/avgjørelse. Man skal inkludere alle. Synes ikke noe om at man skal utestenge andre. Det er ikke greit.

Det er noe som heter Karma. Det du sender, det får du. Jeg hadde invitert mobberen, men hadde krevd at foreldrene måtte være tilstede, og jeg hadde passet ekstra godt på. Samtidig hadde jeg lært mitt barn at noen barn som mobber, ofte ikke har det bra hjemme osv. Det er mange ulike grunner til det. Være snill, inkludere alle i bursdagen og spørre om mobberen vil være med å leke osv :) Snillhet er ofte det som skal til for at mobberen etterhvert slutter. Ingen vil leke/være med en som mobber, og det tror jeg er bra for mobberen å høre. Det kommer jo ann på hvilken grad mobbingen skjer på/hva de mobber om osv.. Er det veldig alvorlig, så inviteres ikke mobberen..

Skrevet

Jeg hadde invitert, men passet veldig godt på.

Anonymkode: 314f0...971

Skrevet

Jeg hadde også invitert, men med klare forhåndsregler. Om du ikke inviterer blir jo barnet ditt mobberen, fordi han inviterer alle utenatt mobberen som blir utestengt. Som de ovenfor sier, er det alltid en grunn for at folk mobber. Vet du noe om hvordan denne gutten har det hjemme? Har du møtt foreldrene? Vet de at gutten mobber?

Anonymkode: b7e40...305

• Liker 2
Skrevet

Altså... en unge som mobber slutter ikke å mobbe fordi han ikke får komme i selskap!  Inkludering og oppfølging fra de voksne er utrolig viktig!  Jeg ville bedt alle og passet godt på og eventuelt bedt om hjelp fra andre foreldre.  

Anonymkode: cb41f...b5e

Skrevet

Vi inviterte også mobberen, ofte hjelper det

Anonymkode: f79b6...2e3

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

sofie777, mod

Skrevet

Man inviterer alle, eller alle av samme kjønn. Ett av mine barn har blitt mobbet og mobberen ble alltid invitert i bursdager og barnet mitt gikk i mobberens bursdager (han ønsket det selv). Man slutter ikke å mobbe fordi man ikke blir invitert og om man har det vondt med seg selv blir det i allefall ikke bedre av å bli ekskludert. Mobbingen er forøvrig forlengst over og de to er venner. Jeg er 100% sikker på at det å fortsatt inkludere gutten på tross av mobbing og jobbe for et godt forhold mellom dem (og selvsagt at skolen har fulgt opp dette veldig bra) er årsaken til at det nå går så fint. 

Anonymkode: b2e57...b0d

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke invitert mobbere, når man i tillegg inviterer etter skoletiden så syns jeg ikke det er noe problem å droppe mobbere.

• Liker 2
Skrevet

Ville bedt alle, men tatt forhåndsregler. Ville bedt en voksen jeg stolte på, å være med som ekstra voksen og være "på" mobberen (e) 

Anonymkode: 8c6e5...848

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...