WubWub Skrevet 5. september 2017 #21 Skrevet 5. september 2017 Nei. Dødsstraff for mobbing ville medført at flere hundretusen ungdommer og unge mennesker måtte henrettes. Ikke bare er dette uetisk men det ville også ført til store internasjonale reaksjoner og sanksjoner - en skal ikke se bort i fra at vi hadde fått besøk av en armada med krigsskip og elitestyrker fra Tyskland, England og USA som hadde et formål for øyet ; å fjerne regimet som drepte ungdommer i hopetall. Norge skal ikke gå i bresjen for å være det landet som henretter flest mennesker i verden. Hele nasjonen ville blitt ødelagt av lidelse om vi innførte denne praksisen - de fleste foreldre ville tatt med ungdommen sin å emigrert til et tryggere land og bo i. Internasjonalt ville alle land vi har handelsavtaler med sanksjonert oss og vi ville mistet hele inntektsgrunnlaget vårt, det hadde ikke vært penger til politi, helsevesen eller annet infrastruktur. Det er helt til NATO hadde rykket inn for og fjerne regjeringen som var ansvarlig for ødeleggelsen av landet. Nei, dette er ikke praktisk gjennomførbart og godt er det. Dødsstraff er en uting. 2
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #22 Skrevet 5. september 2017 Dummeste jeg har lest Anonymkode: 35091...5e2 2
Gjest C.Tramell Skrevet 5. september 2017 #23 Skrevet 5. september 2017 Da må vi ta livet av mange mobbeofre også, for det er dessverre en god del unger og ungdommer som selv har opplevd mobbing som ender opp som mobbere for å unngå å bli den det går ut over igjen. Det er flere enn mange tror som selv har fått gjennomgå. Greier du å mobilisere mer empati for dem, eller er en mobber bare en mobber uansett?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2017 #24 Skrevet 5. september 2017 3 minutter siden, C.Tramell skrev: Da må vi ta livet av mange mobbeofre også, for det er dessverre en god del unger og ungdommer som selv har opplevd mobbing som ender opp som mobbere for å unngå å bli den det går ut over igjen. Det er flere enn mange tror som selv har fått gjennomgå. Greier du å mobilisere mer empati for dem, eller er en mobber bare en mobber uansett? Man kan ikke la andre gjennomgå i voksen alder, fordi man ble mobbet selv. Det er en særdeles dårlig unnskyldning syntes jeg. Ja, jeg kan ha empati med de som ble mobbet og fikk atferdsproblemer, men når de selv går på angrep på andre, enten fysisk, psykisk eller begge deler, så blir de selv en aggressor og kan behandles deretter. For mitt vedkommende kan det bety at jeg om nødvendig blir drapsmann i selvforsvar. Jeg skal under ingen omstendigheter blir mobbet selv igjen. Det er ikke uten grunn at jeg for tiden trener hardt på ganske stygge kampsportteknikker. I will respond in kind. Anonymkode: 354e9...36a
AnonymBruker Skrevet 15. september 2021 #25 Skrevet 15. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2017 den 0.43): Mobbing er svært arvelig og som oftest utført av sosiopat-spirer. Ofte blir det argumentert med at barna ikke vet hva de gjør, men fakta er at de forstår forskjellen på rett og galt, men ikke bryr seg. I naturtilstanden ville mange mobbere gått fra dette livet i døden, fordi offeret ville drept mobberen en mørk natt. Loven gjør dette umulig. Ved at staten derimot gir mobberne dødsstraff, kan man kutte av genene som fører til mobbing. Etter noen generasjoner kunne vi blitt fri fra mobberne, som igjen gjør livene til alle barn og voksne bedre. Hadde det vært nyttig og godt med dødsstraff for mobbing? Anonymkode: f0df4...3fe Kan du komme med fagfellevurderte kilder på at mobbing er genetisk betinget? Anonymkode: a8195...224 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #26 Skrevet 16. september 2021 Det kan være mange forskjellige grunner til at noen mobber. Traumer, for eksempel. Som ikke har noe med gener å gjøre. Forskning har også i det siste funnet ut at i mange tilfeller er ikke mobbing noe som kun kommer fra et individ, men det har med gruppedynamikk å gjøre. Hvert tilfelle er uansett unikt, det er ikke likt for hvert tilfelle. Som noen nevner, kan det også ha med samfunnet å gjøre. Vi aksepterer mye dritt som blir ført over til barna. Og i noen tilfeller, fks i skoleklasser, kan det bli mobbing fordi det er uklare grenser og regler, ting blir ikke fulgt opp ordentlig, fordi det fks er mye utskifting av lærere. Ligger forholdene til rette for det, så er det lett å mobbe. Svaret er at barn må lære seg sosial kompetanse, og det må være stor grad av tilsyn og kontroll fra de voksne rundt. Anonymkode: 63637...ef3
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #27 Skrevet 16. september 2021 Dessverre er det også slik at mobberne blir noen usmakelige krek når de vokser opp også. Kunne like gjerne fått dem av denne planeten først som sist. Ja til tilintetgjørelse av mobbere!!! Anonymkode: def1c...c85 2
Tuppeluri Skrevet 16. september 2021 #28 Skrevet 16. september 2021 Jeg ble mobbet i alle år på skole. Også under lærlingtiden, og i flere av jobbene jeg har vært i. Alle disse menneskene som har mobbet meg opp igjennom tiden er forskjellige mennesker, som har gått til det bedre, mens noen har gått til det værre. Jeg er venn med flere av disse på facebook og følger med på livet demmes. Kjenner ikke til hvordan de alle er i dag, men de som mobbet meg på det groveste har faktisk vist seg å blitt gode mennesker i dag. Hvorfor? Det vet jeg ikke, men vet ihvertfall at dødsstraff for mobbere blir litt vel hardt. De bør få hjelp med tankegangen sin allerede på barneskolen, og det er derfor det er viktig at lærere også ser dette tidlig. 2
Hr. Aktiv Skrevet 16. september 2021 #29 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2017 den 0.43): Mobbing er svært arvelig og som oftest utført av sosiopat-spirer. Ofte blir det argumentert med at barna ikke vet hva de gjør, men fakta er at de forstår forskjellen på rett og galt, men ikke bryr seg. I naturtilstanden ville mange mobbere gått fra dette livet i døden, fordi offeret ville drept mobberen en mørk natt. Loven gjør dette umulig. Ved at staten derimot gir mobberne dødsstraff, kan man kutte av genene som fører til mobbing. Etter noen generasjoner kunne vi blitt fri fra mobberne, som igjen gjør livene til alle barn og voksne bedre. Hadde det vært nyttig og godt med dødsstraff for mobbing? Anonymkode: f0df4...3fe Du bør ta med foreldrene også. Mange foreldre til mobbere vil ikke ta inn overseg at barna deres har og er et problem. 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #30 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dessverre er det også slik at mobberne blir noen usmakelige krek når de vokser opp også. Kunne like gjerne fått dem av denne planeten først som sist. Ja til tilintetgjørelse av mobbere!!! Anonymkode: def1c...c85 Jepp. Avskum som slipper unna med alt dritt og lever et godt liv. Veldig mange kjendiser og finansmenn har vært mobbere. Ofrene blir ofte uføretrygdet og rusmisbrukere som dør tidlig. Anonymkode: 8167d...6c7 2
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #31 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2017 den 0.43): Mobbing er svært arvelig og som oftest utført av sosiopat-spirer. Ofte blir det argumentert med at barna ikke vet hva de gjør, men fakta er at de forstår forskjellen på rett og galt, men ikke bryr seg. I naturtilstanden ville mange mobbere gått fra dette livet i døden, fordi offeret ville drept mobberen en mørk natt. Loven gjør dette umulig. Ved at staten derimot gir mobberne dødsstraff, kan man kutte av genene som fører til mobbing. Etter noen generasjoner kunne vi blitt fri fra mobberne, som igjen gjør livene til alle barn og voksne bedre. Hadde det vært nyttig og godt med dødsstraff for mobbing? Anonymkode: f0df4...3fe Hehe, en interessant tanke da, det må jeg si. Nå syns jeg uansett dødsstraff er uaktuelt hos oss i 2021, og jeg tviler på at mobbing er genetisk, mer arvet gjennom miljø. Men samtidig synes jeg mobbere har det alt for lett og får for mye sympati. Men mobbing blir vi aldri kvitt. I det vi sluttet å sverde hverandre måtte vi gå over til annet type angrep. Fred mellom mennesker blir det aldri. Barna er ganske uskyldige og veldig åpne og inkluderende fra starten av, så ødelegges de fullstendig av oss voksne. De vil bli som oss, så vær så god, de blir som oss. Og vi mobber jo over en lav sko, både uttalt og uutalt. På alle mulige måter. Og dermed lite sjans til å gjøre noe med det. Ingen vokse syns det er noe feil med egen kultur? Og de færreste kan se noe feil med seg selv. Dermed...umulig å endre. Men dødsstraff ja. Kan bare tenke meg den blir artig å håndheve. Hvordan definerer man mobbing da? Plutselig et ekstra interessant spørsmål hva som skal til før man får sprøyta. Ser for meg at noen hadde klart å enes om det når det gjelder drap av barn... 😛 Galskap. Samtidig litt enig i at konsekvensene for å virkelig ødelegge andre menneskers liv er rimelig fraværende p.t. Litt sure lærere og foreldre, og det beste som skjer deg er at ungen du mislikte får bytte skole, wow, kjenn på den du. De lykkes med å drive de ut også vettu. Ganske sykt hvordan dette håndteres. Det er nær sagt en belønning for godt utført arbeid? Anonymkode: d96bc...8f6
AnonymBruker Skrevet 16. september 2021 #32 Skrevet 16. september 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Kan du komme med fagfellevurderte kilder på at mobbing er genetisk betinget? Anonymkode: a8195...224 Tråden har akkurat feiret sitt fjerde år uten nytt innlegg… Anonymkode: 17f18...a61
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #33 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tråden har akkurat feiret sitt fjerde år uten nytt innlegg… Anonymkode: 17f18...a61 Så du mener at mobbing ikke er et tema i vår tid? Anonymkode: a8195...224
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #34 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2017 den 0.43): Mobbing er svært arvelig og som oftest utført av sosiopat-spirer. Ofte blir det argumentert med at barna ikke vet hva de gjør, men fakta er at de forstår forskjellen på rett og galt, men ikke bryr seg. I naturtilstanden ville mange mobbere gått fra dette livet i døden, fordi offeret ville drept mobberen en mørk natt. Loven gjør dette umulig. Ved at staten derimot gir mobberne dødsstraff, kan man kutte av genene som fører til mobbing. Etter noen generasjoner kunne vi blitt fri fra mobberne, som igjen gjør livene til alle barn og voksne bedre. Hadde det vært nyttig og godt med dødsstraff for mobbing? Anonymkode: f0df4...3fe Ja, og siden det er arvelig bør vi ta livet av søsken og foreldre også! (/sarkasme) Anonymkode: 61cdb...073
AnonymBruker Skrevet 17. september 2021 #35 Skrevet 17. september 2021 Mari Y skrev (På 5.9.2017 den 16.29): For ikke å snakke om hvordan politikere og folk omtaler innvandrere, funksjonshemmede, homofile, kvinner, osv. Og til og med naboer som sladrer om hverandre. Overhodet ikke bra stil. Bare hvordan enkelte holder på her inne er ganske tragisk. Tror folk glemmer at barn ser på hva en gjør, først og fremst. Ta med hvordan folk er mot de som sier nei til korona vaksine! Anonymkode: b821c...bba
Bacteria Skrevet 17. september 2021 #36 Skrevet 17. september 2021 AnonymBruker skrev (På 16.9.2021 den 1.41): Kan du komme med fagfellevurderte kilder på at mobbing er genetisk betinget? Anonymkode: a8195...224 Har ikke artikkelen for hånden nå, ikke har jeg master heller men har blitt mobba stygt i barneårene. Det var hvertfall en evolusjonsbiolog som mente at mobbeatferd kan ha en evolusjonsmessig fordel. At det egentlige målet er å hindre offeret i å formere seg. Det kan forklare hvorfor en del mobbere er både lite pene og ganske… dumme. Mens ofrene ofte har mer å fare med. Dødsstraff er selvfølgelig absurd å komme trekkende med. 2
HanneBenny Skrevet 22. september 2021 #37 Skrevet 22. september 2021 Jeg skal tilstå at jeg har fantasert om å gi mine gamle mobbere nakkeskudd en etter en, men det blir i drøyeste laget å skulle gå så langt. Jeg ønsker mine mobbere et forferdelig liv med masse dritt, men ikke døden. 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #38 Skrevet 22. september 2021 HanneBenny skrev (1 time siden): Jeg skal tilstå at jeg har fantasert om å gi mine gamle mobbere nakkeskudd en etter en, men det blir i drøyeste laget å skulle gå så langt. Jeg ønsker mine mobbere et forferdelig liv med masse dritt, men ikke døden. Nei, det blir for enkelt. Anonymkode: b821c...bba
AnonymBruker Skrevet 22. september 2021 #39 Skrevet 22. september 2021 AnonymBruker skrev (På 3.9.2017 den 0.43): Mobbing er svært arvelig og som oftest utført av sosiopat-spirer. Ofte blir det argumentert med at barna ikke vet hva de gjør, men fakta er at de forstår forskjellen på rett og galt, men ikke bryr seg. I naturtilstanden ville mange mobbere gått fra dette livet i døden, fordi offeret ville drept mobberen en mørk natt. Loven gjør dette umulig. Ved at staten derimot gir mobberne dødsstraff, kan man kutte av genene som fører til mobbing. Etter noen generasjoner kunne vi blitt fri fra mobberne, som igjen gjør livene til alle barn og voksne bedre. Hadde det vært nyttig og godt med dødsstraff for mobbing? Anonymkode: f0df4...3fe Største pisspratet jeg noen gang har lest Anonymkode: e358f...bff
AnonymBruker Skrevet 23. september 2021 #40 Skrevet 23. september 2021 Det er ofte de som mobber andre, som gjør det for å føle seg bedre selv. De som mobber har det ofte ikke bra og kan ha det enten problematisk på hjemmebane eller tidligere i livet problematisk. Å gi dødsstraff for noe som er traumatisk , bør det og gi dødstraff til de som utfører vold, overgrep og omsorgssvikt. Har ikke et barn fått tilstrekkelig omsorg fra foreldrene, fører det ofte til at de mobber for å få den omsorgen som dem trenger. Anonymkode: 714cd...26c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå