Gå til innhold

Dødsstraff for mobbing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mobbing er svært arvelig og som oftest utført av sosiopat-spirer. Ofte blir det argumentert med at barna ikke vet hva de gjør, men fakta er at de forstår forskjellen på rett og galt, men ikke bryr seg. 

I naturtilstanden ville mange mobbere gått fra dette livet i døden, fordi offeret ville drept mobberen en mørk natt. Loven gjør dette umulig. Ved at staten derimot gir mobberne dødsstraff, kan man kutte av genene som fører til mobbing. Etter noen generasjoner kunne vi blitt fri fra mobberne, som igjen gjør livene til alle barn og voksne bedre. 

Hadde det vært nyttig og godt med dødsstraff for mobbing?

Anonymkode: f0df4...3fe

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke mobbing nødvendigvis er arvelig/lært opp av foreldre. Sinnsykt å gi dødsstraff til mobbere uansett. Støtter ikke mobbing men de som mobber har det som regel ikke godt med seg selv, og trenger derfor å hevde seg over andre. 

Hvis du virkelig har en mastergrad i noe fornuftig så tror jeg ikke du hadde ytret en av de mest tilbakestående løsningene på mobbing som jeg har hørt. 

Anonymkode: 44fa5...a22

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke mobbing nødvendigvis er arvelig/lært opp av foreldre. Sinnsykt å gi dødsstraff til mobbere uansett. Støtter ikke mobbing men de som mobber har det som regel ikke godt med seg selv, og trenger derfor å hevde seg over andre. 

Hvis du virkelig har en mastergrad i noe fornuftig så tror jeg ikke du hadde ytret en av de mest tilbakestående løsningene på mobbing som jeg har hørt. 

Anonymkode: 44fa5...a22

Det funket i alle fall for å gjøre nordmenn til et fredlig folk. Uten dødsstraffen danske innførte, ville vi sannsynligvis vært ganske ille her i Norge.

Skrevet

Og hvor går grensen for mobbing? Noen kan mene st folk mobber selv om de ikke mobber. Men har blitt så mobbet st de føler hver minste lille ting er mobbing. Og mobbere kan forandre seg, noen gjør det ikke. Og som noen skriver over, mobbere har det gjerne ikke godt selv. 

Hva som oppfattes som mobbing kommer også an på individet.

Anonymkode: a22d2...0a9

• Liker 1
Skrevet

Jeg har litt sansen for "øye for øye"-tankegang i forhold til rasshøl. Men å ta livet av en person for mobbing, er en uhensiktsmessig streng avstraffelse og verre en det vedkommende har gjort. 

Anonymkode: ba526...961

• Liker 2
Skrevet

En som har mastergrad legger ofte ved pålitelige kilder til sine påstander. Dessuten synes jeg ikke at en mobber passer under sosiopatbeskrivelsen. Psykopat og sosiopater har en lidelse, dyssosial personlighetsforstyrrelse, Skal alle disse tas livet av? Flere kjente og KJÆRE personer var psykopater, Isac Newton var det. Det virker som om masteren kommet deg litt til kort her. Vanlige mennesker uten en form for diagnose kan mobbe. Det er forde mennesker er rasshøl. Det er en form for mobbing å svartmale noen med en spesiell form for diagnose. Skal vi begynne med å avlive deg da ts?

Anonymkode: 01f8a...538

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor går grensen for mobbing? Noen kan mene st folk mobber selv om de ikke mobber. Men har blitt så mobbet st de føler hver minste lille ting er mobbing. Og mobbere kan forandre seg, noen gjør det ikke. Og som noen skriver over, mobbere har det gjerne ikke godt selv. 

Hva som oppfattes som mobbing kommer også an på individet.

Anonymkode: a22d2...0a9

Det burde selvsagt gjelde for ille mobbing, som skjer etter de kommer på ungdomsskolen eller noe. Nedverdring over lang tid. 

Skrevet

Dødsstraff er å dra det litt langt kanskje, men de bør straffes. Gjerne erstatingsskrav som svir i flere år eller fengsel der mobberen har terrorisert offeret til døden eller varig sykdom. Voksne som er klar over hva som skjer og som ikke griper inn bør også få straff. De er medskyldige når de ikke gjør noe for å stoppe det. Ansatte i skolen som mobber bør miste jobben.

Anonymkode: 2743a...319

• Liker 2
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mobbing er svært arvelig og som oftest utført av sosiopat-spirer. Ofte blir det argumentert med at barna ikke vet hva de gjør, men fakta er at de forstår forskjellen på rett og galt, men ikke bryr seg. 

I naturtilstanden ville mange mobbere gått fra dette livet i døden, fordi offeret ville drept mobberen en mørk natt. Loven gjør dette umulig. Ved at staten derimot gir mobberne dødsstraff, kan man kutte av genene som fører til mobbing. Etter noen generasjoner kunne vi blitt fri fra mobberne, som igjen gjør livene til alle barn og voksne bedre. 

Hadde det vært nyttig og godt med dødsstraff for mobbing?

Mobbere skapes også av samfunnet. Drep samfunnet? 

Skrevet

Ble du mobbet, TS?

Anonymkode: 9cd41...26c

• Liker 3
Skrevet

Syns ikke det er rart man har sånne tanker, jeg. Dere som gjør narr av TS, er dere klar over hvordan mobbing kan ødelegge folk? Selv ble jeg mobbet heftig på barne/ungdomsskolen. Jeg håper at de som gjorde det får kreft eller blir utsatt for gruppevoldtekt. Vet at det er stygt å si, men jeg har slitt i over 20 år pga dette. Har gått til psykolog men det hjelper ikke på mitt hat. I dag så jeg en av mine tidligere mobbere i et avisinnlegg om antimobbing.. det var jo litt ironisk med tanke på hvilken møkkakjerring hun var for 20 år siden. 

Irriterer meg også at mine mobbere har fått barn og familie mens jeg er dømt til et liv i ensomhet. De fortjener ikke det. Det gjelder alle mobbere, de fortjener et dårlig liv med mye lidelse. 

Anonymkode: f6cd6...d16

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det er rart man har sånne tanker, jeg. Dere som gjør narr av TS, er dere klar over hvordan mobbing kan ødelegge folk? Selv ble jeg mobbet heftig på barne/ungdomsskolen. Jeg håper at de som gjorde det får kreft eller blir utsatt for gruppevoldtekt. Vet at det er stygt å si, men jeg har slitt i over 20 år pga dette. Har gått til psykolog men det hjelper ikke på mitt hat. I dag så jeg en av mine tidligere mobbere i et avisinnlegg om antimobbing.. det var jo litt ironisk med tanke på hvilken møkkakjerring hun var for 20 år siden. 

Irriterer meg også at mine mobbere har fått barn og familie mens jeg er dømt til et liv i ensomhet. De fortjener ikke det. Det gjelder alle mobbere, de fortjener et dårlig liv med mye lidelse. 

Kanskje de angrer? Kanskje "det ironiske" antimobbinginnlegget var et slags forsøk på å gjøre opp for alt det fæle de vet de har utsatt bla.a deg for? 

Ingen fortjener lidelse, dersom de angrer. Alle fortjener tilgivelse, dersom de angrer. Tilgivelse betyr ikke at det de gjorde var rett, eller at du synes det var bra, det betyr at du kan gå videre i livet.

Endret av Simbyxor
Skrevet
2 minutter siden, Simbyxor skrev:

Kanskje de angrer? Kanskje "det ironiske" antimobbinginnlegget var et slags forsøk på å gjøre opp for alt det fæle de vet de har utsatt bla.a deg for? 

Ingen fortjener lidelse, dersom de angrer. Alle fortjener tilgivelse, dersom de angrer. Tilgivelse betyr ikke at det de gjorde var rett, eller at du synes det var bra, det betyr at du kan gå videre i livet.

Det hjelper jo ikke meg personlig når livet mitt er helt grusomt pga det HUN og alle mobberne har gjort. Jeg er livredd norske menn pga all mishandlingen fra ungdomsskolen. Litt problematisk når jeg møter nordmenn, jeg får angstanfall, besvimer og får ikke puste. Psykologen sier jeg har alvorlig PTSD. Bor derfor i utlandet, men er jo nordmenn overalt :(

Burde uansett blir hardere straffer mot mobbing. Og må være noe seriøst ille med kulturen i Norge som gjør at det er så mye mobbing. Har ikke fått en eneste stygg kommentar i landet jeg bor nå, ingen har bedt meg ta selvmord sånn som nordmenn elsker å si til meg. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper jo ikke meg personlig når livet mitt er helt grusomt pga det HUN og alle mobberne har gjort. Jeg er livredd norske menn pga all mishandlingen fra ungdomsskolen. Litt problematisk når jeg møter nordmenn, jeg får angstanfall, besvimer og får ikke puste. Psykologen sier jeg har alvorlig PTSD. Bor derfor i utlandet, men er jo nordmenn overalt :(

Burde uansett blir hardere straffer mot mobbing. Og må være noe seriøst ille med kulturen i Norge som gjør at det er så mye mobbing. Har ikke fått en eneste stygg kommentar i landet jeg bor nå, ingen har bedt meg ta selvmord sånn som nordmenn elsker å si til meg. 

Ja, jeg skjønner at det er tøft! Men tilgivelse hjelper deg, men det er ikke noe du kan tvinge frem. Noen ganger hjelper man seg best der og da om man forsøker å ikke tenke på det. 

Nei, jeg vet ikke jeg, om det er noe ekstraordinært med kulturen i Norge. Man har jo mye stygt i andre kulturer også, f.eks kvinneundertrykkelse, kastesystem, rasisme, ja... mye fælt hvis man først leiter.

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, brukerdebatt og svar til dette.

Kragebein, mod

Skrevet
På 3.9.2017 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Faktisk så hjelper det verken deg eller henne at du er bitter i så lang tid etterpå. Jeg skjønner at det er vanskelig, men du vil bare ødelegge for deg selv. Husk at det er kun du som kan gjøre noe med at du føler deg sint og bitter, til syvende og sist. Ikke psykologen, men deg selv. 

• Liker 3
Skrevet
På 3.9.2017 den 21.56, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært mobbet av både utledninger og nordmenn. Har også ikke blitt mobbet av både utledninger og nordmenn. Faktisk var en av de verste en pakistaner,men en annen var også etnisk norsk, så jeg tror dette dreier seg mer om holdninger eller dårlig oppdragelse hjemmefra, uavhengig av hvilket land du kommer fra. 

Skrevet
På 3.9.2017 den 21.49, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som gjør narr av TS egentlig? Jeg tror folk bare er enig i at dødsstraff ikke funker, men ja, det burde være strengere konsekvenser for mobbing. Selvfølgelig skal man plukke opp barn og unge som har det tøft i hjemmet, uansett om de mobber eller ikke, men mobbeofferet har like mye krav på beskyttelse. Heldigvis har vi i dag facebook og sosiale medier som gjør at vi kan kommunisere med hverandre om hvordan man kan gjøre skolen til et tryggere sted. Dessverre skjer mobbing også blant de voksne, så man burde også ha mer fokus på mobbing i voksenlivet. Bare se på hvordan folk skriver på sosiale medier. Godt voksne mennesker. Og jeg lurer på om de voksne lærer barna sine å mobbe, nettopp pga hvordan de snakker til andre mennesker 

Gjest NotNaomi
Skrevet

Selvfølgelig skal det ikke være dødsstraff! Var et litt sånn på kanten sykt innlegg med snakk om utryddelse osv. Ikke helt godt det der Ts.

Ellers veeldig enig med Mari Y. Voksne er helt elendige forbilder! Selv de som skal styre landet klarer ikke unngå personangrep og kritikk av hverandre Isteden for ha integritet nok til å holde seg til sine saker. Tragisk. Hele samfunnet er gjennomsyret av mobbing. Mot uføre. Mot unge mødre.Mot de tykke og mot de tynne. 

Og så skal vi liksom lære barn å ikke mobbe? Hm. Vet et uttrykk som heter: Gjør som jeg sier,og ikke som jeg gjør. Ord uten handling betyr nada.

Skrevet
11 timer siden, NotNaomi skrev:

Selvfølgelig skal det ikke være dødsstraff! Var et litt sånn på kanten sykt innlegg med snakk om utryddelse osv. Ikke helt godt det der Ts.

Ellers veeldig enig med Mari Y. Voksne er helt elendige forbilder! Selv de som skal styre landet klarer ikke unngå personangrep og kritikk av hverandre Isteden for ha integritet nok til å holde seg til sine saker. Tragisk. Hele samfunnet er gjennomsyret av mobbing. Mot uføre. Mot unge mødre.Mot de tykke og mot de tynne. 

Og så skal vi liksom lære barn å ikke mobbe? Hm. Vet et uttrykk som heter: Gjør som jeg sier,og ikke som jeg gjør. Ord uten handling betyr nada.

For ikke å snakke om hvordan politikere og folk omtaler innvandrere, funksjonshemmede, homofile, kvinner, osv. Og til og med naboer som sladrer om hverandre. Overhodet ikke bra stil. Bare hvordan enkelte holder på her inne er ganske tragisk. Tror folk glemmer at barn ser på hva en gjør, først og fremst. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...