AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Jeg har teppegulv på soverommet, og jeg har blitt helt "hysterisk" med å støvsuge. Egentlig har jeg satt en "regel" på å støvsuge to ganger i uka, men jeg tenker på alt støvet som kanskje legger seg i det (støvallergi) så det blir gjerne en gang om dagen. Er to ganger optimalt, eller burde man støvsuge like ofte som jeg gjør? Jeg er egentlig veldig lei av å støvsuge, vi har også to esker under senga så å dra fram de for å støvsuge er jo også litt tiltak. Hvor ofte støvsuger dere? Anonymkode: 0ec09...a47
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #2 Skrevet 4. september 2017 Og ikke minst hvor ofte støvtørker dere i f.eks hyller o.l Anonymkode: 0ec09...a47
Aloy Skrevet 5. september 2017 #3 Skrevet 5. september 2017 Meg og samboeren prøver å holde oss etter denne listen: - vaske badet 2 ganger i uken - støvsuge 2 ganger i uken - tørke støv en gang i uken - vaske bord og benkeplater hver dag - vaske dusjen 2 ganger i måneden
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #4 Skrevet 6. september 2017 12 hours ago, Aloy said: Meg og samboeren prøver å holde oss etter denne listen: - vaske badet 2 ganger i uken - støvsuge 2 ganger i uken - tørke støv en gang i uken - vaske bord og benkeplater hver dag - vaske dusjen 2 ganger i måneden Oi, dere er flinke! Her vasker (jeg, ikke han) badet 1-2 ganger i måneden. Støvsuger 2 ganger i måneden (mest jeg, noen ganger han) Tørker støv 1 gang i måneden Har vel vasket dusjen 1 gang på et år? Da sprøytet jeg baderomsspray på vegger og gulv, og dro kjapt over med en fille før jeg spylte av med dusjhodet. Hvordan vasker du / man egentlig dusjen? Har dere dusjkabinett, eller gulvfliser? Men kjøkkenbenken tørker jeg av hver kveld, og vasker med kjøkkenspray når det er gris som har klistret seg fast, ca hver tredje dag. Hvor ofte vasker dere gulvet med skuring? Her hender det jeg drar over med våt klut på skaft ca hver andre eller tredje måned, men det går mest i støvsuging altså. Anonymkode: da384...a20
AnonymBruker Skrevet 6. september 2017 #5 Skrevet 6. september 2017 Opplever at jeg må støvsuge mye sjeldnere med teppe enn med glatt golv, da støvet holder seg mer i teppet istedenfor å fly rundt. Anonymkode: 31297...5ac
Aloy Skrevet 6. september 2017 #6 Skrevet 6. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi, dere er flinke! Her vasker (jeg, ikke han) badet 1-2 ganger i måneden. Støvsuger 2 ganger i måneden (mest jeg, noen ganger han) Tørker støv 1 gang i måneden Har vel vasket dusjen 1 gang på et år? Da sprøytet jeg baderomsspray på vegger og gulv, og dro kjapt over med en fille før jeg spylte av med dusjhodet. Hvordan vasker du / man egentlig dusjen? Har dere dusjkabinett, eller gulvfliser? Men kjøkkenbenken tørker jeg av hver kveld, og vasker med kjøkkenspray når det er gris som har klistret seg fast, ca hver tredje dag. Hvor ofte vasker dere gulvet med skuring? Her hender det jeg drar over med våt klut på skaft ca hver andre eller tredje måned, men det går mest i støvsuging altså. Anonymkode: da384...a20 Vi har fliser og glass kabinett rundt - så jeg vasker først kabinettet med jif universal, skrubber vekk alle flekker, så vasker jeg vegger og gulv med grønnsåpe og spyler godt av med varmt vann etterpå. Føler at det er så viktig at dusjen er ren siden poenget er at vi også skal bli ren inni der Gulvet vasker vi en gang i måneden, men går mest i støvsuging her også
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #7 Skrevet 7. september 2017 Vi støvsuger og vasker bad/toalett hver uke. Støvtørk på hyller omtrent en gang i måneden. Dusjen (mest nedi kabinettet) vaskes annenhver uke. Bord og overflater hver dag. Vi har både tepper og vanlig gulv som støvsuges hver uke, men gulvet vaskes nesten aldri Anonymkode: f2e2b...cbe
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #8 Skrevet 7. september 2017 Ts her. Takk for innspill. Ser jeg kanskje er litt vel nøye her og skal faktisk slakke ned på husarbeid 😂 Vasker f.eks bad 1 gang i uka og støvsuger to dager i uka og det kommer jeg til å holde meg til. Vasker forresten dusjen 1 gang i uka og da samtidig som jeg dusjer. Bruker bare en grov klut. Den eneste gangen jeg bruker sterkere saker i dusjen er ved omgangssyke og da tar jeg over alle dørhåndtak og dusj/vask håndtak pluss do med klorin. Anonymkode: 0ec09...a47
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #9 Skrevet 7. september 2017 Ts her igjen. Støvtørking gjør jeg også to ganger i uka samtidig som støvsuging. Men hvor ofte vasker dere stekeovn og drar den fram og støvsuger bak? Er dette noe man bør gjøre 1 gang i uka? Og hva med støvtørking/vasking i hyller der asjetter og bestikk er? Blir litt tullete av disse "prosjektene" Anonymkode: 0ec09...a47
Gjest PaN Skrevet 7. september 2017 #10 Skrevet 7. september 2017 Å tørke støv er jeg veldig lat på, men å støvsuge gjør jeg vertfall 1 gang i uken og prøver å gjøre rengjøring minst 1 gang i måneden.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #11 Skrevet 7. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her igjen. Støvtørking gjør jeg også to ganger i uka samtidig som støvsuging. Men hvor ofte vasker dere stekeovn og drar den fram og støvsuger bak? Er dette noe man bør gjøre 1 gang i uka? Og hva med støvtørking/vasking i hyller der asjetter og bestikk er? Blir litt tullete av disse "prosjektene" Anonymkode: 0ec09...a47 Vaske bak stekeovn gjør man typ annethvert år. Hver uke? Du er gal 😳 Vi støvsuger huset to ganger i uka. Vasker 1 gang i uka nede. 1 gang i mnd oppe. Bad hver uke. Do annenhver dag. Anonymkode: 195d5...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2017 #12 Skrevet 7. september 2017 Støvsuger en til to ganger i måneden. Vasker kanskje en gang hvert halvår. Dusjen kanskje en gang hvert halvår eller år. Tørker støv de gangene jeg støvsuger. Å vaske inni kjøkkenskap og hyller gjør jeg kun ved inn og utflytt, men vasker inni kjøleskapet når jeg ser det er blitt mye groms og skitt der. Anonymkode: 3b871...706
AnonymBruker Skrevet 8. september 2017 #13 Skrevet 8. september 2017 Ts her, haha må le. Ja jeg ser jeg skal jekke meg ned noen hakk når det kommer til husarbeid. Anonymkode: 0ec09...a47
Wenda Skrevet 8. september 2017 #14 Skrevet 8. september 2017 Hver dag - støvsuger, oppvaskmaskinen, kjøkkenbenken, søpla Hver uke - vasker baderommet, tørker støv, skifter på senga, vasker over håndtak osv Hver måned - vasker inni kjøleskapet (før hver storhandling), vasker gulvene, 1-2 ganger pr år - vasker bak og inni stekeovn, vaskemaskin, kjøleskap osv, vasker vinduer, vasker gardiner, tørker over lister, flytter frem møblene og tar en grundig vask, rydder i klesskapet Bor i et gammelt hus som støver en del pluss dyr som bidrar med sitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå