AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Vi er to samboere i slutten av tyveårene. Vi er svært rolige av oss, med det resultat at ingen av oss er så veldig glad i å trene. Begge er slanke og vi spiser sunt så det er mer bekymring over muskelmasse og at vi begge blir fort stive i nakken. Alt for mye stillesitting (student). Derfor må vi ta oss sammen selv om det er litt hardt. Vi har kjøpt inn manualer. Noen som kan anbefale noen lure øvelser? Jeg tenker at det viktigste å trene må være muskelgrupper som armer, rygg og mage? Så trening med manualer, sit-ups og planken? Og hvor ofte burde man gjøre slike øvelser? Er 1 gang i uka alt for lite? På den positive siden er vi begge veldig glad i å gå tur. Vi burde sikkert ha jogga, men jeg vil jo tro at det å gå tur i litt hurtig tempo også er bra for kondisen. Spesielt når det blir opp til en halvtime/førti minutter flere ganger i uka. Og en ting til. Jeg er litt glad i nutrilett barer, enten som mellomåltid hvis det er lenge mellom lunch og middag, eller som et lite kveldsmåltid. Inneholder disse mye sukker? Anonymkode: b528b...233
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Det viktigste å trene er baseøvelser siden du da trener mange ting samtidig. Kjernemuskulatur er svært viktig å trene når du er utrent fordi du må ha den for balanse og riktig holdning. Får ikke til mange baseøvelser med manualer gitt. Anonymkode: e255f...ecb
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Ok, takk for svar. Noen forslag til konkrete øvelser? Og hvor ofte burde man gjøre dette i uka? Anonymkode: b528b...233
debattanten Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Du kan trene ganske mye med manualer, men det som vil begrense det mest er kanskje vekten på de om dere ikke har tunge nok. Alt er dog bedre enn ingenting og jeg tipper dere vil komme langt i forhold til å gjøre ingenting! Nakke, skuldre, bryst, rygg, bein og litt kjerne burde dere klare å få trent. Nakke: Shrugs Skuldre: Sittende skulderpress og fronthev Bryst: Liggende press, kan ligge rett ut på gulvet og presse opp. Evt på en benk om dere har. Også f.eks "Pull over" med strak arm. Hvor du lar manualen gå ned bak hodet og løfte den rett opp mens du ligger rett ut på gulvet, evt benk. Rygg: Enhånds roing, hvor du står fremoverbøyd og støtter deg med en arm, mens du ror ene manualen opp på siden hvor du presset albuen opp bak. Evt ro med begge manualene. Masse øvelser, google "dumbbell back" Bein: Kjør litt knebøy med så mange og tunge manualer dere har og klarer. Bare å google i vei for øvelser, søker du på "dumbbell core excercise" tipper jeg det er mange forslag.
Lill3My Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 (endret) Øvelser som aktiverer store muskelgrupper vil være det mest effektive. Gode øvelser for dette, som kan gjøres med manualer er: Knebøy (goblet squat), roing med en og en hantler, skulderpress, strakmark, utfallsvarianter. Jeg ville også kjøpt inn strikk , det kan anvendes til utrolig mye. Vær kreativ på turene deres også, finn en benk f.eks og gjør stepups, bulgarske utfall, dips o.l på den. F.eks 45 sec x 3 runder før dere går videre. Og les blogger, det finnes, dessverre, et hav av dem, og i veldig ymse kvalitet, men noen er har virkelig mange gode tips. Sjekk bla ut bliggene til Pia Seeberg, Funkygine, og Maren Erdvik Endret 3. september 2017 av Lill3My
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Tusen takk for svar! :-) Gode var de også. Min samboer får ikke anledning til å trene mer enn en gang i uka. Ganske travel jobb, med mye etterarbeid etter selve arbeidsdagen. Men det er vel bedre enn ingenting? Og hvis man gjør litt nakkeøvelser (rulle på nakken osv) hver dag så vil jeg jo tro man er godt i gang med å forebygge? Eller lurer vi oss selv? Det er forøvrig ingen av oss som har ambisjoner om å springe maraton. Anonymkode: b528b...233
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #7 Skrevet 4. september 2017 De fleste har tid til 20/30 min trening hver dag😉 Anonymkode: 6653f...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå