AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Jeg studerer sykepleien og har blitt vanvittig lei av å bare lese fra A til Å. Det jeg har begynt med nå er å løse spørsmål fra pensum og de vi har fått fra læreren. Jeg vet at studieteknikk er individuelt, men jeg føler ikke at jeg lærer så mye av å bare notere og lese. Noen andre som studerer det samme og vil dele studieteknikk? Går 1. året. Anonymkode: 4c610...354
Belima Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Datteren min studerer også første året sykepleie. Hun har kjøpt en pakke på nettet til kr 620 eller 640 i halvåret som hun selv mener er det lureste hun har gjort. En lege som har det. Har du prøvd det?
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, Belima skrev: Datteren min studerer også første året sykepleie. Hun har kjøpt en pakke på nettet til kr 620 eller 640 i halvåret som hun selv mener er det lureste hun har gjort. En lege som har det. Har du prøvd det? Det heter sykepleiepluss. Anonymkode: 6ed95...1b9
Belima Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det heter sykepleiepluss. Anonymkode: 6ed95...1b9 Takk. Visste ikke hva det het, men kunne funnet det ut hvis det var behov for det.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 27 minutter siden, Belima skrev: Takk. Visste ikke hva det het, men kunne funnet det ut hvis det var behov for det. ja, men det er for emne 2, altså Anatomi. Vi har også emne 1, som omhandler grunnleggende sykepleie. Anonymkode: 4c610...354
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Jeg går på andre året nå. Løser nesten bare eksamensspørsmål. Fikk gode karakterer i første klasse på den måten i anatomi printet jeg ut fagbeskrivelsen og pugget etter den, og i andre fag gikk jeg rett på eksamensoppgaver. Går på forelesning og men noterer ikke så mye Anonymkode: 76abf...da0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på andre året nå. Løser nesten bare eksamensspørsmål. Fikk gode karakterer i første klasse på den måten i anatomi printet jeg ut fagbeskrivelsen og pugget etter den, og i andre fag gikk jeg rett på eksamensoppgaver. Går på forelesning og men noterer ikke så mye Anonymkode: 76abf...da0 Vi får bare tak i eksamensoppgaver fra ifjor. Veldig frustrerende. Men hvordan kan du stole på at tidligere eksamener dekker det du må kunne? Anonymkode: 4c610...354
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får bare tak i eksamensoppgaver fra ifjor. Veldig frustrerende. Men hvordan kan du stole på at tidligere eksamener dekker det du må kunne? Anonymkode: 4c610...354 Eksamener tilstreber jo å dekke det man skal kunne i emnet. Man kan ikke ta utgangspunkt i bare én eksamen, men når man har for eksempel ti stykker å gå ut ifra gir det ofte et godt innblikk i hva som kommer på eksamen. Anonymkode: 99fb6...f65
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi får bare tak i eksamensoppgaver fra ifjor. Veldig frustrerende. Men hvordan kan du stole på at tidligere eksamener dekker det du må kunne? Anonymkode: 4c610...354 Ville ikke basert meg på bare en nei, da funker ikke den metoden. Har tilgang på over 10 år med eksamener og mange spørsmål går igjen, så da blir det ofte noe i samme gaten neste eksamen og. Der det ikke har vært tidligere eksamener har vi fått øvingsoppgaver eller sånt noe. Det er jo noen ting man har mest fokus på i tidligere eksamener og undervisning, det er lite sannsynlig at man plutselig får en 10poengs oppgave om noe helt obskurt liksom. Hvilket fag er det du skal ha da? Eller får dere kun fjorårets eksamen i alle fag? Anonymkode: 76abf...da0
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke basert meg på bare en nei, da funker ikke den metoden. Har tilgang på over 10 år med eksamener og mange spørsmål går igjen, så da blir det ofte noe i samme gaten neste eksamen og. Der det ikke har vært tidligere eksamener har vi fått øvingsoppgaver eller sånt noe. Det er jo noen ting man har mest fokus på i tidligere eksamener og undervisning, det er lite sannsynlig at man plutselig får en 10poengs oppgave om noe helt obskurt liksom. Hvilket fag er det du skal ha da? Eller får dere kun fjorårets eksamen i alle fag? Anonymkode: 76abf...da0 Emne 1 - grunnleggende sykepleie. Vi har øvingsspørsmål, også har vi to eksamener fra ifjor - en utsatt og en ordinær. Ser at noen ting går igjen, men ja, sliter fortsatt med å vite hva jeg skal fokusere på. læringsmålene er heller ikke detaljerte... Anonymkode: 4c610...354
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Emne 1 - grunnleggende sykepleie. Vi har øvingsspørsmål, også har vi to eksamener fra ifjor - en utsatt og en ordinær. Ser at noen ting går igjen, men ja, sliter fortsatt med å vite hva jeg skal fokusere på. læringsmålene er heller ikke detaljerte... Anonymkode: 4c610...354 Hvorfor har du ikke tilgang på tidligere eksamensoppgaver utenom fjorårets? Anonymkode: 99fb6...f65
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor har du ikke tilgang på tidligere eksamensoppgaver utenom fjorårets? Anonymkode: 99fb6...f65 godt spørsmål, skal sende epost... Anonymkode: 4c610...354
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går på andre året nå. Løser nesten bare eksamensspørsmål. Fikk gode karakterer i første klasse på den måten i anatomi printet jeg ut fagbeskrivelsen og pugget etter den, og i andre fag gikk jeg rett på eksamensoppgaver. Går på forelesning og men noterer ikke så mye Anonymkode: 76abf...da0 En stor feil med metoden din er at selv om du få gode karakterer på eksamen, så betyr ikke det at du lærer det du skal ting kan være viktig selv om det ikke normalt trekkes ut til eksamen, og du kan overse sentrale sammenhenger for praksis. Den dagen du gjør en feil fordi du ikke visst noe du burde lest så holder det ikke å si at "jammen det kommer jo ikke erksamensoppgaver på det", da er du ansvarlig for egen mangelfull læring. ts, den beste mpten for mange å lære på er i kollokviegruppe. Da man man gå gjennom ting sammen, løse oppgaver sammen, forklare for hverandre og diskuter det som er vanskelig. Anonymkode: c0025...119
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En stor feil med metoden din er at selv om du få gode karakterer på eksamen, så betyr ikke det at du lærer det du skal ting kan være viktig selv om det ikke normalt trekkes ut til eksamen, og du kan overse sentrale sammenhenger for praksis. Den dagen du gjør en feil fordi du ikke visst noe du burde lest så holder det ikke å si at "jammen det kommer jo ikke erksamensoppgaver på det", da er du ansvarlig for egen mangelfull læring. ts, den beste mpten for mange å lære på er i kollokviegruppe. Da man man gå gjennom ting sammen, løse oppgaver sammen, forklare for hverandre og diskuter det som er vanskelig. Anonymkode: c0025...119 Har kollokvie, men føler ikke at det er her jeg kommer til å virkelig lære stoffet. Anonymkode: 4c610...354
millennial Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 Ta for deg noe nytt hver dag. Repeter hver dag. Gjør du dette så tror jeg det begynner å sitte bedre
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Emne 1 - grunnleggende sykepleie. Vi har øvingsspørsmål, også har vi to eksamener fra ifjor - en utsatt og en ordinær. Ser at noen ting går igjen, men ja, sliter fortsatt med å vite hva jeg skal fokusere på. læringsmålene er heller ikke detaljerte... Anonymkode: 4c610...354 Hmmm ja vi hadde ikke akkurat noe fag som het det.. men irriterende med sånne "svevende" fag der man ikke får vite helt hva man egentlig skal kunne eller hvordan spørsmålene skal besvares. Jeg fyller ut det lille konkrete man skal kunne med masse svada og "buzzwords" som jeg har merket at lærerne liker å bruke for å dekke over at de sier ingenting (forbehold om at man har interne sensorer som man ser for seg faller for slikt) Er det spørsmål om sykepleietiltak og sånt? I så fall øv på å identifisere problemer, ressurser, mål og komme på tiltak og sånt. Kan være greit å ha noen ferdige planer i bakhodet for vanlige problemer. Anonymkode: 76abf...da0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #17 Skrevet 4. september 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Hmmm ja vi hadde ikke akkurat noe fag som het det.. men irriterende med sånne "svevende" fag der man ikke får vite helt hva man egentlig skal kunne eller hvordan spørsmålene skal besvares. Jeg fyller ut det lille konkrete man skal kunne med masse svada og "buzzwords" som jeg har merket at lærerne liker å bruke for å dekke over at de sier ingenting (forbehold om at man har interne sensorer som man ser for seg faller for slikt) Er det spørsmål om sykepleietiltak og sånt? I så fall øv på å identifisere problemer, ressurser, mål og komme på tiltak og sånt. Kan være greit å ha noen ferdige planer i bakhodet for vanlige problemer. Anonymkode: 76abf...da0 Faget er en blanding av mikrobiologi, hygiene og litt grunnleggende informasjon om grunnleggende behov for pasienter (observasjoner, årsaker og tiltak). Jeg holder på å øve på de tingene, men det er jo 12 grunnleggende behov som skal dekkes, i tillegg til det andre. Anonymkode: 4c610...354
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå