Gå til innhold

Det 11. bud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært der? Jeg skal dit i selskap snart, men har aldri vært der.

Jeg innrømmer gjerne at jeg heller hadde tatt en pløse på Narvesen, så hvis noen kan friste meg litt blir jeg glad........

*Tex er omvendt-sær i matveien*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det 11. bud (Het elfde gebot) er også en ølsort fra Belgia. ca 10% alkohol, fruktig smak, gyllen farge. Kan anbefales! :-?

Skrevet

Jeg har ikke vært der selv, men har bare hørt positive ting om stedet fra venner av meg som har spist der.

Skrevet

Synes det var litt overpriset...men god mat.

Skrevet

Jeg hadde litt samme følelse som Tex...

Jeg har vært der og drar nok ikke dit igjen. Jeg synes ikke nødvendigvis mat behøver å være så fryktelig avansert og i bitte små porsjoner for å være god mat.

Du må velge fra en many med syv retter: Du kan ta tre, fem eller syv retter. I tillegg kan du velge dessert (4 - 5 alternativer). Vi valgte fem retter og maten var god nok, men jeg ble ikke spesielt mett. Dessuten er det veldig dyrt der (synes jeg).

Skrevet

Hadde det ikke vært for at det er min beste vennindes bursdag hadde jeg nok meldt avbud. Etter å ha lest dette har jeg ikke lyst i det hele tatt.

Skrevet

Noen som kan oversette dette til norsk for meg?

Maten

1 Tunfiskcarpaccio

2 Jordskokksuppe, trøffel, kapers

3 Grillet gravlaks, løyrompotet

4 Satespyd, søtpotetpure, soya

5 Andebryst, foie gras, rødbet

6 Skinnstekt torsk, tom yam kung

7 Lammefilet, portvin, potetterrine

Desserter

8 Ost, pære

9 Sjokoladeterrin, blodappelsinsorbet

10 Peach Melba

11 Ananas tarte tatin

Skrevet

Carpaccio er tynne tynne skiver av, i dette tilfellet, tunfisk. Den er sannsynligvis godt marinert og stekt raskt (enda rå inni) før den er skåret opp.

Jordskokk er en grønnsak. God, litt nøtteaktig smak.

Satespyd er kylling på spyd (asiatisk).

Foie gras er gåselever.

Tom yam kung er en thailandsk suppe med reker.

Tarte tatin er en tynn fruktterte hvor frukten stekes med smør og sukker, dekkes med butterdeig og stekes så i ovnen.

Skrevet

Det ser jo helt vidunderlig ut :)

Det eneste du trenger for en kjempeflott opplevelse er vel en positiv instilling kan det se ut som ;)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

*enda mer overbevist om pølse på Narvesen først* :-?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har akkurat vært der. Syns dette var oppskrytt. Ikke noe spes. m maten - den var god, men ikke FANTASTISK!!!! Og kelneren var utrolig lite dyktig. han hang over skulderen min og hadde dårlig ånde. de var ikke spes. hyggelige noen av dem. Så rart på deg når du spurte om hva det og det var.....nei, dit går jeg IKKE igjen!

Skrevet

Selskapet er av uvisse grunne flyttet...... :sjarmor:

Gjest Anonymous
Skrevet

Namnam - det var jo en kjempefristende meny!

Prøv noe annet enn pølsa, Tex, det er såååå mye godt i verden!

Gjest Anonymous
Skrevet

Skulle gjerne gått istedenfor deg jeg, Tex! Skjønner ikke at du kan klage på maten, det høres jo fantastisk ut!

Skrevet

Nå er selskapet heldigvis flyttet til et sted med "skikkelig" mat, så jeg slipper å stoppe på Narvesen først :wink:

Vi skal på et sted som serverer masse forskjellig, slik at det blir noe for enhver smak, og det tror jeg er lurt for et vellykket selskap :)

Forresten liker jeg bedre pølse i lompe enn blåskjell i aspargessmør eller hva det nå var........

Skrevet

Hei Tex,

blir bare litt nyskjerrig på hva som er vanlig mat for deg? :) Og hva er festmat? Hva stod f.eks. på menyen da du giftet deg?

Hilsen meg som bare lurer :)

Gjest Anonymous
Skrevet
Selskapet er av uvisse grunne flyttet...... :sjarmor:

uvisse grunner???

kan det muligens være fordi hun har hørt deg syte og klage på mer eller mindre barnslig vis om stedet selskapet skulle være? at du heller ville ha narvesen-mat?

du er jo ikke akkurat anonym her inne må huske....

(og når får jeg sikkert kjeft for å være "typisk gjest" som er litt skarp uten å si hvem......)

Skrevet

he he he til min beste venninde kan jeg si absolutt hva som helst, og hun vet godt at det ikke ville vært min favoritt restaurant. Hun vet også godt at jeg gjør hva som helst for henne, og at jeg gjerne spiser blåskjell hvis det kunne glede henne.

Men jeg har aldri sagt at jeg er av typen som lider i stillhet. Og her inne finner jeg mitt klagefora.

At hun valgte å flytte selskapet har lite med meg å gjøre, heller utvalget av mat på det 11. bud. Min beste venninde lider nemlig av en sykdom som i øyeblikket gjør at hennes muligheter for matinntak er svært begrenset. Videre er hun på streng diett, følgelig kan det være lurt å flytte selskapet til et sted med bredere utvalg, slik at også bursdagsbarnet kan kose seg :wink:

Når jeg skriver uvisse grunner, mente jeg grunner som ikke var så synlige for dere, men som jeg naturligvis har fullt innsyn i. Beklager hvis det gjorde at noen misforstod veldig.

Skrevet
Hei Tex,

blir bare litt nyskjerrig på hva som er vanlig mat for deg? :) Og hva er festmat? Hva stod f.eks. på menyen da du giftet deg?

Hilsen meg som bare lurer :)

Jeg er verdens kjedeligste i matveien, og liker poteter og brun saus. Vi hadde buffèt i vårt bryllup, nettopp fordi vi ønsket at alle skulle finne noe de hadde lyst på, istedet for å få servert kjøttflis med tilbehør :wink:

(hi hi Embla, ser du....?) :tunge1:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...