Gjest mimoe Skrevet 2. september 2017 #41 Del Skrevet 2. september 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er forskjellen på følelsen man sitter igjen med? Anonymkode: 67752...345 Som jeg skrev var han kanskje litt uheldig med ordvalget. Hadde min mann sagt noe slikt til noen av mine eller våre unger ( som kan være uheldig med ordvalg og plumpe ut med ting som egentlig ikke er ment på den måten ) så hadde jeg ganske enkelt sagt til han at akkuratt den kommentaren var ikke helt innafor. Da hadde mannen min snakka med jenta å forklart feks at han selvfølgelig ikke mente det sånn, men at han ble satt ut av hvordan hun så ut, og at han synes det er for tidlig for ei så nydelig jente å begynne med slikt. Så hadde saken vært løst. Alle kan gjøre feil, selv en stefar... og det er da litt lærdom i det også for ei jente på 12 år, at folk kan reagere forskjellig og at folk kan si harde ting i mangel på mer passende ord akkuratt da, men at det ikke trenger å være ment akkuratt som det ble sagt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idiotequex Skrevet 2. september 2017 #42 Del Skrevet 2. september 2017 Jeg hadde snakket med dattera mi. Med tanke på at han klarte å lire det fra seg foran deg, så er det veldig mulig det ikke er første gangen han har sagt noe sånt. Husk, barnet ditt er helt avhengig av deg og dine avgjørelser. At du beskytter henne. Hun skal være viktigst. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #43 Del Skrevet 2. september 2017 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! Bedre sagt. Anonymkode: 67752...345 Ja, og da er det bare helt forferdelig at det TS og mannen driver på med unnskyldes med "dårlig ordvalg" og "stakkars TS, vi får henne til å føle seg forferdelig", "minn han på hvordan det var da han var ung" pluss noen latterlige bilder fra 80-tallet, - som om alle disse morsomhetene og bortforklaringene gjør saken noe bedre for DATTEREN! 5 minutter siden, idiotequex skrev: Husk, barnet ditt er helt avhengig av deg og dine avgjørelser. At du beskytter henne. Hun skal være viktigst. Nettopp! Anonymkode: c4b6b...1fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nappetass1 Skrevet 2. september 2017 #44 Del Skrevet 2. september 2017 Stemoren min gjorde nøyaktig det samme, husker jeg ble kjempelei meg. Det skal sies ut hun i det hele tatt mishandlet meg emosjonelt gjennom hele barndommen, mannen din gjør kanskje det samme? Beskytt barnet ditt! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotekoppen Skrevet 2. september 2017 Forfatter #45 Del Skrevet 2. september 2017 1 time siden, NotNaomi skrev: Ok. Den er grei. Ba han om unnskyldning? Nope. Sa at han hadde all grunn til å si slik. Og at han kom til å si fra om hun sminket seg igjen også.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uffda Skrevet 2. september 2017 #46 Del Skrevet 2. september 2017 1 minute ago, Rotekoppen said: Nope. Sa at han hadde all grunn til å si slik. Og at han kom til å si fra om hun sminket seg igjen også.... Godt å lese at han har baller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #47 Del Skrevet 2. september 2017 Du må snakke med datteren din og forsikre henne om at du ikke deler stefars holdning og understreke at han er den som gar gjort noe galt her. Jeg prøver ellers å se for meg at noen hadde sagt noe slikt til min datter men greier det ikke, fordi det er helt utenfor min fatteevne at noen i min nærhet skulle kunne si noe slikt. Normalt oppegående menn sier bare ikke slikt og det faktum at han ikke ser det selv er veldig betenkelig. Å ha den type seksualiserende blikk på sin stedatter er ikke OK. Han assosiasjon når han ser på datteren din er altså "ludder". Jeg ville tenkt meg nøye om TS, for her er det mange varsellamper som lyser. Anonymkode: ba5d0...5ce 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 2. september 2017 #48 Del Skrevet 2. september 2017 Hvordan reagerte datteren din på kommentaren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotekoppen Skrevet 2. september 2017 Forfatter #49 Del Skrevet 2. september 2017 11 minutter siden, The Kitten skrev: Hvordan reagerte datteren din på kommentaren? Jeg var så snar å si at jeg syntes at hun hadde gjort en god jobb med sminken, at hun rakk ikke å vise hvordan hun reagerte. Men jeg skal ta meg en prat med henne i morgen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #50 Del Skrevet 2. september 2017 Det problematiske her er ikke at et barn eksperimenterer med litt sminke. Det store problemet er stefaren som opplagt ikke klarer å se barnet så snart hun har på seg litt lebestift. At et barn bruker litt sminke vekker tydeligvis noe i stefaren, og istedenfor å jobbe med seg selv forsøker han å påføre jenta skamfølelse for noe som er helt harmløst. Du får utfordre den fyren din på hva som egentlig rører seg i han og hvorfor han reagerer så kraftig på dette. Virker som om han ikke klarer dy seg fra å seksualisere barnet så snart barnet gjør noe som minner om voksenatferd. Isåfall, hvordan skal dette gå når jenta vokser til, begynner med push-up bh og korte shorts? En normalt sammenskrudd mann skjønner at sminke, neglelakk osv er noe som småjenter synes er artig å eksperimentere med, og lar det være med det uten å gjøre jenta usikker og forvirret. Anonymkode: d87ac...6f1 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #51 Del Skrevet 2. september 2017 Jeg er feminist og jeg hadde ikke syntes det var ok om min datter sminket seg i en alder av spede 12 år. Barn skal være barn! De blir seksualisert så alt for tidlig. Hun får sminke dukker i stedet. "Ludder" synes jeg var et litt sterkt uttrykk ja. Men jeg forstår poenget hans, han likte ikke at hun ble seksualisert. Han vil hun skal være en liten jente så lenge hun er det og skånet for samfunnets seksualisering av henne. Anonymkode: 5f998...26b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #52 Del Skrevet 2. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Ludder" synes jeg var et litt sterkt uttrykk ja. Men jeg forstår poenget hans, han likte ikke at hun ble seksualisert. Han vil hun skal være en liten jente så lenge hun er det og skånet for samfunnets seksualisering av henne. Anonymkode: 5f998...26b Det er HAN som seksualiserer henne. Anonymkode: c4b6b...1fd 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. september 2017 #53 Del Skrevet 2. september 2017 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er HAN som seksualiserer henne. Anonymkode: c4b6b...1fd Neinei, - hvis jeg kommer hjem til deg og det er skikkelig rotete, og jeg sier til deg, - her ser det ut som et bombet horehus, så betyr det ikke at du er ei hore for det. Forresten så sminker man seg for å ligne noen, ikke fordi man er det man sminker seg som. Selv om du sminker deg slik at du ser ut som et ludder, så behøver du ikke å være et ludder for det. Kanskje du bare har lyst på blikk? Endret 2. september 2017 av waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #54 Del Skrevet 2. september 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts sier ingenting om klærne til datteren. Det var snakk om sminke. Anonymkode: 8ce12...a1a Med tanke på at jenta er et barn, og man hele tiden snakker om å ikke seksualisere dem så mye - sånn ca HVA tror man sminke gjør? Anonymkode: dc77d...f29 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 2. september 2017 #55 Del Skrevet 2. september 2017 3 timer siden, Rotekoppen skrev: Datteren min er 12 år gammel og har begynt å eksperimentere med sminke. I dag har hun vært hos en venninne og sminka seg. Så beskjedent at man må vite det, for å se det. Hun vet at hun ikke får bruke sminke ute blandt folk før hun starter på ungdomsskolen. I dag når hun kom hjem, sa hennes stefar at hun ser ut som et ludder! (Med streng og høy stemme) Jeg eksploderte og sa at, kaller han dattera mi noe lignende én gang til, er det på hue og rævva ut. Overreager jeg? Jeg hadde reagert på samme måte. Man kaller ikke et barn for ludder! Ærlig talt. Jeg hadde kastet han ut der og da, ikke ventet til neste gang. Oppfører han seg sånn mot barn, så tenker jeg han ikke kommer til å bedre seg, og han kommer alltid til å være sånn. Sånne mennesker orker jeg ikke ha i livet mitt. Heller ikke bra for barnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 2. september 2017 #56 Del Skrevet 2. september 2017 Akkurat nå, Minlillesky skrev: Jeg hadde reagert på samme måte. Man kaller ikke et barn for ludder! Ærlig talt. Jeg hadde kastet han ut der og da, ikke ventet til neste gang. Oppfører han seg sånn mot barn, så tenker jeg han ikke kommer til å bedre seg, og han kommer alltid til å være sånn. Sånne mennesker orker jeg ikke ha i livet mitt. Heller ikke bra for barnet. Eeeh, han sa vel ikke at hun var et ludder? Han sa at hun så ut som et ludder, og det er noe helt annet. Om jeg kaller deg en koalabjørn så er ikke du en koalabjørn. Men om du sminker deg så du ligner en koalabjørn, ja da kan jeg si at nå ser du ut som en koalabjørn. Skjønte du nå eller vil du fortsette med misforståelsen din? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillesky Skrevet 2. september 2017 #57 Del Skrevet 2. september 2017 1 time siden, mimoe skrev: Som jeg skrev var han kanskje litt uheldig med ordvalget. Hadde min mann sagt noe slikt til noen av mine eller våre unger ( som kan være uheldig med ordvalg og plumpe ut med ting som egentlig ikke er ment på den måten ) så hadde jeg ganske enkelt sagt til han at akkuratt den kommentaren var ikke helt innafor. Da hadde mannen min snakka med jenta å forklart feks at han selvfølgelig ikke mente det sånn, men at han ble satt ut av hvordan hun så ut, og at han synes det er for tidlig for ei så nydelig jente å begynne med slikt. Så hadde saken vært løst. Alle kan gjøre feil, selv en stefar... og det er da litt lærdom i det også for ei jente på 12 år, at folk kan reagere forskjellig og at folk kan si harde ting i mangel på mer passende ord akkuratt da, men at det ikke trenger å være ment akkuratt som det ble sagt... Det er klart alle kan gjøre feil, selv stefar. Ingen er perfekte. Men det er faktisk lov å bruke hodet og tenke litt, før man sier noe. Hvorfor si noe sånt, når det kan såre? Hva med å heller oppføre seg som et voksent menneske og prate ordentlig. Har man ikke noe pent å si, klapp igjen kjeften. Trodde forøvrig ikke at voksne mennesker, som og har ansvar for barn brukte ordet "ludder" "hore" osv... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NotNaomi Skrevet 2. september 2017 #58 Del Skrevet 2. september 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det problematiske her er ikke at et barn eksperimenterer med litt sminke. Det store problemet er stefaren som opplagt ikke klarer å se barnet så snart hun har på seg litt lebestift. At et barn bruker litt sminke vekker tydeligvis noe i stefaren, og istedenfor å jobbe med seg selv forsøker han å påføre jenta skamfølelse for noe som er helt harmløst. Du får utfordre den fyren din på hva som egentlig rører seg i han og hvorfor han reagerer så kraftig på dette. Virker som om han ikke klarer dy seg fra å seksualisere barnet så snart barnet gjør noe som minner om voksenatferd. Isåfall, hvordan skal dette gå når jenta vokser til, begynner med push-up bh og korte shorts? En normalt sammenskrudd mann skjønner at sminke, neglelakk osv er noe som småjenter synes er artig å eksperimentere med, og lar det være med det uten å gjøre jenta usikker og forvirret. Anonymkode: d87ac...6f1 Herregud. Slapp av litt da!! Det var stygt av stefaren å komme med et slikt utsagn,men du og noen her bør roe dere ned. Det er ikke som jeg tenkte,så det er i deres hoder sånne tanker eksisterer. Noe å tenke på? Han overreagerte. Som en pappa også kunne gjort. Ikke bra. Ikke i det hele tatt. Men dere legger jammen mange av deres egne skitne fantasier i dette. Blir helt matt. Han bør ta en samtale med datteren og be om unnskyldning. Det er det beste her. Og det mest riktige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 2. september 2017 #59 Del Skrevet 2. september 2017 Ikke greit å omtale noen som ludder. Men heller ikke greit å sminke opp barn på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uffda Skrevet 2. september 2017 #60 Del Skrevet 2. september 2017 2 minutes ago, NotNaomi said: Herregud. Slapp av litt da!! Det var stygt av stefaren å komme med et slikt utsagn,men du og noen her bør roe dere ned. Det er ikke som jeg tenkte,så det er i deres hoder sånne tanker eksisterer. Noe å tenke på? Han overreagerte. Som en pappa også kunne gjort. Ikke bra. Ikke i det hele tatt. Men dere legger jammen mange av deres egne skitne fantasier i dette. Blir helt matt. Han bør ta en samtale med datteren og be om unnskyldning. Det er det beste her. Og det mest riktige. Er ingenting å unnskylde for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå