Gå til innhold

–Etniske nordmenn en minoritet i fremtiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frykter du fremtiden?

https://www.aftenposten.no/norge/i/BLQK9/Asle-Toje-Etniske-nordmenn-en-minoritet-i-fremtiden

Forskningsdirektør Asle Toje ved Nobelinstituttet mener etniske nordmenn vil bli en minoritet i fremtiden.

Ifølge Dagens Næringsliv var utvalgsmedlem Asle Toje, forskningsdirektør ved Nobelinstituttet, så sterkt uenig med utvalget at han la frem alternative synspunkter i en egen merknad til rapporten.

Han slår nemlig fast at etniske nordmenn vil havne i mindretall i fremtiden.

– Rapportens fremskrivinger tar utgangspunkt i at etniske nordmenn ikke vil komme i mindretall. Rapporten simpelthen stipulerer at innvandringen vil avta, uten å forklare hvorfor eller hvordan, skriver Toje.

Han bekrefter til DN at det har vært heftige diskusjoner om dette i utvalget. Selv mener han at de store asylankomstene i 2015 kan komme til å bli en ny form for normalitet.

– Vi lever i en verden hvor det befinner seg 7,5 milliarder mennesker og hvor det ikke er noen tegn til at freden vil senke seg. Snarere tvert imot ser vi en oppblomstring av konflikter, fortsetter han.

Anonymkode: 81c59...566

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge islamister og ateister eksisterer, må man jo frykte fremtiden. Hjelper ikke om man er 10 millioner etniske nordmenn, om alle er ateister. 

Anonymkode: 91089...429

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge islamister og ateister eksisterer, må man jo frykte fremtiden. Hjelper ikke om man er 10 millioner etniske nordmenn, om alle er ateister. 

Ja, ateister er skumle. De har både høyere IQ og er mindre kriminelle enn religiøse.

• Liker 2
Skrevet

Redd? Nei.

ALLE etniske grupper vil være en minoritet hvor de er bosatt eller hører til nå etterhvert, -rett og slett fordi "hele" verdens befolkning er i bevegelse mer enn noen gang, og mer blir det. De som ikke må flykte kjøper seg feriehus, Spanjolene begynner å føle på trykket fordi det bare er tyskere og skandinavere på strendene deres.

Vi er allerede en minoritet i verden med våre få 5mill. Og vi har både immigrert og migrert selv tidligere, så fryktelig mange "etniske nordmenn" kan ikke skilte med lange "renrasede" stamtrær heller, mye dansk og svensk blod her.

Og redd? Hvorfor være redd? De aller fleste ønsker en trygg hverdag hvor de kan fostre opp sine barn til en enda tryggere verden. At det finns kjipe folk som hele tiden fronter krig og ødeleggelse for makt og penger, er det vi sliter mest med -utenom de utfordringene vi virkelig burde samarbeidet om, nemlig fattigdom, vestens materialistiske levesett, naturkatastrofer og klimaendringer. 

Hva er du redd for? Å bli brunere i huden?

Anonymkode: 4127f...c3c

• Liker 2
Skrevet

Tja si det.. Jeg tror at mange av de vi tror at er etniske nordmenn ikke er det. Jeg er ikke det da en av mine foreldre er fra et annet land i vest europe. Alle går ut fra at jeg er etnisk norsk etter oppførsel og utseende. Så jeg bidrar da til etniske nordmenn lir en minoritet. Det vil også mine eventuelle barn gjøre :P 

Anonymkode: 24152...843

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, ateister er skumle. De har både høyere IQ og er mindre kriminelle enn religiøse.

Mindre kriminelle.. Dummeste jeg har lest. De gjennomfører store forbrytelser mot menneskeheten hver dag. Ateister kan ikke tro på ondskap, derfor kan de ikke kritisere en slåsskamp. Det er skummelt, det! 

Skrevet

En ting mange ikke ser ut til å forstå er at det overhodet ikke spiller noen rolle hvor man kommer fra, eller hvilken hudfarge man har, det som spiller en rolle er hva man tror på her i livet. Hva man ønsker å oppnå. Hvordan man oppfører seg mot andre. At man respekterer lover og regler. Og at man tror på noe større enn seg selv, noe så godt at man har noe å hige etter og strebe etter hele livet. 

Etniske nordmenn, hva gjør vel det om det ikke er hvite igjen i verden? Så lenge det er godhet, sannhet, rettferdighet og moral? Nei, det gjør ingenting, så lenge det gode vinner. Og det gjør det alltid, til slutt.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mindre kriminelle.. Dummeste jeg har lest. De gjennomfører store forbrytelser mot menneskeheten hver dag. Ateister kan ikke tro på ondskap, derfor kan de ikke kritisere en slåsskamp. Det er skummelt, det! 

Sludder.

https://www.psychologytoday.com/blog/our-humanity-naturally/201103/misinformation-and-facts-about-secularism-and-religion

Citing four different studies, Zuckerman states: "Murder rates are actually lower in more secular nations and higher in more religious nations where belief in God is widespread." He also states: "Of the top 50 safest cities in the world, nearly all are in relatively non-religious countries."

Within the United States, we see the same pattern. Citing census data, he writes: "And within America, the states with the highest murder rates tend to be the highly religious, such as Louisiana and Alabama, but the states with the lowest murder rates tend to be the among the least religious in the country, such as Vermont and Oregon."

And these findings are not limited to murder rates, as rates of all violent crime tend to be higher in "religious" states. Zuckerman also points out that atheists are very much under-represented in the American prison population (only 0.2%).

Skrevet
2 timer siden, Simbyxor skrev:

En ting mange ikke ser ut til å forstå er at det overhodet ikke spiller noen rolle hvor man kommer fra, eller hvilken hudfarge man har, det som spiller en rolle er hva man tror på her i livet. Hva man ønsker å oppnå. Hvordan man oppfører seg mot andre. At man respekterer lover og regler. Og at man tror på noe større enn seg selv, noe så godt at man har noe å hige etter og strebe etter hele livet. 

Etniske nordmenn, hva gjør vel det om det ikke er hvite igjen i verden? Så lenge det er godhet, sannhet, rettferdighet og moral? Nei, det gjør ingenting, så lenge det gode vinner. Og det gjør det alltid, til slutt.

Snakk om å være naiv. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å være naiv. 

Naivt å mene at hjertet er viktigere enn hudfargen? Hæ? Her er det ingen logikk..

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må vi tviholde på den hvite huden og gule håret? Det er ressesive gener uansett. Jeg bryr meg overhodet ikke om etniske nordmenn forsvinner. Men jeg vil at kjærlighet og godhet skal overleve.

Anonymkode: 6f81f...ff4

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Simbyxor skrev:

Naivt å mene at hjertet er viktigere enn hudfargen? Hæ? Her er det ingen logikk..

Dette dreier seg ikke om hudfarge.

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må vi tviholde på den hvite huden og gule håret? Det er ressesive gener uansett. Jeg bryr meg overhodet ikke om etniske nordmenn forsvinner. Men jeg vil at kjærlighet og godhet skal overleve.

Du får åpne hjemmet ditt for "flyktninger" da.

Gjest morhjertegod
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du får åpne hjemmet ditt for "flyktninger" da.

Spar oss! Dette svaret er så oppbrukt, selv om et mennesker ønsker hjelpe andre mennesker i nød, så brukes alltid dette svaret. Man kan vel ønske at landet/staten skal ta imot flyktninger, uten at man skal åpne sitt eget hjem. For hva du vet, så har ikke personen du svarer med dette standarsvaret, et egen hjem engang. Det finnes en mellom ting fra stengte grenser til å åpne hjemmet sitt, nyanser er en fin ting.

Skrevet

GTKRWN.

Anonymkode: bec5a...54e

Skrevet
16 minutes ago, AnonymBruker said:

Kjærlighet og godhet er Europeiske egenskaper. Les litt om Sør Afrika du. 

Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Om noen hadde skrevet "hvorfor må vi tviholde på den svarte hudfargen" hadde du flydd i flint. 

Anonymkode: 35acd...f7d

Skrevet
1 hour ago, Simbyxor said:

Slutt å si "hudfarge", det heter rase. Det er ca 15 poengforskjell mellom europeisk og afrikansk IQ (og nei, dette kommer ikke av miljøet. Det er blitt gjort studier på adopterte barn osv). 

Gjest morhjertegod
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om noen hadde skrevet "hvorfor må vi tviholde på den svarte hudfargen" hadde du flydd i flint. 

Anonymkode: 35acd...f7d

Da vil jeg vri spørrsmålet, hva er så bra med oss etniske nordmenn ? Hvorfor er det ille at det kan blir en minoritet i fremtiden?

Ps: Jeg stemmer blått, og er for en streng og rettferdig innvandring :o)

Skrevet
1 minute ago, morhjertegod said:

Hvorfor er det ille at det kan blir en minoritet i fremtiden?

Hvem liker å være en minoritet? Det er ALDRI en god ting og det finnes ikke et eneste folk i verdenshistorien som med vilje har gjort seg til en minoritet. https://www.youtube.com/watch?v=jucDlic9I70 

"DREP ALLE HVITE!" - Sør Afrikansk politiker som får over en million stemmer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...