AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 Jeg er i en litt kinkig situasjon jobbmessig, og trenger litt input fra andre. Ønsker ikke å bli gjenkjent, og holder derfor detaljene så anonyme som mulig. Jeg er på et tiltak hos NAV, hvor jeg får utbetalt AAP frem til neste sommer. Målet er å komme i jobb. Har fått en jobb som jeg mistrives sterkt i, av to grunner: 1. Jeg mangler noe tilrettelegging som gjør at arbeidsoppgavene ikke kan gjennomføres uten at jeg blir syk, og 2. Arbeidsoppgavene passer meg overhodet ikke. Jeg er ikke typen bedriften egentlig ser etter, og jeg personlig er helt fra meg på slutten av arbeidsdagen. Jeg begynte fulltid, men måtte sykemeldes rimelig fort fordi tilretteleggingen ikke var på plass. Den er snart på plass, men det har tatt tid. Samtidig ønsker jeg ikke å fortsette i denne jobben. Jeg søker aktivt på andre jobber, samtidig som jeg får formidlingshjelp av NAV. Det jeg ikke klarer å avgjøre, er hva jeg skal gjøre med den jobben jeg har nå. I morgen går sykemeldingen ut, men tilretteleggingen er som sagt ikke på plass før kanskje i slutten av neste uke. Samtidig er jeg bestemt på at jeg uansett ikke ønsker å fortsette i denne jobben mer enn nødvendig. Jeg har to alternativ: 1. Si opp jobben, motta AAP frem til ny jobb er på plass, og jobbe aktivt for å finne en annen jobb. Eller 2. Få enda en sykemelding frem til alt er på plass, jobbe litt, og så mest sannsynligvis si opp etter litt. Samvittigheten river i meg. Enten må jeg "utsette" bedriften for enda mer, eller så må jeg tilbake på NAV-ytelser. Akkurat nå går jeg rundt og har en konstant klump i magen. Er jeg bare sutrete? Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 5914b...a44
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Alle kan faktisk ikke forvente å jobbe med de de helst vill sånn helt uten videre. Jeg syns du bør jobbe der du er nå når tilrettelegging er kommet på plass, så kan du helelr søke nye jobber når du har referanser og er mer attraktiv for andre arbeidsgivere. Anonymkode: b0fe6...24e 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Få forlengelse av sykmeldingen til tilretteleggingen er på plass. Så jobber du selv om du ikke trives, til du får en annen jobb. Vi er mane som hater jobbene våre, men som må holde ut til vi finner noe annet. Anonymkode: 90a59...8e7 2
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #4 Skrevet 2. september 2017 Tror dette er typisk for de som har vært utenfor arbeidslivet en stund, de glemmer at de færreste har jobber de trives godt med. Det vi andre gjør Ts, er å finne lyspunktene i jobbhverdagen. Enten kolleger, lønningsdagen, det å komme seg ut av huset, mestringsfølelse osv. Er ikke sånn at jeg ønsker å jobbe i min jobb lenger en nødvendig heller, men da må jeg jo finne en ny jobb først da Anonymkode: 976fc...a36
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #5 Skrevet 2. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Alle kan faktisk ikke forvente å jobbe med de de helst vill sånn helt uten videre. Jeg syns du bør jobbe der du er nå når tilrettelegging er kommet på plass, så kan du helelr søke nye jobber når du har referanser og er mer attraktiv for andre arbeidsgivere. Anonymkode: b0fe6...24e 1 time siden, AnonymBruker skrev: Få forlengelse av sykmeldingen til tilretteleggingen er på plass. Så jobber du selv om du ikke trives, til du får en annen jobb. Vi er mane som hater jobbene våre, men som må holde ut til vi finner noe annet. Anonymkode: 90a59...8e7 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dette er typisk for de som har vært utenfor arbeidslivet en stund, de glemmer at de færreste har jobber de trives godt med. Det vi andre gjør Ts, er å finne lyspunktene i jobbhverdagen. Enten kolleger, lønningsdagen, det å komme seg ut av huset, mestringsfølelse osv. Er ikke sånn at jeg ønsker å jobbe i min jobb lenger en nødvendig heller, men da må jeg jo finne en ny jobb først da Anonymkode: 976fc...a36 Takk for svar, alle tre Først vil jeg bare si at jeg er ikke så naiv som det kanskje virker som i første innlegg. Jeg er fullstendig klar over at ikke alle trives i jobbene sine og at det er sånn livet er. Jeg forventer ikke drømmejobben, ikke er jeg så veldig ambisiøs heller. Men det skal sies at dette er en jobb hvor man får konstant negativ tilbakemelding (det er en del av jobben), og at det er vanlig med mye utskiftning nettopp fordi dette er en jobb de færreste takler over tid. Men dere har helt rett, det mest fornuftige er å fortsette der til jeg har en annen jobb Anonymkode: 5914b...a44 1
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #6 Skrevet 2. september 2017 Jeg er enig med mye av det som er sagt her, men vil bare legge til at du er vesentlig mer attraktiv som jobbsøker hvis du er i jobb enn hvis du er utenfor arbeidslivet/AAP. Jeg merket det selv, både da jeg var jobbsøker på AAP og da jeg siden satt med søkerbunker og skulle ansette folk. Lykke til, både i din nåværende jobb og med jobbsøkingen! Anonymkode: f1d2e...c00 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå